Ni som också tröttnat på WoW

Permalänk
Medlem

Ja du den tiden var guld när alla flockades runt en person som hade lyckats fått en epic och beundrade honom

Gamla goda WoW tiden det.

EDIT: http://thottbot.com/i18282 Kommer ihåg första gången jag såg den gunen på min server som då var Twillight's Hammer. Den bästa huntern på våran server hade precis fått den och stod i Iron Forge. Jag själv var hunter på min första 60 char och jag blev extremt avundsjuk på hans nya vapen xD

Permalänk
Medlem

Eftersom minst dubbelt så många spelar nu som när man körde Neffe back in the days så märks det mer nu om något är "fel/för lätt" osv. Communityn runt WoW ventilerar sjukt mycket mer nu än tidigare. Blizz brydde sig inte lika mycket förr i tiden var spelarna tyckte och tänkte. Det är svårare att få 11 miljoner pers att gilla spelets förändringar/förbättringar/försämringar än en handfull personer.

Då körde man sitt game och så var det med det. Numera vet alla allt om alla (nästan iaf). Tycker PR-delen från användarna är överväldigande nu varför WoW blivit så stort antar jag. WoW är inte den mysiga lilla MMOn med små kaniner och frodig skog vs enorma drakar i något stinkande berg som bränner 40 pers till aska på en sekund.

Tror inte jag är ensam om att känna en stor skillnad från 1st kill Neffe eller C'thun vs Kel'Thuzad (LK version) eller tom Malygos. Det känns så platt idag. Minns att jag nästan grät av lycka när vi ÄNTLIEGEN efter 3 veckor fick ned neffe med 35 pers döda. Vi dödade aldrig Kel i 40-man Naxx. Det var så svårt. Men minns att jag tog honom @ lvl 70. Och då var det skoj att ha gjort det. När han dog på 25-man var det mest "hopp...(show loot)...next". Därför hoppas jag innerligt att Ulduar återinför magin i raidandet. Och inte halva instancen oneshot första gångnen man går in. Det SKA vara nästintill omöjligt. För ingenting är omöjligt när man tänker efter

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pinhead
Jag började med WoW under amerikanska stängda betan och spelade fram till ett par månader efter TBC, känner inget som helst sug efter det men jag saknar tiden när allt var nytt.
Till exempel första gången man klev in i Molten Core med 39 andra och wipeade på första mobsen, det var jäkligt häftigt.

När fullt blått set var nått att komma med, att ha en epic var ballt och att ha flera var OMFGPNWZOR.

Eller när jag fick 2 epics samma dag och satte upp dem på AH... Folk skrev till mig hela kvällen och undrade hur fan det gått till, av 3 epics på AH var 2 samma persons... En av dem var serverns första Glowing Brightwood Staff, den var häftig på den tiden, en guild gick ihop och köpte den till en präst

Det har som sagt blivit för enkelt...

Kunde inte sagt det bättre själv..!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Jag började spela betan lite, verkade intressant och köpte retail när det kom.

Spelade både pre-tbc och en bit in på tbc, slutade innan sunwell kom, hela guilden orkade inte vänta mer, så vi splittrades. La ner wow.

Jag har den senaste tiden varit förbannat rastlös. Hade i tanke på att börja igen.. men nu förtiden ser man mestadels bara gnäll hur lätt det är.. så känns ganska meningslöst att börja igen.

Ett spel som verkar intressant är nog Blade & Soul, men lär ta ett tag innan det kommer.

Mestadels som jag vill ha sagt är redan postat, så ingen idé skriva samma sak igen.

Om Blizzard skulle öppna en Pre-tbc server(vilket dom inte kommer göra...) Skulle folk börja spela igen?

Saknar verkligen grunden till wow, när vanliga 5man instancer var lite knepiga att göra! ingen som håller med?

Visa signatur

Intel i9 10989XE @ 4.7Ghz| 32GB Corsair Dominator |@ 3200 Mhz Asus x299 STRIX GAMING II | EVGA 3080 ULTRA FTW3

Permalänk
Medlem

Håller fullt med om att wow är för lätt. MEN det finns ett spel ute nu som kräver 100% skills. Du aimar alla spells själv (atk/heal) vapen har olika range så man måste vara taktisk. Man kan vinna strider 5 vs 20 om man är duktig.
Dör man loosar man ALLT man har på sig. (finns bank såklart).
Man slåss i guilder och man bygger egen guild-stad. Besegrar man en annan guild stad får man allt dem har i guildbanken.

Medelåldern i spelet sägs ligga runt 25-35.
Det är det ultimata pvp spelet. Det ända som skulle kunna förbättras är grafiken.

Spelet är som någon sa högre upp i tråden Darkfall.
Sjukt svårt och det passar absolut inte alla.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
Jag tyckte då att C'thun var bra mycket svårare än M'uru, men det är bara min åsikt.

Spelade du m'uru de första 2-3 veckorna?

Visa signatur

Cooler Master Cosmos S l Asus p6t l i7 920 @3.9ghz vid 1.2v l 6 gb Corsair 1600mhz ddr3 l 5770 Crossfire l 150 gb Raptor l Corsair tx750 l Creative SB X-Fi

Permalänk
Medlem

Min enhancement shaman är fortfarande helt värdelös så jag spelar inte tills de fixar den, vilket verkar ta år så. Jag är ute är träsket för tillfället.

Visa signatur

CachyOs. MSI MPG Z490 GAMING PLUS// Intel Core i5-10600K@4800Mhz// Radeon rx 6800 16gb // Corsair VENGEANCE LPX 32GB.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scirocco
Min enhancement shaman är fortfarande helt värdelös så jag spelar inte tills de fixar den, vilket verkar ta år så. Jag är ute är träsket för tillfället.

Alla specs kan inte vara i top, dock är restro sjukt bra i PvP, enhancement i PvE är kung. Jag ligger oftast bland toppen och även ofta på 1:a plats. Mycket handlar om skills i PvP det går inte tro bara för man väljer en klass köttar man. Men tillräckligt med resi går det komma till 2000 rating lätt. Bara man vet hur man spelar, sen blir det mer klass baserat tyvärr.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mishy
Jag började spela betan lite, verkade intressant och köpte retail när det kom.

Spelade både pre-tbc och en bit in på tbc, slutade innan sunwell kom, hela guilden orkade inte vänta mer, så vi splittrades. La ner wow.

Jag har den senaste tiden varit förbannat rastlös. Hade i tanke på att börja igen.. men nu förtiden ser man mestadels bara gnäll hur lätt det är.. så känns ganska meningslöst att börja igen.

Ett spel som verkar intressant är nog Blade & Soul, men lär ta ett tag innan det kommer.

Mestadels som jag vill ha sagt är redan postat, så ingen idé skriva samma sak igen.

Om Blizzard skulle öppna en Pre-tbc server(vilket dom inte kommer göra...) Skulle folk börja spela igen?

Saknar verkligen grunden till wow, när vanliga 5man instancer var lite knepiga att göra! ingen som håller med?

Klart man gör, pre tbc var kung. Aldrig haft så roligt i wow som i pre tbc. Jag skulle lätt börja spela igen om dom gjorde en sådan server

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Alla specs kan inte vara i top, dock är restro sjukt bra i PvP, enhancement i PvE är kung. Jag ligger oftast bland toppen och även ofta på 1:a plats. Mycket handlar om skills i PvP det går inte tro bara för man väljer en klass köttar man. Men tillräckligt med resi går det komma till 2000 rating lätt. Bara man vet hur man spelar, sen blir det mer klass baserat tyvärr.

Pala dk, host.

Visa signatur

xellos: i7 920 @ 3,9 GHz | Asus P6T Deluxe V2| Corsair 1000W | Corsair 6GB 1600MHz DDR3 | PowerColor ATI 4870x2 x2 CrossFire | Creative SB Xtreme Gamer | 60GB SSD + 500GB Sata II | Samsung t220 x2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikael159
Klart man gör, pre tbc var kung. Aldrig haft så roligt i wow som i pre tbc. Jag skulle lätt börja spela igen om dom gjorde en sådan server

Tycker WoW var roligt ibörjan p.g.a att man inte visste allt förmycket och fortfarande utforskade grunderna.
När man gjorde sitt första grupp quest, sin första instance, stötte på första spelaren från den motsatta sidan, få sin mount etc

Sen blev det allt bara "meh" så man tröttnade

Skulle knappast orka spela om det igen om dom så gjorde en ny server med endast pre-tbc delarna eftersom man redan tagit sen igenom den biten ett antal gånger

Vill hellre på något helt nytt mmo med nytt universum så man får utforska något nytt, problemet är bara att det spottats ut så mycket mmo's
Men något jag har fått upp ögonen för är Blade & Soul

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Nehh jag håller med mikael159, jag skulle fan också börja med WoW om det kom pre-tbc servrar.

Fyfan va kul WoW var då

Permalänk
Medlem

Spelat sen betan och kommer antagligen lägga ner i september när Aion kommer, jag är redan besatt.

Visa signatur

Intel i7 10700k - Noctua NH-D15 chromax - Asus Maximus XII Hero - G.Skill 32GB 3600MHz Trident Z Neo - MSI RTX 3080 GAMING Z TRIO - Corsair RM750x V2 - Phanteks P600S - Asus ROG Swift PG329Q - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem

Slutade efter 4 års spelande, gick bättre än jag trodde det skulle gå

Imo Wotlk förstörde nästan allt med wow som gjorde spelet till vad det är. Man behöver inte kämpa för något längre, man får allt serverat på ett silverfat.

Blir att börja med Aion, fastnade för betan på en gång. Blir o se fram emot det

Visa signatur

- AMD Phenom II X6 1090T @ 4Ghz Noctua NH-U12P| 16GB RAM | Gigabyte GA-890GPA-UD3H | GTX 670 2GB | 5TB HDD, Intel X25-M G2 80GB -

Permalänk

Blir till å köra Aion ett tag för att se hur det är, kört koreanska betan lite och nu senast även den europeiska, ny dator om nån månad och gogogo ^^

Permalänk
Medlem

Jag slutade med wow för kanske 2-3 veckor sen och det va en befrielse. Jag har suttit nästan 7/7 dagar från 18.00-24.00 för att få de bästa gearet och visst hade jag de bästa.

Men en dag när jag loggade in på wow kände jag inget sug längre. Jag loggade bara in 5 min då och då för att se om det va någon rolig inne men inte de. Bestämde mig för att sälja det ist för att bara låta det vara. 4000 kr fick man in. Men om man räknar ut gamecards ~ 120 kr/månaden i 4 år så är det ett bra pris. Jag hade bara en char på accountet som jag spelat på.

Under dom 4 åren jag spelat så har jag upplevt att spelet bara sjunkigt.

Först när wow kom ut va allt skit svårt, ALLA kom in i mc med blått gear inte typ full epic som dom skaffat i heroics osv elr även naxx. Hela vanilla va svårt och det var inte många guilds som klara allt. När tbc kom ut så kände man okej, samma sak igen. Då kollar vi svårighetsgraden. Den var väll runt medel. När jag hörde att det skulle bli ännu en expansion så började man fundera, kommer det bara bli en walkthrough eller? Och när det väll kom ut, javisst blev det så. Allt nerfas hela tiden till en nivå där 5 åringar nästan klarar av det.

Mycket tråkigt för ett relativt bra spel.

Nu är det bara hoppas att Diablo 3 blir bra

Permalänk

Riktiga män spelar Heroes III,!

Visa signatur

-Sir, we are surrounded -Excellent, we can attack in any direction
Amd 2500+, 1gb, 500gb http://www.sweclockers.com/album/?id=4244

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Plumpen
Jag slutade med wow för kanske 2-3 veckor sen och det va en befrielse. Jag har suttit nästan 7/7 dagar från 18.00-24.00 för att få de bästa gearet och visst hade jag de bästa.

6/7*

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Entusiast

tröttnat igen, detta är vad.. 5-6e gången jag tröttnat å lagt av i ~3+ månader?

Tänker inte ens lura mig själv och säga att jag aldrig kommer lira det igen då det förmodligen kommer gå åt skogen som vanligt.

just as i thought i was out.. they pull me back in!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk

Gå tillbaka till starcraft och skaffa 2:an när den kommer..

Jag sitter och spelar starcraft-campaign nu och njuter av nostalgin.