Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Iphone, trasig vid leverans

Permalänk
Medlem

Iphone, trasig vid leverans

Hej

Idag köpte jag en Iphone 3G 8GB hos Telia i Göteborg.
när jag kom hem och startade den så märkte jag att knappen var helt stumm på den.

Den fungerar men den är trög och glappig.
Om jag går tillbaka till Telia imorgon bitti. Får jag en ny då? eller tar det 2 veckor innan dom skickat den på undersökning?

Kan tillägga att det inte går att reparera dessa problem på en Iphone då dom inte går att öppna och stänga utan skador på skalet.

Permalänk
Medlem

Jag har svårt att tänka mig att du inte får en ny i handen, såtillvida du inte lyckats repa den eller på annat sätt skada den.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Det har jag inte gjort. Putsade den precis så att fingeravtryck försvinner och det är inte ens ett nålmärke på den.

Kan tillägga att det även fattades ett verktyg som man öppnar simkorts luckan med i förpackningen.

Har även läst en del på ARN och det verkar som jag har full rätt att kräva en ny telefon i handen.

Permalänk
Medlem

mjo.. förutsatt att de faktiskt har en i lager..

Permalänk
Medlem

Det vet jag att dom har hehe Ringde dig och kollade innan jag köpte den. Om dom hade 15 st på lager idag bör dom ha minst 1 kvar imorgon hehe.

Permalänk
Medlem

Allt beror på hur lång tid Apple har när det gäller DOA fel. Många tillverkare, Lacie tex, tillämpar ju noll dagars DOA.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Inaktiv

Gå dit och va trevlig bara så löser det sig!

Permalänk

Dead On Arrival (DOA) Product: System Failure Out of the Box:

An Apple-branded hardware product is considered DOA if it shows symptoms of a hardware failure preventing basic operability, upon its first use out of the box. If you discover that your product may be DOA please call Apple technical within 30 days of the invoice date. Apple technical support will determine if the product is DOA and offer you the following options: Replacement, Service.

Källa: http://store.apple.com/Catalog/US/Images/salespoliciesEdIndiv...

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

I värsta fall så har du alltid rätt att häva köpet. Det ända som gäller är att varan ska vara i bra skick (ska inte synas märkbart att du använt den...)

lite oftopic men "distansavtalslagen" som gäller om man köper saker på nätet eller liknande ger dig rätt att inom 14 dagar häva köpet. En liknande period (14 dagar) borde då finnas för varor köpte i en affär tycker man.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Gå dit och va trevlig bara så löser det sig!

Kan inte sägas för många gånger!

OffT: man har rätt att ÅNGRA online/telefon/distansköpet inom 14 dagar.
har du köpt i en affär är det upp till affären att ge pengar tillbaka.
Oftast går det bra om man är trevlig
Att HÄVA ett köp är i princip den sista möjligheten man har.
Företagen har alltid rätt att försöka åtgärda felet först, om inte särskilda omständigheter föreligger ...
Ångra - du får tillbaks pengar för produkten men inte för frakter/avgifter
Häva - du får tillbaks alla dina utlägg

Visa signatur

Oldschool [å:ldsku:l] adj. Användandet av datorprodukter som är äldre än 3 månader.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas för din skull att butiken lätt och snabbt byter ut telefonen, som sig bör.
Jag har dock jobbat för dem själv, (på mobila sidan) och som princip får du inte ångra dig även om du betalde för 5 sekunder sedan (pretty much) och är det nåt fel på telefonen så ska den på rep 3 gånger för samma fel innan du får en ny lur. Jag HOPPAS dock att Apples produkter behandlas lite bättre hos Telia, då Apple verkar vara mer involverade än Nokia och SE.

Visa signatur

what's a buttfor?