Standarddator som ska klara en del spel 7000kr inkl frakt.

Permalänk
Medlem

Standarddator som ska klara en del spel 7000kr inkl frakt.

Tjo, jag är en snubbe som inte kan mycket om datorbygge och som inte behöver det fetaste. Jag har pillat ihop en egen liten maskin på komplett och behöver egentligen bara veta om allt jag pillat ihop funkar ihop.

Här är en länk till min inköpslista Inköpslista

Låter det som en bra liten lista eller är jag en idiot, och isåfall, varför?
Observera att de delar (t.ex. Dvdspelare/brännare) jag lämnat ute har jag lämnat eftersom jag redan har sådana som fungerar bra.

Tack på förhand, hoppas att någon svarar snabbt eftersom jag gärna lämnar in min beställning redan ikväll (söndag).

Permalänk
Medlem

Länken funkar inte

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Re: Standarddator som ska klara en del spel 7000kr inkl frakt.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Tjo, jag är en snubbe som inte kan mycket om datorbygge och som inte behöver det fetaste. Jag har pillat ihop en egen liten maskin på komplett och behöver egentligen bara veta om allt jag pillat ihop funkar ihop.

Här är en länk till min inköpslista Inköpslista

Låter det som en bra liten lista eller är jag en idiot, och isåfall, varför?
Observera att de delar (t.ex. Dvdspelare/brännare) jag lämnat ute har jag lämnat eftersom jag redan har sådana som fungerar bra.

Tack på förhand, hoppas att någon svarar snabbt eftersom jag gärna lämnar in min beställning redan ikväll (söndag).

Länken fungerar inte för mig :/

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Jag tycker det ser bra ut! Kylpastan kan du skippa, sitter redan kylpasta på kylaren av hög kvalitet. Kanske lite större hårddisk??

Visa signatur

HTPC

Permalänk
Medlem

Tack för svar, och tack för tipset där med kylpastan
Större hdd behöver jag inte. Den där kommer jag bara köra program från, jag har redan 600+ gb Jag tänkte använda till lagring.

Tänk på att jag inte kan något alls typ, så finns det improvements to be made utan någon egentlig prisskillnad mottaget tips på sådant tacksamt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore

Större hdd behöver jag inte. Den där kommer jag bara köra program från, jag har redan 600+ gb Jag tänkte använda till lagring.

500GB-varianten av den hårddisken kostar dock bara 50 kr mer, väldigt prisvärt.

Sen är ju frågan om du är ute efter en tyst dator? Det där chassit är ju inte mycket att hurra för, med hål i sidoplåtarna och vad jag kan se ingen dämpning för hårddiskarna heller. Ett bättre alternativ skulle i så fall vara t.ex. Antec Sonata III, som kommer med ett bra och tyst 500W nätagg (inte riktigt lika bra som Corsair dock, men bra ändå). Det kostar aningen mer än chassi och nätagget du valt på komplett, men går att få tag på för några hundralappar billigare hos andra affärer (som t.ex. Inet som även är billigare på processorn). Sweclockers har förresten recenserat Sonata här.

Permalänk
Medlem

Ska också ha en dator för runt 6000-7000. Bara datorn alltså.

Var jag än sätter ihop så får jag det aldrig lika billigt som den här. I och för sig är väl inte chassit världens bästa och nätaggregatet kanske något sämre.

http://www.revolve-it.se/std_viewprod.php?id=108
+ ATI HD4850

Funderat på att bygga men om jag lika gärna kan välja denna som att bygga så gör jag hellre det så jag slipper det.