Permalänk

Internet.. snart ger jag upp

Har suttit med denna skit i timmar nu.
Igårkväll när jag kom hem och satte på datorn funkade inte internet.
No big deal tänkte jag, och startade om routern.
Fungerade inte, och det funkar fortfarande inte.
"Begränsad anslutning till Lokalt nätverk", "Åtkomst: Endast Lokalt".
Jag har testat med 2 olika routers, bytt nätverkskabel, testat nätverkskabeln i andra datorer, då har det funkat på dem.
Jag har till och med blåst datorn, INGET FUNKAR..
Wireless funkar fortfarande, sitter på en gammal laptop nu och skriver.
Börjar fasa för att det är nåt fel med själva nätverkskortet, jag skulle fan explodera om jag behöver lämna in datorn nu precis när jag har fått jul-ledigt..

Nån s0m har ha ft samma problem?

Permalänk
Medlem

Jag antar att du kör med ett separat nätverkskort, eftersom du refererar till att "nätverkskortet" kanske strular...

Testat att installera om nät.kortet? (kanske rent utav byta plats på det?)
Provat köra datorn direkt mot modemet, alltså koppla förbi routern?

Lycka till.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

Låter i stort sett exakt som problemet jag hade i tre dagar. Du råkar inte ha Tele2?

Permalänk
Medlem

Har du kvar ditt problem?
Installerade du om ditt NIC och hjälpte det?
Vad kör du för OS?
Om du kör XP - kan du reparera din Anslutning till Lokalt nätverk? Om du får felmeddelande så får du gärna bifoga den här.
Om du kör Vista kör en Diagnostisering av din Anslutning till Lokalt nätverk? Om du får felmeddelande så får du gärna bifoga den här.

Om du kör med Vista - har du testat att köra denna fix? http://www.reviewingit.com/index.php/content/view/61/2/

Annars kanske du ska testa att leta upp, ladda hem och köra Lspfix som kanske kan vara lösningen på ditt problem oxå.. Svårt att svara på med så lite information om ditt problem som sagt.

Edit: Frågeställningen....

Edit 2: Lspfix-förslaget...