Permalänk

Behöver förslag med minnen!

Hej !

Jag har ett moderkort som heter Asus M2R-FVM som det står kan ha 240pin 1gb DDR2 (533/667 MHz) minnen i den.
Behöver förslag på 667 MHz minnen till den, det sitter i nu 2st Samsung 1gb ddr2 533 MHz.
Jag har hört tidigare att moderkortet kanske skulle klara av 800 MHz minnen, men jag har ingen aning om vad jag ska köpa. Jag ska i alla fall ha 4st slags minnen: 1GB DDR2 240-pin , men jag vet ej om jag ska ha 800 eller 667.

Permalänk
Medlem

Här har du lite info om moderkortet som är ett Fujitsu siemens speccat moderkort: http://bluwiki.com/go/ASUS_M2R-FVM

Du kan använda vanliga DDR2 PC6400 800 mhz minnen, vilket är det enklaste för dig då de är vanliga och billiga idag.

Du kan hitta 4 GB kvalitetsminnen för 5-600 spänn.

Jag har fyra att sälja om det är intressant. PM:a isåfall

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Kör på OCZ. Du märker ingen skillnad hur som. De andra har lite bättre timings men det spelar ingen roll såvida du inte ska klocka. OCZ ser ju klart grymmare ut.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Det roliga är ju att både är OCZ hehe :).. men menar du Reaper eller Gold minnerna?

Permalänk
Medlem

Oj, missade det. De första, reaper.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Ok tack! då blir det dem!

Permalänk
Medlem

första gången jag sett någon som rekomenderar minnen på hur dom ser ut

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Det är viktigt, om man får oväntat besök. Det var annars priset och timings som jag gick på.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.