Airport Extreme samt Airport, Internet och skrivare

Permalänk
Medlem

Airport Extreme samt Airport, Internet och skrivare

Hej,

Jag håller på att koppla ihop ett trådlöst nätverk hemma. Planen är att det ska se ut enligt följande:

Internet är kopplat till en Airport Extreme, så det är alltså detta nätverket datorerna i hushållet ansluter till. Sen för att slippa ha min laserskrivare framme i lägenheten så har den blivit inbyggd i en garderob tillsammans med en Airport. Detta så att jag ska kunna skriva ut trådlöst.

Men i dagsläget är det så att jag har två nätverk aktiva i lägenheten. Det med Internet heter "brand new world" och det med skrivaren heter "skrubben".

Detta innebär nu att om jag ska skriva ut, så får jag lämna nätverket "brand new world" för att ansluta till "skrubben" för att skriva ut, sen byta tillbaka så att jag har tillgång till internet igen.

Jag undrar nu om det finns någon som sitter på en bättre lösning så att jag slipper byta anslutning flera gånger om dagen.

Ok om jag får be er som läser detta om en liten tjänst. Tryck på länken nedan och ge mig schysst betyg! http://www.islandreefjob.com/#/applicants/watch/biNcQisrYD02

Visa signatur

but its true!

Permalänk
Medlem

Ställ in den i graderoben (även om den redan stod där ) på att ansluta till nätet istället för att skapa ett nät.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

hur gör jag det i airportverktyget?

Visa signatur

but its true!

Permalänk
Medlem

Leta efter och välj WDS på bassttionen i garderoben.

Visa signatur

Me fail english, thats unpossible!

Permalänk
Medlem

huvud, fjärr eller vad? ursäkta om jag inte hänger med, men är ganska ny på sånt här.

hade varit på om du kan och har tid att förklara lite tydligare!

Tack för hjälpen!

Visa signatur

but its true!