Permalänk

Anslut dessa datorer?

Tja.

Undrar om det är lönt att sätta igång folding på dessa burkar?

P4a 3ghz 512mb 120gb ram passiv kylare(tempfläkt)

Dual P3 933 MHz, 2 GB RAM, 4x36GB SCSI Hot Swap Raid 5, 10/100Mbps Ethernet + 1Gbps Ethernet

Något och sätta igång med? troligen så kommer iaf en av datorerna stå på för jämnan. ger det någon PDD ?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Självklart är det idé att köra på dem om de ändå står på. De bör ge mellan 500-1000ppd om du kör smp klienten på dem, men vad som är intressantare är vad det sitter för gfx kort i dem iom att GPU klienten ger så mycket mer ppd. Till och med ett litet 8600gt kort presterar ca 1500ppd och 8800 och uppåt ger dej ca 5000+

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Det hoppas jag att det är för jag började för någon dag sedan folda på

1 C2d 2ghz
2 amd64 3400+(cirka)
3 Sempron 2800+ (cirka)

tyckte först att c:a 1000ppd var för lite för att det skulle vara lönt, men så tänkte jag att om 10st gör så här så är det ju 10 000ppd och då börjar det synas.

förresten går det att folda på hd 2600pro?

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk
Medlem

tänk då om alla våra inaktiva (ca 2500) skulle göra som dig.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JuCke
går det att folda på hd 2600pro?

Ja.

Permalänk
Medlem

får faktiskt inte det att fungera ska felsöka mer imorgon ska iväg nu, tack för snabbt svar.

/JuCke

Visa signatur

Nyfikenhet = Kunskapens Fader
Repetition = Kunskapen Moder

Permalänk

Tyvärr sitter det inga grafikkort i burkarna. eller mja kanske kan smälla in ett gammalt ATI Radeon 9700 Pro 128MB DDR i P4an.

Värt det? En dator kommer nog som sagt stå på för det mesta och den andra är jag osäker på vad som händer med. hade jag kunnat tystat ner 933 an en bit hade jag kunnat stllt ut den i garaget och varmt upp det utrymmet

Shuttlen (p4an) är nog enklast om jag ställer på vinden eller nere i fd pannrummet. Dock är det ju inga kraftiga maskiner och vad bör de tänkas dra?

Har min musikdator på för jämnan men den är ju ingen idee o räkna på då den typ bara drar 20W och inget monster

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

hehe har också lite halvbra burkar...

en athlon xp 1800+ singlecore, 512 mb ram. nvidia geforce 4 ti4200 128 mb minne. använder xp. trådlöst kort. 10/100 mb nätverkskort.

en pentium 2 / 400 mzh ca 200 mb ram. inbyggt grafikort, 10/100 mb nätverkskort. om jag får igång den.
utan os tänkte linux typ ubuntu.

är det värt o folda på dessa? pentium 2 skulle kunna gå dygnet runt. värre med den andra datorn låter når fruktansvärt :(. får lägga dom under sängen eller nåt man kan ha datorn på utan en kopplad skärm ? känner mig som en nybörjare på detta.

tyvärr så använder vi bara trådlöst hemma och bara en dator har ett sånt kort kan jag dela anslutningen med kabel mellan datorerna? med tanke på att en dator med linux en med xp.

skrev nåt liknande inlägg nyss... bryter jag mot nån forumsregel får jag radera inlägget...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
är det värt o folda på dessa?

Det är ingen annan än du som kan svara på. Men mät PPD och Watt. Därefter definerar du vilken PPD/Watt ratio du tycker känns "värt" och de datorer som möter din specifikation får folda, exempelvis.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
får lägga dom under sängen eller nåt man kan ha datorn på utan en kopplad skärm ?

Ja det går, genom att köra exempelvis VNC.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
hehe har också lite halvbra burkar...

en athlon xp 1800+ singlecore, 512 mb ram. nvidia geforce 4 ti4200 128 mb minne. använder xp. trådlöst kort. 10/100 mb nätverkskort.

en pentium 2 / 400 mzh ca 200 mb ram. inbyggt grafikort, 10/100 mb nätverkskort. om jag får igång den.
utan os tänkte linux typ ubuntu.

är det värt o folda på dessa? pentium 2 skulle kunna gå dygnet runt. värre med den andra datorn låter når fruktansvärt :(. får lägga dom under sängen eller nåt man kan ha datorn på utan en kopplad skärm ? känner mig som en nybörjare på detta.

tyvärr så använder vi bara trådlöst hemma och bara en dator har ett sånt kort kan jag dela anslutningen med kabel mellan datorerna? med tanke på att en dator med linux en med xp.

skrev nåt liknande inlägg nyss... bryter jag mot nån forumsregel får jag radera inlägget...

P2:an skulle jag spontant säga att det inte är värt att folda på, den är helt enkelt för trött
Däremot din athlon xp kan väl kanske ge ett par hundra ppd, tveksamt om det är värt taskig sömn, men alltid något. Tror du skulle tjäna en hel del på att lägga in linux på den istället dock, men då blir det samtidigt kanske svårare med trådlösa drivare.. Med ubuntu behöver du iaf ingen skärm för att styra den, men du behöver å andra sidan lite kunskaper om linux..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
P2:an skulle jag spontant säga att det inte är värt att folda på, den är helt enkelt för trött
Däremot din athlon xp kan väl kanske ge ett par hundra ppd, tveksamt om det är värt taskig sömn, men alltid något. Tror du skulle tjäna en hel del på att lägga in linux på den istället dock, men då blir det samtidigt kanske svårare med trådlösa drivare.. Med ubuntu behöver du iaf ingen skärm för att styra den, men du behöver å andra sidan lite kunskaper om linux..

ok tackar för svaren men på veckorna är jag ej hemma utan bor hos min morfar så taskig sömn lider jag ej av mest på helgen kanske. ubuntu har jag grejat med förut har jag tur kanske det finns drivisar till det trådlösa kortet i den. ok pentium 2:an struntar jag i eller får se ^^.

får greja nästa helg om jag hinner.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donic1989
ok tackar för svaren men på veckorna är jag ej hemma utan bor hos min morfar så taskig sömn lider jag ej av mest på helgen kanske. ubuntu har jag grejat med förut har jag tur kanske det finns drivisar till det trådlösa kortet i den. ok pentium 2:an struntar jag i eller får se ^^.

får greja nästa helg om jag hinner.

Oki, wunderbahr!
Lycka till och stöter du på patrull är det bara att kasta in ett inlägg eller pm