Permalänk
Medlem

Jag funderar på att börja folda när jag får igång min burk igen vilket borde bli ≈2 veckor..

Vad är mest värt att folda på i min rigg?
Kommer antagligen folda nätter/när jag är i skolan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Vad är mest värt att folda på i min rigg?

Mellan din E4500 och 8600GTS -> 8600 GTS. PPD-mässigt iaf.

Permalänk
Medlem

Okej.

Det är nog mest rimligt för mig, då jag nog skulle kunna köra en 24/7 folding på grafikkortet då jag nästan aldrig spelar.
Finns det någon guide på hur man installerar och optimerar GPU klienten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LillFredde
Finns det någon guide på hur man installerar och optimerar GPU klienten?

Installation -> Windows GPU2 client installation guide

Permalänk

men crap, 105c i med folding på gpu, 20c varmare än något spel inte ens crysis ger den värmen, wtf

jag började prexis men räcknas bara p jag gjort för swec i statsen? anars så liger jag på runt rank 245 i swec om man kollar p

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

tja.... jag har mina 2 burkar i mitt sovrum och måste ha fönstret öppet - bor i en trea och har alla element avstängda hehe - Det kostar att köra hårt

Btw - all ni nya; Kolla så ni foldar för team 37451, annars varken syns ni eller räknas här och bidrar inte till teamet => http://folding.extremeoverclocking.com/user_list.php?s=&t=374...

Visa signatur

Gigabyte - Terrabyte - Cenobite

Permalänk
Medlem

Hejsan!

Har funderat på att börja med folding, men får man något för det? eller är det ren välgörenhet?

Permalänk
Medlem

Man tjänar ingenting på det, bara ren välgörenhet.
Jag förstår mig inte riktigt på dom som bygger farmar för 30k+, men att datorn står och jobbar lite för välgörenhet när man ändå inte använder den gör ju inget..

Permalänk
Medlem

Aha okej...förstår! Ska fundera lite till..

Permalänk

skit, min gamla p räknas inte så är tilbax från början, hade ca 122200
420 wus åt helvete

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
skit, min gamla p räknas inte så är tilbax från början, hade ca 122200
420 wus åt helvete

De kan ju knappast ha försvunnit? Eller menar du att du ville addera dina gamla poäng till ett nytt nick?

Permalänk

nä till swec

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kalle@anka
nä till swec

Det går tyvärr inte, de räknas fortfarande till dig, så du har inte förlorat dem, däremot har inte SweC fått dem, men det kommer de tyvärr inte heller att få, såvida inte F@H börjar räkna annorlunda

Permalänk

mm, mit folding skit krachar bara nu, så skiter it

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qman
Hejsan!

Har funderat på att börja med folding, men får man något för det? eller är det ren välgörenhet?

Du kan ju se det som så att du evt i framtiden kommer ha bidragit till att ha räddat liv. kanske till och med ditt eget? kostar ju inte många kronor att folda. bara avstå från den där chipspåsen eller den där hamburgarnen på mackedonkan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Har efter lite läsande märkt att de flesta använder SMP klienten medan jag använder uniprocessor.
Valde jag fel eller kvittar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Du kan ju se det som så att du evt i framtiden kommer ha bidragit till att ha räddat liv. kanske till och med ditt eget? kostar ju inte många kronor att folda. bara avstå från den där chipspåsen eller den där hamburgarnen på mackedonkan.

Okej! Men tycker ändå att man borde få något som tack för att man ställer upp...eller? Ska ta en liten funderare, måste först se om jag fattar hur man gör..hehe. Har inte kollat det än!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hannesbannes
Har efter lite läsande märkt att de flesta använder SMP klienten medan jag använder uniprocessor.
Valde jag fel eller kvittar det?

Har du en dual/quad-core så har du valt fel.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk

Då har jag valt fel.
Har fått mina 200 första poäng iaf.
Kan man byta klient och köra vidare på samma namn?

Permalänk
Medlem

Jadå
Bara att skriva in namn och gruppnummer igen i nya klienten

Visa signatur

Stationära: Ryzen 7 3700X | 32GB DDR4 3200MHz | EVGA Geforce 1070 8GB | 120GB Intel 520 SSD | 500GB Samsung 850EVO |
Server/ NAS : Phenom2 X4 965 | 6GB DDR2 RAM | Nvidia 6600LE 128MB | WD Red 3TB | Ubuntu server 16.04
HTPC: Raspberry Pi 2 | 8GB class 6 SD card | 900MHz quad core

Permalänk

Sådär, då har man bytt klient.
Fast jag tycker den sämre var lite lättare och trevligare att använda.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qman
Okej! Men tycker ändå att man borde få något som tack för att man ställer upp...eller? Ska ta en liten funderare, måste först se om jag fattar hur man gör..hehe. Har inte kollat det än!

Om det är någonting du inte förstår (vilket vore konstigt om du gjorde första gången ärligt talat ) så finns det guider i detta forum för både SMP och GPU. Skulle du ha frågor efter att ha läst dessa så skapa en tråd:)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av hannesbannes
Sådär, då har man bytt klient.
Fast jag tycker den sämre var lite lättare och trevligare att använda.

Tyvärr har du rätt, smpn är lite svårare att konfa och dessutom lite ostabilare, men ger sjukt mkt mer ppd oftast, så när man väl satt upp det så blir man rätt nöjd i slutändan

Permalänk
Medlem

nu har jag börjat folda jag med.. under namnet " Frook " kör bara på grafikkort nu för SMP + GPU fungera inte så bra. Så jag valde enbart GPU då jag ser att det ger mest PPD !

står att jag har runt 3200PPD i FahMon så jag är nöjd

Morsans P4 2.6Ghz står och tuggar också.. fast där tar en liten WU ungefär 5-6 dagar

Permalänk
Medlem

Tja, har tidigare kört Seti@home men detta verkar ju vara ett trevligt projekt, har installerat gpu och cpu klient nu men kommer nog mest att köra gpu pga att datorn vill väsnas en del när den får arbeta.
Kommer att installera på den bärbara + mediadatorn med senare.

Mvh. Mathias / T-PWR

Permalänk
Medlem

Tredje gången nu som SMP-klienterna failar min pågående WU efter typ 30% och hinner ladda ner nya innan jag hinner qfix och därmed tappat alla poäng

Tror jag skippar att folda med CPU-klienten tills de släpper en vettigt multicore CPU-klient som iaf är i klass med GPU-klienten.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Tredje gången nu som SMP-klienterna failar min pågående WU efter typ 30% och hinner ladda ner nya innan jag hinner qfix och därmed tappat alla poäng

Tror jag skippar att folda med CPU-klienten tills de släpper en vettigt multicore CPU-klient som iaf är i klass med GPU-klienten.

Med 6.23an så behöver du inte qfix den skickar in avbrutna jobb själv + att den är stabilare. Här hittar du Drop-in binaryn http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther eller http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=46&t=6642
direktlänk http://www.stanford.edu/~kasson/folding/windows/Folding@home-...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Med 6.23an så behöver du inte qfix den skickar in avbrutna jobb själv + att den är stabilare. Här hittar du Drop-in binaryn http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther eller http://foldingforum.org/viewtopic.php?f=46&t=6642
direktlänk http://www.stanford.edu/~kasson/folding/windows/Folding@home-...

Jag kör 6.23:an... men likförbannat har jag inte så vitt jag kan se fått några poäng för de delvis färdiga WU:s...

Förstår inte heller varför dom ibland vid start hämtar nya WU:s trots att de jobbat 30% på de nuvarande och deadline är långt borta. Blir irriterad på det iaf å skippar folding tills vidare, tyvärr (Om det inte finns en bra lösning)

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

hur mycket sliter foldering på datorn egentligen, efter som att processorn alltid går för fullt?

Permalänk
Medlem

Jaxc, Jag skulle vilja säga att det inte är så extremt påfrestande för cpu om du inte har hög volt eller att den går väldigt varm. Det kommer antagligen förkorta livslängden på den, men innan den tiden normalt sett går ut, så duger den inte till mycket.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Qman
Okej! Men tycker ändå att man borde få något som tack för att man ställer upp...eller? Ska ta en liten funderare, måste först se om jag fattar hur man gör..hehe. Har inte kollat det än!

Du gör ju som du vill men det är ju inget som säger att man måste köra 24/7 häller. sitter du några timmar per dag så bidrar det ju lite ändå.
Man kan ju säga som att du får som tack att skulle du bli sjuk i någon sjukdom vi 'räknar' på så har du ju hjälpt forskarna att få fram ett botemedel/bromsmedesin och då har du dig själva att tacka för du har hjälpt till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jaxc
hur mycket sliter foldering på datorn egentligen, efter som att processorn alltid går för fullt?

Du hinner byta dator innan du ens märker att den blivit 'slöare'.

Visa signatur

I am Extrazz.