Permalänk
Robot

Lite Kylning Till Antec 300.

Tja Tja !!

Fick nå ryck på att ha Noctuna fläktar i hela chassit.
Så de blev så, fick hem allt från Inet.se igår.
Beställde i förrgår, så J****T snabb leverans!!

5 Noctua Fläktar
1 Noctua CPU Kylare
Artic Cooling MX-2 Kylpasta
Ett dammfilter

Tack o bock Inet.se för en snabb leverans!

Besök albumet: Lite Kylning Till Antec 300. av Björta

Permalänk
Medlem

Ser att du gjort hål på moderkortsplåten nere vid nätagget, men varför drar du inte alla kablar igenom där?

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hotfuzz08
Ser att du gjort hål på moderkortsplåten nere vid nätagget, men varför drar du inte alla kablar igenom där?

Har inte så mkt plats på baksidan + att jag inte behövde det.
Bara kablarna inte är i vägen för frontfläktarna så är de ju chill.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem

Grymt! Jag har ju funderat på att fixa en fläkt till till min kylare.. och vi har ju samma chassi.. och du kanske råkar ha Noctua NH-U12p du också?

Vad har du för temps? ser ju riktigt coolt ut faktiskt..

EDIT: vi har tillochmed samma kylpasta ^^

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Grymt! Jag har ju funderat på att fixa en fläkt till till min kylare.. och vi har ju samma chassi.. och du kanske råkar ha Noctua NH-U12p du också?

Vad har du för temps? ser ju riktigt coolt ut faktiskt..

EDIT: vi har tillochmed samma kylpasta ^^

Hehe ok , jo de är en NH-12. Jo kylpastan har fått bäst i test å grejjer så vi är nog inte ensamma

CPU Ligger i 34 Grader
GPU Ligger i 36 Grader
HDD Ligger i 19 - 21 Grader

Noctuna är lätt värt pengarna , kör dom på max nu å min Antec fläkt som man fick me chassit som sitter i taket låter mer fast den är på lägsta hastigheten.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem

Jaa de va första gången jag fixade med kylpasta och grejer.. men tror jag lyckades hyffsat bra även fast jag inte gjorde som man skulle göra..

min idlar mellan 34-37 grader på 1.4v och 50-52 grader under 12h belastning..

Jag kör ju lite blandat med fläktar dock.. har dom 2 medföljande chassi fläktarna kvar.. sen 1 nexus 1000rpm, 2st revoltec 1200rpm (led red) i fronten..

Vad kör du för cpu /voltage/klock?

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

heter det inte noctua?

nice förövrigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Jaa de va första gången jag fixade med kylpasta och grejer.. men tror jag lyckades hyffsat bra även fast jag inte gjorde som man skulle göra..

min idlar mellan 34-37 grader på 1.4v och 50-52 grader under 12h belastning..

Jag kör ju lite blandat med fläktar dock.. har dom 2 medföljande chassi fläktarna kvar.. sen 1 nexus 1000rpm, 2st revoltec 1200rpm (led red) i fronten..

Vad kör du för cpu /voltage/klock?

CPUn Kör jag bara i vanligt nu , har hållt på å stresstesta mina ramminen mkt.'
Senn är jag som sagt toknoob på överklockking så försöker lära mig!
De kommer sakta men säkert.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem

Björta.. läs igenom Klocknings FAQ här.. första gången jag klockade via BIOS.. efter att läst igenom den tråden några gånger så va de mycket simpelt..

Nu har du ju grym kylning, klart de ska klockas!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Avstängd

Hur mycket kostade det ?

Visa signatur

AMD Athlon 64 x2 6400+ | Gigabyte GeForce 9600GT Dual-DVI 512MB | Asus M2N-SLI | Corsair XMS2 Xtreme DDR2 PC6400/800MHz CL5 1GB 2x | Corsair 550w | Zalman CNPS9700 NT | antec p182b + 5 nexusfläktar| hårddiskar 750 + 140 + 10 (interna) 500 + 500 + 400 (externa)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joelhoglund
Hur mycket kostade det ?

Dom 5 Fläktarna gick på 200 kr each, cpu kylarn gick på 611 kr.
Allt är inhandlat på Inet.se.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem

2/10 samma gamla visa med samma fula fläktar:>

Permalänk
Medlem

Crill: dom flesta köper ju bra fläktar.. klart de bli samma gamla vanliga då! ^^

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Crill: dom flesta köper ju bra fläktar.. klart de bli samma gamla vanliga då! ^^

Menar de ! xD

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk

Mmm jag förstår att du fick ett ryck, jag fick själv samma ryck när jag byggde min dator. Väntar på en Scythe Kama Bay så det fattas en Noctua för mig som jag tänkt att införskaffa + lite annat som ska bytas ut. Sedan tycker jag att Noctua är både bra och snygga...

Permalänk
Medlem

Epic fail att ta endast P12 or ! dom har ett lågfrekvent ljud som är svårare att isolera då våglängden är så stor...

har själv tre stycken och dom är enda i datorn som har ljud! endast vid restruktiva ställen bör de användas....

annars är det S12 som gäller eller egentligen Nexus 120MM silent..

Visa signatur

Workstation: Asus P9X79 - Intel i7 4,2Ghz 3930K - 32gb 1866mhz RAM - 256gb ssd + 4tb drive - 2x Asus Gtx 660 - 2x DELL 2713hm
Misc: Iphone 6s

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xlex
Epic fail att ta endast P12 or ! dom har ett lågfrekvent ljud som är svårare att isolera då våglängden är så stor...

har själv tre stycken och dom är enda i datorn som har ljud! endast vid restruktiva ställen bör de användas....

annars är det S12 som gäller eller egentligen Nexus 120MM silent..

Så du menar att dom låter mkt? LOL. Dom är så jävla tysta så jag får kolla ibland att dom går ! :S Min orginal Antec i toppen låter mer på Lägsta än när jag har alla Noctua fläktar i chassit på full fart !!

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Björta
Dom 5 Fläktarna gick på 200 kr each, cpu kylarn gick på 611 kr.
Allt är inhandlat på Inet.se.

Fractal Design 120mm Silent Series kostar 85 kr st
Tror inte att de e så stor skillnad på dom 2 fläktarna

Visa signatur

Chassi:Corasir 800D*Nätagg :Corsair HX 850W PSU
Modekort:ASUS ROG Maximus III Formula*CPU:Intel i5 750 @3.8Ghz
Grafikkort :Zotac 680Gtx*Mine :Corsair Dominator 2x2Gig

Permalänk

klart å betart, MNK

Visa signatur

Asus X-99 A. I7 5820K 4,5ghz. 16gb DDR4Cruical Ballistix 2400mhz.R9 290X. 512gb Samsung pro850. Corsair HX850 .Timberjack monsta vattenkylning .Corsair 900 Timberjack Edition.

http://www.sweclockers.com/galleri/12121-timberjack-900d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av timberjack
klart å betart, MNK

Japp ^.-

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.

Permalänk
Hedersmedlem

Inge före och efter temps? får du 3p för..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astros
Fractal Design 120mm Silent Series kostar 85 kr st
Tror inte att de e så stor skillnad på dom 2 fläktarna

Tror gör man i kyrkan... Skämt åt sido, tycker inte Fractal Designs fläktar är så bra. Men tycker inte heller Noctua är värda sina 200+kr stycket.

Scythe Slip Stream och Nexus är bra kompromisser i pris/prestanda.

Annars.. plus för dammfilter och ett EVGA..

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Hur funkar det dammfiltret egentligen? Skulle behöva ett bra i mitt 300

Permalänk
Medlem

Var ju trevligt, men som en annan påpekade så tycker även jag att du tyvärr slängt ut en massa onödiga åengar när det finns likvärdiga chassiefläktar för hälften av priset.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av H.Bengtsson
Hur funkar det dammfiltret egentligen? Skulle behöva ett bra i mitt 300

De funkar skitbra, bara att shoppa.

Visa signatur

Jag skryter inte gärna och jag leker inte känd, men jag föddes till en stjärna och kommer dö som en legend.