Permalänk
Robot

Min Turbo!

Jag byggde en Core i7 dator under jan 1-2. hela 1 och 2, all hårdvara fixades den första januari och mjukvara andra. Det blev ett lyckat bygge och det var mycket roligt att lyckas med en sån här grej. Jag slapp betala moms och det var bra för annars skulle jag inte haft råd med en core i7 dator. Ja menar moderkort, processor och minnen blir ju mycket dyrare.

Jag tänkte visa lite bilder och hur det blev! skriv gärna vad ni tycker var bra och vad som kunde ha gjorts bättre!

Specs:

Chassi: Lian li PC-B25B Miditower

DVD-pryl: Samsung SH-S223Q 22X DVD±RW DL SATA

Nätagg: Corsair TX750w

CPU: Intel Core I7 920 2.66GHz

Kylpasta: Arctic silver 5 cooling paste

Moderkort: Asus P6T Deluxe

GPU: XFX GeForce GTX 280 1GB Far Cry 2

Ljudkort: Creative X-FI Titanium PCI-E x1

Ram-minne: Corsair 6GB (3x2GB) 1333MHz PC3-10666

HDD: 750GB Samsung SpinPoint F1 HD753LJ

Besök albumet: Min Turbo! av JDE

Permalänk
Medlem

Vänd på HDD-led kontakten. Dioder leder bara ström på ett håll, så om du vänder den fel så blir det inge ljus alls.

Visa signatur

ASUS P9X79 PRO - Intel i7 3930K - 24GB HyperX - NUFFSAID.

Permalänk

Grymt skön Rigg !

Visa signatur

Acer Aspire 5930 G

Permalänk

Den skulle man inte tacka nej till.

Permalänk
Medlem

Känns som du bara är ute efter att skryta ? Hur som helst fint chassi

Permalänk
Medlem

Vad blev slutsumman?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Känns som du bara är ute efter att skryta ? Hur som helst fint chassi

Han kanske vill ha kritik?

Visa signatur

Knowledge is not achieved until shared.

Permalänk
Medlem

16 920 kr ink.moms

Men jag köpte utan moms så det blev 13 536 kr. annars skulle jag somsagt inte ha råd.
fan att priset på gtx 280 gick ner så enormt efter allt. DOH!

ska testa det där med hdd led.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

byt ut cpu kylaren snälla ^^ känns så fel med standard till ett i7 system

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odessy
byt ut cpu kylaren snälla ^^ känns så fel med standard till ett i7 system

jo jag ska göra det! hade tänkt att köpa en senare i vår om det kommer ut nytt eller de som finns nu har gått ner i pris, så har man fått ihop lite pengar också!

Men det vore kul om någon kunde säga varför just du röstade så osv.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JDE
16 920 kr ink.moms

Men jag köpte utan moms så det blev 13 536 kr. annars skulle jag somsagt inte ha råd.
fan att priset på gtx 280 gick ner så enormt efter allt. DOH!

ska testa det där med hdd led.

Skattefiffel är inget man skryter om

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Haha herregud vad löjligt avundsjuka vissa är.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dunlopzu
Känns som du bara är ute efter att skryta ? Hur som helst fint chassi

Är alla som lägger upp bilder på sina nybyggda datorer i Galleriet ute för att skryta?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Skattefiffel är inget man skryter om

Han är ju inte direkt ensam i Sverige om att köpa ex moms om man har möjlighet. Det är ju bara dumt att inte göra det med tanke på de otroligt höga skattesatser vi redan har i Sverige.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Skattefiffel är inget man skryter om

Jag köper i princip allting i hårdvaruväg exkl. moms via företag...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Han är ju inte direkt ensam i Sverige om att köpa ex moms om man har möjlighet. Det är ju bara dumt att inte göra det med tanke på de otroligt höga skattesatser vi redan har i Sverige.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Jag köper i princip allting i hårdvaruväg exkl. moms via företag...

Jag hade säkert också gjort om det handlade om större summor.
Men det är fortfarande olagligt
Moms systemet har en funktion.....

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Fint men lite rörigt.. Sen kan man vända bilderna rätt innan man laddar upp

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Funderar på att själv köpa samma chassie då det är grymt snyggt. Men den är för liten för mina ambitioner så jag köpte CM Stacker 832 i stället inför mitt kommande i7-projekt.

Överlag ser det ut som ett bra val av komponenter. Rent spontant utifrån dina low-cost ambitioner tycker jag X-fi kortet var onödigt. Det sitter ett bra ljudkort integrerat på moderkortet, men det är inte mycket att göra åt nu.

Men du får jobba lite på kabeldragningen

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Jag köper i princip allting i hårdvaruväg exkl. moms via företag...

Jasså?

Så företagen betalar din skatt då bara sådär på det du nu köper?

Visa signatur

NZXT H440W||Rog Strix X470-4 Gaming || 2700X+Noctua NHD15-SE-AM4||G.Skill Flare X 16GB 3200Mhz||GTX 1080Ti Strix OC||MX100 512gb||3.5TB HDD||Corsair 750W||Steelseries Arctis Pro Wireless||Samsung 49" NEO||Windows 10 Pro||
Bärbar: Samsung Galaxy Book Pro 13.3" i7 & LTE || Mob: Samsung S22 Ultra||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Odessy
byt ut cpu kylaren snälla ^^ känns så fel med standard till ett i7 system

Känns fel, den är mer än väl anpassad till cpun !

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamezz
Jag köper i princip allting i hårdvaruväg exkl. moms via företag...

Precis, min farsa har ett eget företag så det var ju han som tog allt på faktura.sålde också min gamla dator. Nu är man däremot nästan pank.

Nej jag är inte här för att skryta. jag ville ha tips och hjälp med sånt som jag skulle kunna förbättra, som t.ex kabel dragningen. jaja.

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |

Permalänk
Medlem

Jag kan erkänna att jag är avundsjuk, dock tänker jag rösta lågt bara för att vara elak

Nejmen riktigt fint setup, 9p!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joshoa
Känns fel, den är mer än väl anpassad till cpun !

omg.

Visa signatur

Vista suger ***
Kör XP !

Permalänk
Medlem

Det där är nästan precis vad jag har planerat att inköpa efter löning förutom ett par punkter. Satsar nog på ett antec ninehundred istället t.ex.
Skall bara smörja chefen och få köpa lite prylar utan moms jag med.

Visa signatur

Dator: 27" iMac late 2013 Nalle: iPhone 5S. Tablet: iPad 2. Kamera: Canon 7D.

Permalänk
Medlem

vilken tubo?

Visa signatur

Your COMMODORE 64 computer is equipped with one of the most sophisticated electronic music synthesizers available on any computer.
This chapter is an introduction to using your computer's sound chip, the SID chip.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ph33r
vilken tubo?

Kanske har blivit en turbo för honom till skillnad från hans förra dator !

Visa signatur

Intel 4770K @ 4,2Ghz | Noctua NH-U9B SE2 | Corsair XMS3 16GB | Gigabyte Gigabyte G1.Sniper M5 | Gainward RTX 2070 | Fractal Design Arc Mini R2 | Be Quiet Straight Power E9 680 W | Western Digital Green 1TB | Bowers & Wilkins MM-1 | BenQ XL2411T | Nvidia 3D Vision 2 | Corsair SSD Neutron 256GB | Seagate Barracuda 1TB | ASUS Xonar Essence STX | Sennheiser Momentum - Black | Be-Quiet SilentWings 2 120mm x3 | Blue Snowball |

Permalänk
Medlem

fixa kabeldragning:O

Permalänk
Medlem

hmm, ja kanske ska få till det bättre när jag fixar 1tb hårdisk och möjligen bättre CPU kylning:)

Visa signatur

| Lian Li PC-B25 | Intel core i7 920 2.6GHz | XFX GeForce GTX 280 1GB | Corsair 6GB 1333MHz | Corsair TX750W PSU | Samsung 7200rpm 750GB | Samsung 7200rpm 1000GB | Creative X-Fi Soundblaster |