Playstation 3-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
http://www.ps3fanboy.com/2009/01/13/danish-police-respond-to-...

haha!
se upp med att ha för hög volym när ni spelar:P

Haha! Undra vad dom spelade?

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mangemani
http://www.ps3fanboy.com/2009/01/13/danish-police-respond-to-...

haha!
se upp med att ha för hög volym när ni spelar:P

haha Fan va snopna dom måste vara då dom sitter å spelar - å polisen Stormar lägenheten

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

måste väl ha spelat GTA på full volym eller nått:D

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rolle90
haha Fan va snopna dom måste vara då dom sitter å spelar - å polisen Stormar lägenheten

HAHA! Kan föreställa mig det framför mig.

Visa signatur

#1. Black Ops.
#2. Dragon Age 2.
#3. Heroes 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av j0113
HAHA! Kan föreställa mig det framför mig.

Eller hur villken shock - men-för-livet

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Tjenna!

Ska inköpa mig en ny, större hårdisk till ps3an när lönen kommer, och har funderat på ifall jag ska välja 7200 rpm eller 5400 rpm diskar? Har hört att om man har snabbar än 5400 så kan det repa skivorna?? Kommer jag för övrigt märka någon stor skillnad mellan 5400 och 7200 rpm diskar?

Mycket tacksam för svaaaar

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
Tjenna!

Ska inköpa mig en ny, större hårdisk till ps3an när lönen kommer, och har funderat på ifall jag ska välja 7200 rpm eller 5400 rpm diskar? Har hört att om man har snabbar än 5400 så kan det repa skivorna?? Kommer jag för övrigt märka någon stor skillnad mellan 5400 och 7200 rpm diskar?

Mycket tacksam för svaaaar

Köper du en 7200rpm disk så laddar vissa spel lite snabbare, men va ja har för mig så handlar det bara om några sekunder. Men ja kan inte tänka mig att den repar skivorna bara för att man har en snabbare hdd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aki||es
Köper du en 7200rpm disk så laddar vissa spel lite snabbare, men va ja har för mig så handlar det bara om några sekunder. Men ja kan inte tänka mig att den repar skivorna bara för att man har en snabbare hdd

Ok, det var som jag trodde då. Men ang. repade skivor så hade jag för mig att 360 hade problem att de repade skivorna, och det enda sättet för dem var att sänka hastigheten på hårddiskarna, men aja. Tack för snabbt svar

Visa signatur

| NZXT H1 | Ryzen 5600X | ASUS RTX 3070 TUF GAMING OC | Kingston 32GB @ 3600MHz CL18 | A2000 1TB NVME |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrtazz
Men ang. repade skivor så hade jag för mig att 360 hade problem att de repade skivorna, och det enda sättet för dem var att sänka hastigheten på hårddiskarna

X360 hade (eller rättare sagt har) ett problem när det gäller läsning av DVD skivor. Skivorna snurrar på en så pass hög hastighet, att man lätt kan repa skivor bara av flytta själva konsolen. Något av en lösning var att man efter en firmware uppdatering kunde installera hela spel på hårddisken, och på så sätt slippa använda skivor. Detta sänker även ljudnivån på konsolen.

Kanske det du menar?

Lite OT sry.

Permalänk

Eller så ändrade de hastigheten på DVD-spelaren så inte skivorna (DVD-skivorna) snurrade lika fort.

Visa signatur

Dator: MSI B550 Tomahawk || AMD 5600X || Noctua NH-U12S || MSI RTX 2070 Armor 8GB || Kingston HyperX 32GB @ 3600MHz CL16 || PNY CS3030 1TB + SSD 500GB + HDD 4000GB || Phanteks Enthoo Pro || Corsair AX 760W

Permalänk

Tjena!
Jag undrar om det går att skicka över mina sparade spel till en annan användare på samma maskin. Började spela LittleBigPlanet på mitt USA konto, lite jobbigt eftersom jag inte har några vänner på det kontot.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk
Medlem

Hagfjäll: Inte helt 100 men tror inte det fiunkar, tyvärr. :/

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem

Fläkt testet funkar ju på 80 giggarn, märkte precis, de som sa att det bara funkade på 60 och 40 giggarn :S

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Fläkt testet funkar ju på 80 giggarn, märkte precis, de som sa att det bara funkade på 60 och 40 giggarn :S

80GB i Europa är identisk med 40GB bara större disk.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
80GB i Europa är identisk med 40GB bara större disk.

80gbarn har väl 65nm kretsar ist för 80nm!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
80gbarn har väl 65nm kretsar ist för 80nm!

Iofs Men det gäller inte bara 80GB utan även 40 om jag inte minns fel som fick en uppdaterad rev.

Vad jag vill komma fram till är att "fan test" existerar på 40, 80 och 160GB PS3.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Finns det något bra RPG till PS3, har letat runt som en galning.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Finns det något bra RPG till PS3, har letat runt som en galning.

http://www.spelbutiken.se/catalog/product/55874-valkyria-chro...
kanske?

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Iofs Men det gäller inte bara 80GB utan även 40 om jag inte minns fel som fick en uppdaterad rev.

Vad jag vill komma fram till är att "fan test" existerar på 40, 80 och 160GB PS3.

Yes! Frågan är, är "fan test" bara bra för ps3an..
I början var det något många inte rekommenderade?
"Svagt minne"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cliddo
Yes! Frågan är, är "fan test" bara bra för ps3an..
I början var det något många inte rekommenderade?
"Svagt minne"

Varför skulle annars funktionen finnas? Man kanske råkar sätta igång den.

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av molis
Varför skulle annars funktionen finnas? Man kanske råkar sätta igång den.

Det var väl lösa internet rykten

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Yep, den är live. Najs med foto funktionen

Visa signatur

PSN: Swedishbullets

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Finns det något bra RPG till PS3, har letat runt som en galning.

Fallout 3

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Joavels
Finns det något bra RPG till PS3, har letat runt som en galning.

Valkyria Chronicles

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

böjar bli så jävla trött på konsol-kriget nu
För så som jag förstått det så kommer GTA4-tillägget bara till xbox360?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BasseBaba
böjar bli så jävla trött på konsol-kriget nu
För så som jag förstått det så kommer GTA4-tillägget bara till xbox360?

som jag förstått det så är det Microsoft som betalat för ett exklusivt tillägg så, ja

Permalänk
Medlem

Nån som testat Fear 2? Jag installerade började spela men insåg snabbt att ja inte kunde använda skjutknappen samt siktet... Mao det vapnet gick inte o använda, får testa starta om de o hoppas på de bästa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvudd
som jag förstått det så är det Microsoft som betalat för ett exklusivt tillägg så, ja

jodå microsoft har slängt ut pengar på en massa ställen för att få exklusivitet på dlc och liknande. det är inte bara gta4 det gäller utan även en del andra titlar.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cleesox
jodå microsoft har slängt ut pengar på en massa ställen för att få exklusivitet på dlc och liknande. det är inte bara gta4 det gäller utan även en del andra titlar.

mmm, det är riktigt tråkigt att vi PS3 ägare går miste om det. men men, money rules helt enkelt