Nlite - WinXp + Macbook(2,16Ghz White)

Permalänk
Medlem

Nlite - WinXp + Macbook(2,16Ghz White)

Hej!

Tänkte bara höra om det är nån som har erfarenheter eller har testat att köra Nlite på er XP install innan du installerat den på er Macbook?

Har idag den gamla Macbooken (2,16Ghz med GMA), och funderar på om de kanske var någon ide att testa för att öka hastigheten o dra ner resurskraven lite, Då jag oftast kör Parallels för några enstaka Win apps..

Mvh

Visa signatur

Skicka mejl om ni vill nått.. zasz3@hotmail.com

Permalänk
Medlem

Tänker du installera en strippad Windows XP genom Bootcamp eller genom Paralells?

Permalänk
Medlem

Om det är genom parallels så ska det inte vara några problem alls. Kört strippade Windows XP flera gånger utan krångel.

Att köra det som boot camp har jag ingen erfarenhet utav dock, men har för mig att jag läst att den kan vara ganska petig med modifierade skivor.

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD
MacBook Air 11" | Mid 2012 | Core i7 2.0 Ghz | 8 GB | 256 GB SSD
Citera gärna om du svarar på mina inlägg, så hittar jag tillbaka igen! :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av b0bzor!
Om det är genom parallels så ska det inte vara några problem alls. Kört strippade Windows XP flera gånger utan krångel.

Att köra det som boot camp har jag ingen erfarenhet utav dock, men har för mig att jag läst att den kan vara ganska petig med modifierade skivor.

Jo, det är ju de som jag är rädd för med... Första användningområde är ju Parallels, men ska ändå kunna köra bootcamp då jag vill ha "fullt ös".

Är ju inget piratat, så har ju alla möjligheter.

Känner ju dock jag inte behöver ha alla miljoners extra lull lull som ingår vid komplett XP för att köra lite Microsoft program till skolan o vissa småprogram som bara finns under plattformen.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlg
Jo, det är ju de som jag är rädd för med... Första användningområde är ju Parallels, men ska ändå kunna köra bootcamp då jag vill ha "fullt ös".

Är ju inget piratat, så har ju alla möjligheter.

Känner ju dock jag inte behöver ha alla miljoners extra lull lull som ingår vid komplett XP för att köra lite Microsoft program till skolan o vissa småprogram som bara finns under plattformen.

Det enda du kan göra för att veta ordentligt är att prova. Tar inte så lång tid!

Visa signatur

iMac 27" | Mid 2010 | Core i7 2.93Ghz | 20 GB | HD5850 M | Samsung 840 500 GB | 4 TB WD

Permalänk

Jag försökte installera en Nlite:ad XP installation via boot camp och det gick inge vidare. Tror jag fick bluescreen under installationen. Försökte flera gånger, men lyckades inte. Men beror kanske lite på vilka funktioner man ha strippad bort.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Badboy Rune
Jag försökte installera en Nlite:ad XP installation via boot camp och det gick inge vidare. Tror jag fick bluescreen under installationen. Försökte flera gånger, men lyckades inte. Men beror kanske lite på vilka funktioner man ha strippad bort.

Funderar på att kanske göra en dubbel grej... med tanke på nya super bra parallels.. att ha en full XP att köra i Bootcamp/Parallels.. o sen ha en mini mini TinyXP o endast ha i Parallels för start av mindre saker.

Eller tror ni jag e helt ute o cyklar?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dlg
Funderar på att kanske göra en dubbel grej... med tanke på nya super bra parallels.. att ha en full XP att köra i Bootcamp/Parallels.. o sen ha en mini mini TinyXP o endast ha i Parallels för start av mindre saker.

Eller tror ni jag e helt ute o cyklar?

Det låter väl ganska vettigt, ungefär så jag kör. Tycker att det är väldigt segt att boota upp boot camp-installationen i Parallels så jag har en separat installation.

Visa signatur