Permalänk
Medlem

Håller med om att vi behöver fler medlemmar! Jag joinade idag, kommer köra ett 8800gts 320MB så ofta som möjligt, eftersom jag studerar och inte är hemma så mycket så blir det nog 24/7 så länge det är stabilt, har klockat till 550/1500/800 mot original 513/1188/772 någonting blir för varmt om jag kör mer samt vill absolut inte ha någon instabilitet.

Fler AKTIVA medlemmar! Vore det inte smart att lägga ut ett meddelande om hur man snabbt kommer igång på första sidan, så kan de som är intresserade gå in på SMP osv senare, det viktiga är att få folk intresserade!

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem

det ända du behöver överklocka är shaders de andra (gpu/mem) påverkar bara marginellt foldandet.

vi kanske skulle ha något som månadens foldare eller något.

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk

YES! Nu är jag rankad bland sweclockers top 1000(runt plats 900). Synd bara att jag tycker mitt 4870X2 presterar för dåligt. Brukar ligga på 2700 ppd, och då kör jag verkligen 24/7 då jag aldrig stänger av datorn, och jag spelar ingenting just nu, så jag stänger aldrig av foldandet.

Ska nog uppdatera mina drivrutiner men frågan är hur stor skillnad det kommer att göra.

Visa signatur

He who holds the land, can conquer heaven.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito
YES! Nu är jag rankad bland sweclockers top 1000(runt plats 900). Synd bara att jag tycker mitt 4870X2 presterar för dåligt. Brukar ligga på 2700 ppd, och då kör jag verkligen 24/7 då jag aldrig stänger av datorn, och jag spelar ingenting just nu, så jag stänger aldrig av foldandet.

Ska nog uppdatera mina drivrutiner men frågan är hur stor skillnad det kommer att göra.

Det är alldeles för lite för att vara ett 4870x2. Får uppåt 3912 PPD med ett oklockat 4850 (med de projekt som ger mest PPD alltså). Du borde alltså kunna ligga på ~4694x2 dvs ~9389 PPD med ett oklockat 4870x2 (räknat utifrån att 4850 kör i 625 MHz och 4870x2 kör i 750 MHz).

Tänk på att köra 2 foldingklienter förresten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Re: Vi Behöver fler members!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cenz0r
Jag kollade nyss denna listan: http://folding.extremeoverclocking.com/team_list.php?s=

Och visst, vi är inga sopor direkt Men. Om vi ska ta oss upp bland top-10 (snarare än top-20) så kommer det behövas mycket mer krut.

Prata med era vänner, familjemedlemar, forum och mmo snubbar osv och försök rekrytera fler så ska det nog bli åka av. Det vore ju inte helt fel att prestera över en mille om dagen iaf

/C

Jo...Vore kul att fler joina...Många hoppar på och foldar, men t.e.x efter de har gjort en ominstallation av windows, installerar de inte folding klient igen..Det är många som hoppar på och av lika snabbt tyvärr...

Jag har funderat flera gånger om man kanske skulle starta något system, där nya foldare ingår i någon form av poäng system där de kan vinna något efter en viss tids folding ....Kanske bara de första 4 månaderna..

Kanske då de nya hinner förstå hur kul det är att folda då det är lite mer spice på det hela i början...Men det var bara en liten tanke på hur man kanske skulle kunna behålla de nya som hoppar av väldigt fort....

Jag ska fundera lite till....

Permalänk

kul att folda?
vamt, dyrt, krångligt(mit krachar desutom)

Visa signatur

Surf: FD S/\Msi Mpg Gaming Edge/\i9 9900k
(H150i pro)/\5700 xt (H90)/\32G 3200mhz/\970 pro/\860 evo

Htpc/spel: Ghost S1/\Msi Gaming Edge/\ 9600k
GTX 1660TI windforce 3x/\ 16G 3000mhz/\860 evo

Permalänk
Medlem

Ja klienterna suger rent ut sagt, min GPU-klient hänger sig efter jag gör ändringar på konfigurationen, måste starta om för att få igång det igen, kan inte köra SMP nu heller den går inte att starta, måste konfa om, men annars tycker jag det är roligt!

Jag får dock bara typ 2300 PPD på mitt 8800GTS 320MB det är väl dåligt!!!?

Visa signatur

Blessed is the mind too small for doubt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Magatsu Taito

ATI är lite långsammare än nVidia just nu...Men läste lite rykten om att ati jobbar på en bättre version av stödet med folding som ska göra mer kräma....
ATI har väldigt länge stött folding..men kör på gammal gpu motor..Men troligtvis ser vi snart en snabbare....

Och 2700 ppd är inte dåligt...ganska bra... Men som sagt..Du blir nog gladare snart...

Permalänk
Medlem

Nu har jag också börjat folda

Permalänk
Hedersmedlem

Kommer hjälpa till lite då och då med mitt gtx 280 (6800ppd verkar det som)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
Kommer hjälpa till lite då och då med mitt gtx 280 (6800ppd verkar det som)

Jag får bara lite drygt 5000 ppd med mitt gtx 280, vilket jag tycker verkar lite lågt :/

Kör tray-gpu-klienten, finns det nån console-klient som ger högre ppd eller så?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Hedersmedlem

jag får mellan 5' och 7' så det kanske är normalt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz
Jag får bara lite drygt 5000 ppd med mitt gtx 280, vilket jag tycker verkar lite lågt :/

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aser
jag får mellan 5' och 7' så det kanske är normalt

Har ni inte överklockat så låter det ganska normalt för ett 511p projekt.

får mellan 6000-8500 (x2) med ett gtx295 med shaders på 1458

Visa signatur

QX9650, GTX295+GTX285, Asus Rampage Formula, 2x VelociRaptor 150Gb Raid0, Corsair HX1000, CM Stacker ST01, Eizo HD2441W

Permalänk
Hedersmedlem

kanske lite lågt på mitt gtx 280 då, men men ska försöka fixa flera smps på i7:an samtidigt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raaaz

Console-gpun bör ju rent teoretiskt ge högre ppd efter som det är mindre onödig skit i den Sen kan man ju tycka att det är fint att titta på bollar som snurrar, men då kan man slå på Kanal +'s golfkanal istället

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Console-gpun bör ju rent teoretiskt ge högre ppd efter som det är mindre onödig skit i den Sen kan man ju tycka att det är fint att titta på bollar som snurrar, men då kan man slå på Kanal +'s golfkanal istället

Hehe, viewern har ändå inte funkat för mig de senaste 5 WU:s eller så. Börjar bli lite leds på de kassa klienterna i Folding@Home :/ Gör mig rätt omotiverad att folda, tyvärr. Sen verkar ju poängsystemet väldigt konstigt och inte helt bra balanserat, vilket tar bort lite av det roliga ur "tävlingen"...

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Avstängd

Hejsan hoppsan, nu går jag med och foldar - för första gången i mitt liv. Just nu kör jag bara på min C2D @ 3.6GHz och får bara runt 700 PPD, men senare i kväll kommer Jetpak med mitt GTX 285 och då blir det någonstans strax under 10.000 PPD.

Grafikkortet var dyrt, det dyraste kortet jag någonsin köpt. Jag köpte det för arvet av min far som nyligen gick bort i cancer, så detta är mitt bidrag till kampen mot cancer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VresiBerba
Hejsan hoppsan, nu går jag med och foldar - för första gången i mitt liv. Just nu kör jag bara på min C2D @ 3.6Gh och får bara runt 700 PPD, men senare i kväll kommer Jetpak med mitt GTX 285 och då blir det någonstans strax under 10.000 PPD.

Grafikkortet var dyrt, det dyraste kortet jag någonsin köpt. Jag köpte det av arvet från min far som nyligen gick bort i cancer, så detta är mitt bidrag till kampen mot cancer.

Jag måste fråga om du verkligen kör SMP versionen, tycker 700ppd låter lite väl lågt

Visa signatur

//Axeteg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axeteg
Jag måste fråga om du verkligen kör SMP versionen, tycker 700ppd låter lite väl lågt

Alltså, jag vet inte, jag är ju rätt ny på det här Men jag laddade ner Folding@Home Client Version 6.23, tray version, eller nått.

Jag jobbar på min andra WU nu. För den första fick jag någonstans runt 1050 PPD, men den andra rapporterar bara 330 PPD, enligt FahMon. Jag läste någonstans att min processor skulle ge någonstans runt 550 PPD per kärna*, men min klient kör bara på en kärna, oavsett vilken inställning jag kör med.

* For comparison: a PlayStation 3 gets about 900 PPD, a Core 2 Duo E8400 about 550 PPD per processor core.
http://www.techpowerup.com/reviews/Leadtek/GeForce_GTX_285/20...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av VresiBerba
Alltså, jag vet inte, jag är ju rätt nu på det här Men jag laddade ner Folding@Home Client Version 6.23, tray version, eller nått.

Jag jobbar på min andra WU nu. För den första fick jag någonstans runt 1050 PPD, men den andra rapporterar bara 330 PPD, enligt FahMon. Jag läste någonstans att min processor skulle ge någonstans runt 550 PPD per kärna*, men min klient kör bara på en kärna, oavsett vilken inställning jag kör med.

* For comparison: a PlayStation 3 gets about 900 PPD, a Core 2 Duo E8400 about 550 PPD per processor core.
http://www.techpowerup.com/reviews/Leadtek/GeForce_GTX_285/20...

Med tanke på att min E6600 oklockad (dvs 2,4GHz) ger mig mellan 1000 och 1300ppd, så nog borde din i 3,6GHz ge en del mer tycker man
Läs och följ denna guide och posta frågor om du har några i tråden så ska vi hjälpa dig med glädje!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Med tanke på att min E6600 oklockad (dvs 2,4GHz) ger mig mellan 1000 och 1300ppd, så nog borde din i 3,6GHz ge en del mer tycker man
Läs och följ denna guide och posta frågor om du har några i tråden så ska vi hjälpa dig med glädje!

Låter bra, jag skall kolla på det vid ett senare tillfälle, för nu har Jetpak vart här och levererat min nya skärm (signatur) och så klart 285'an. Så nu kör jag GPU-klienten med runt 9000 PPD

Permalänk

Så har en ny foldingmedlem har tillkommit, jag har kört ett par dygn nu och klarat av 18 WU och 6400 points hitintills.
Kör med en SMP-klient och en GPU-klient parallellt på min standardmaskin, på jobbdatorn snurrar en standardklient som komplement mest nattetid.

Funderar på att lägga till en extra session på CPU-klienten men avvaktar.

/Tobbe

Visa signatur

/Tomma tunnor skramlar mest/

Permalänk
Medlem

Nu har jag börjat foldat på ps3:an på nätterna. Vad kostar det egentligen att låta ps3:an stå på ett par gånger i veckan?

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem

I december hade vi ungefär 500 aktiva foldare om jag minns rätt. Idag är vi nere på runt 400.

Om man har problem med gpu eller smp klienten så är det bara att köra några unicore klienter, det är mycket bättre än att lägga av. Jag har aldrig haft problem med dem.

Kankse offras foldandet som en enkel (men marginell) besparing i dessa kristider ?

Visa signatur

Foldning: 2xGTX285, 1xGSO9600, 2 UniCore clienter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gnofnyr
I december hade vi ungefär 500 aktiva foldare om jag minns rätt. Idag är vi nere på runt 400.

Om man har problem med gpu eller smp klienten så är det bara att köra några unicore klienter, det är mycket bättre än att lägga av. Jag har aldrig haft problem med dem.

Kankse offras foldandet som en enkel (men marginell) besparing i dessa kristider ?

560

Nej. Det har alltid varit så här och ser ut att fortsätta på samma vis. För att få det att fungera något sånär så behövs nog en kontinuerlig bumpning (minst en gång i månaden) på Swecs frontpage för att få in nya krafter kontinuerligt.

Huvudorsaken till att folk börjar att folda och sen lika fort förvinner. Är nog
A: att dom inte får köra datorn i på högtryck för sina föräldrar (för unga alltså).
B: dom har inte nog med tålamod för att konfigurera klienterna/datorerna så de går stabilt (för unga alltså?).

Sen så är det väl fel titel på den här tråden "vi behöver fler medlemmar!".
Det vi behöver är fler foldare (399 just nu)... members har vi så det räcker redan (3217 just nu).