Gratis uppdatering från Vista till W7?

Permalänk
Medlem

Gratis uppdatering från Vista till W7?

Hejsan!

Håller på att tanka ner W7 beta och kom att tänka på ett rykte jag läste om i slutet på 2008... det var några lösa rykten om att Microsoft skulle låta samtliga Vista-kunder uppgradera kostnadsfritt till W7 eftersom så många Vistaanvändare varit så missnöjda.

Men det har varit tyst på den fronten ett tag nu och jag undrar om någon här kanske vet mer?

Jag har googlat och sökt lite överallt men hittar bara bloggar som egentligen inte säger mer än det jag redan vet.

Och som sagt, det var ett rykte som sas komma från Microsoft själva så det ska man ju ta med några hinkar salt.

Visa signatur

» AMD Ryzen 5 2600X » 16 Gb DDR4 » ASUS GTX 1060 6 Gb OC » 1 Tb M.2 PCIe NVME

Vänligen citera om du pratar med mig

Permalänk
Medlem

microsoft ger knappast bort windows 7 licenser till alla som har vista, däremot så kanske det är så att om man köper vista inom ett visst antal månader innan windows 7 släpps så kanske....

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heande
microsoft ger knappast bort windows 7 licenser till alla som har vista, däremot så kanske det är så att om man köper vista inom ett visst antal månader innan windows 7 släpps så kanske....

Fr.o.m. juli tror jag det har sagts att det gäller.

Permalänk
Medlem

De som köper Vista efter juni kommer att få typ 20% rabbat på Windows 7 Ultimate och Windows 7 blabla.

Microsoft och gratis? Kom igen folket Det skulle aldrig hända

Permalänk
Medlem

Microsoft Visual Studio Express, Microsoft .NET SDK, Microsoft Office och Microsoft Windows XP till studenter...

Nä, gratis kommer ju *aldrig* att hända...

Permalänk
Medlem

Som student kan du få gratis MSDN-licenser till i princip ALL developer-mjukvara som MS släppt såhär långt.
Sensmoral: Öppna inte käften om du inte vet vad du talar om.

Permalänk

hum, borde det inte vara billigare att uppgradera från vista till W7? (jämfört med att köpa nytt).

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Hedersmedlem

Anledningen till att erbjuda gratis uppgradering från vista borde ju rimligen vara att man inte vill att folk skall vänta med att köpa datorer tills windows 7 släpps. Denna plan fungerar dock inte alls om man håller den hemlig. Eller, för att citera dr. Strangelove: "Why didn't you tell the world, EH?"
Att de inte har enorma kampanjer tyder tyvärr på att man ryktena är falska.

Permalänk

Det är troligt att det blir gratis för vissa... de som har oem

free upgrade to windows 7 program for windows vista pc from july 1

Permalänk
Medlem

Familjen vill ha en ny ultraportabel men
kommer det att gå att uppgradera gratis till win 7
ACER ONE PINK 10.1" HD/N270/1/160/XPH
http://www.multitronic.se/showprod.php?prod_id=LU.S970B.109&b...
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=452084

Kom på senare att det var XP på och det inte gällde i kampanjen

Visa signatur

MB: Gigabyte Z690 Gaming X DDR4 | CPU: 13700K | RAM: DDR4-3200 64 GB
GPU: GIGABYTE Radeon RX 6900 XT Ultimate Xtreme WaterFo Skärm: Acer Predator 4K 27" XB273KGP
DYSLEKTIKER Kan innehålla spår av språkfel

Permalänk
Medlem

amazon.co.uk har gratis windows 7.

Customers who buy an eligible copy of Windows Vista from Amazon.co.uk between 26th June and 15th October 2009 are eligible for a free copy of the equivalent version of Windows 7 when it is launched.