Permalänk
Medlem

stoor eller liten låda??

vet inte om jag är ute och cyklar nu men..
Om man har en liten slimmad låda som inehåller lite luft så borde väll den ge bättre kylning än en stoor låda?
Jag menar i en liten slimmad låda så passerar ju luften fort förbi kylare mm..
Och i en stoor låda så går luft flödet saktare med samma fläkt kapacitet.. eller??

Permalänk

Sant, men små lådor har nackdelarna att det lätt bildas luftfickor. Dessutom blir det svårare att bygga, eftersom luftens väg genom chassit är liten, men inte få blockeras.

Permalänk
Medlem

Det beror lite på, är det 120mm fläktar i den lilla lådan som i dom stora lådorna så ja annars är brukar det bara vara 92/80mm fläktar i dom mindre.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=94193
här har du en trevlig liten låda, får plats 2x 120mm vilket ger extremt bra kylning.

Permalänk
Medlem

Man skall inte heller ringakta Cooler Master Elite 340. Den är tillräckligt billig för att testa med om man vill :). Se bara till att ta bort de rätt restriktiva fläktgallrena. 2x120mm där också.

Visa signatur

TJ08-e | P5K-vm | Q8400 @ 3,44 | 4GB DDR2 | GTX 560 ti OC | 128GB 830 | Corsair 450w | Win 7 64bit

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PaddanL
Man skall inte heller ringakta Cooler Master Elite 340. Den är tillräckligt billig för att testa med om man vill :). Se bara till att ta bort de rätt restriktiva fläktgallrena. 2x120mm där också.

Ta bort HDD buren och du kan sätta en till 120mm, en del som gör så

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Köpte mitt elite 340 för 250Kr, har det ännu i väntan på nytt chassi. Det är endast temporärt, och priset reflekterar kvaliten, den är undermålig för ett permanent chassi men mycket funktioner och valuta för pengarna annars.

Fläktgallren som sitter original är värdelösa, men det är lätt löst. Rangligt också, mitt första chassi var skevt men det andra var relativt rakt. Vibrationerna från diskarna sprider sig som en löpeld genom chassit dock.

Mycket för pengarna, men billigt..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.