Permalänk
Medlem

Lag from hell - routern?

Jag har ett helvetes lagg när jag spelar SWAT online. Det går bra en stund sen rusar det till en ping på +999 i ca 1 minut för att sedan sakta sjunka till normal svarstid på typ 70ms. Jag kollade i routern. Där står det ju massa saker i loggen som kanske kan förklara vad som händer (om man förstod vad som menas). En massa "blocking incoming bla bla UDP" och ip nr. IP nummer från bla Telia isp och iala. Kan det vara så att jag blockerar nått som inte borde blockeras? Det har fungerat förut . Och vad jag vet har jag inte ändrat något.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Hedersmedlem

Händer det bara när du spelar SWAT eller när du laddar ner något också till exempel?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Jag laddar typ aldrig ner något men ungarna tittar på tv på nätet och dom säger att det är segt ibland. Men kör jag nån speedtest så märks inget. Det blir ju så löjligt tydligt i spel.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Hedersmedlem

I alla spel eller bara SWAT?

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

hmm har bara swat installerat. Jag har swat portar öppna i brandväggen. Jag provade att slå av brandväggen men det hjälpte inte. Brandväggen i windows alltså.

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk
Hedersmedlem

Har du IP-TV? Jag har hört att sådana "boxar" kan försämra pingen i olika spel rejält. Har dock ingen lösning.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

Har du kört tracert? Gör det när det laggar. Tracert är i princip ping till varje nod på vägen och hjälper dig att hitta flaskhalsen.

Visa signatur

Fagerja

Permalänk
Medlem

körde trace . Visade mest dålig ping hela vägen. Jag märkte nu att det är spelet som orsakar det hela. Jag hoppade till skrivbordet utan att stänga av spelet. Körde tracert och sedan öpppnade jag explorer. Seeegt. Gick tillbaks och stängde av spelet. Direkt fick jag bra fart i linan. Man blir så satans trött. Nu ska jag starta om routern. Modemet har väl ingen mjukvara som kan jävlas?

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."

Permalänk

Hm, kan man fråga vad du har för router?

Visa signatur

Online!

Permalänk
Medlem

d-links DIR615. Det verkar som om laggen slutat nästan helt. Jag har lagt datorns på DMZ utanför firewallen. Det laggade även efter det men nu verkar det ha avtagit till i princip 0. Skit också , nu hittar man inte felet. Kan telia strypt trafiken? Hmm , man blir så trött på det ibland. Nu när jag skrivit detta så kan man ge sig *** på att det ska bli värre än någonsin =(

Visa signatur

"nous somme les hommes de troup d´assault ..."