Permalänk
Medlem

Upload mbit

Tjena tänkte kolla med er nu efter ja googlat runt en hel del och testat lite program utan resultat har testat pc pitstop optimize men ingen skillnad där och har även testa köra bredbandskollen.se "bbtrim" ingen effekt där heller.

Jag vill helt enkelt bara få upp min upload.

Jag har ; Ta emot 10:05 mbit : skicka 0.81 vill öka den för min servers skull samt vent srv skull.

Och så tänkte ja även fråga vilka för / nackdelar och vad som blir skillnad som upload / download speed. ja allt som händer och kan hända om man ringer leverantör supporten och ber dom ta bort ping filtret. och om detta kan påverka mitt cs lirande ifall de kan bli sämre / bättre.

Taclsam för svar diskutera gärna oxå ^^:cool:

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

Vad är det för internet du har ? Hastighet / teknik?

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr_Spackel
Vad är det för internet du har ? Hastighet / teknik?

jag har 10 mbit från telia

Visa signatur

på internet kommunicerar vi mesta dels med text skriver du som en idiot får du acceptera att bli betraktad som en sådan :)

Permalänk
Medlem

adsl ?

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

adsl ?

jajemen stämmer alldeles korrekt ^^

Visa signatur

Permalänk

Inte för att jag kan hitta 10Mbit ADSL på Telias hemsida, hittar bara 10Mbit FiberLAN.
Men om du nu har ADSL så har du med 99% säkerhet nått den maximala upload som du abonerar på. För högre hastighet uppgraderar du till 24.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andnewman
Inte för att jag kan hitta 10Mbit ADSL på Telias hemsida, hittar bara 10Mbit FiberLAN.
Men om du nu har ADSL så har du med 99% säkerhet nått den maximala upload som du abonerar på. För högre hastighet uppgraderar du till 24.

okey men ja vet inte riktigt ja kanske har 24 eftersom ja går över 10 mbit ytterst lite på bredbandskollen :/

EDIT : innan hade ja mkt mindre i upload och download kmr dock inte ihåg vad ja hade då :/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Kör du ADSL är det stor chans att du redan maxat din stackars telefonledning.
0.8 upload är helt okej för att vara en adsl tjänst.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Kör du ADSL är det stor chans att du redan maxat din stackars telefonledning.
0.8 upload är helt okej för att vara en adsl tjänst.

Okey men ja vill gärna få ut lite mer ja får ut 0.81 ^^ skulle vara gött om jag iaf kunde få upp den till 1 mbit ^^

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av QuakoN
Okey men ja vill gärna få ut lite mer ja får ut 0.81 ^^ skulle vara gött om jag iaf kunde få upp den till 1 mbit ^^

Det är inget man bara kan få upp sådär, att uppgradera sitt bredbanskonto till en högre hastighet är det som gäller då, om det är möjligt för dig, det kan du fråga din leverantör, i detta fall telia. Det kostar självklart mer.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Du kan nog inte göra speciellt mycket förutom att skaffa högre hastighet, för jag vet att oftast så brukar sådana där program inte fungera överhuvudtaget eller så märker man en ytterst liten skillnad men oftast ingenting enligt mig.

Dock kostar ju detta pengar men det är nog det enda alternativet du har ifall du vill ha högre upload.

Hör av dig till Telia om dom har något bra erbjuande åt dig, som inte kostar allt för mycket extra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BuruZ
Du kan nog inte göra speciellt mycket förutom att skaffa högre hastighet, för jag vet att oftast så brukar sådana där program inte fungera överhuvudtaget eller så märker man en ytterst liten skillnad men oftast ingenting enligt mig.

Dock kostar ju detta pengar men det är nog det enda alternativet du har ifall du vill ha högre upload.

Hör av dig till Telia om dom har något bra erbjuande åt dig, som inte kostar allt för mycket extra.

okey ^^ tack för alla svar tänkte ist för oh göra extra tråd så tilläger jag en här ^^
denna e för alla cs server kunniga ^^ ja har en hlds server på samma dator som ja spelar vilket ja vet dock inte e världens bästa men lirar ju inte på natten så då borde det gå bra ^^ ja undrar de här pluginet man skriver in i metamod plugins : win32 addons/booster/booster_mm.dll

ping booster asså funkar det ens ? ja kör ju fps fixer samt prio hög på hlds servern ^^ e de nåt ja behöver för oh få denna server mer stabil oh stabilare ping ?

Visa signatur

Permalänk

Alltså, antar att du inte har Telias 8mbit tjänst eftersom du får ut en bit över 8mbit. Du måste då ha 24mbit, men med den så ska du få ut minst 12mbit och kan alltså klaga och be om någon sorts lösning om du inte får ut 12+. Men du kanske har deras digital tv ? Isf. garanterar de bara 9mbit, om ens det, vill jag minnas...(lite olika också om tv-boxen är igång eller inte). Dessutom sänker de ner upload till max 1Mbit om man har FeliaTV.

Alltså, har du 24Mbit kan du klaga till Felia.. Hastighetsgarantin gäller dock bara hastigheten neråt vill jag minnas, men är det något fel någonstans som de åtgärdar så, men mycket tur, kanske det även påverkar din upload.
har du lägre hastighet, eller/och deras tv-tjänst, är det kört.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem

Menar du allvar med att du kör upp cs servers på en adsl lina som har en upload på 0.8 mbit?:O

Inget att rekomendera alltså. Lär ju inte vara spelbart. Jag har själv en massa servrar på jobbet där vi hyr ut servrar bla cs 1.6 och source. Och det är fiber som gäller om man inte vill lagga fram på mappen, vilket inte är så kul.

Om jag var dig skulle jag satsa på att hyra server, om du nu spelar seriöst och vill ha en bra server, vilket du inte kan uppnå på din adsl lina.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AleexF
Menar du allvar med att du kör upp cs servers på en adsl lina som har en upload på 0.8 mbit?:O

Inget att rekomendera alltså. Lär ju inte vara spelbart. Jag har själv en massa servrar på jobbet där vi hyr ut servrar bla cs 1.6 och source. Och det är fiber som gäller om man inte vill lagga fram på mappen, vilket inte är så kul.

Om jag var dig skulle jag satsa på att hyra server, om du nu spelar seriöst och vill ha en bra server, vilket du inte kan uppnå på din adsl lina.

om de inte funkar med adsl lina så vill ja att du förklarar varför dom som kmr in med bäst ping har 20-50 i ping.

EDIT : har alla missat att ja även fråga lite angående att ta bort pingfiltret. vad de finns för för/nackdelar och vad som ändras / blir bättre / eller vad som blir sämre

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Vad har ni för lina där och hur mycket bandbredd dedikerar ni till varje spel server ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GaGoO
Vad har ni för lina där och hur mycket bandbredd dedikerar ni till varje spel server ?

Vi har två linor från Ownit, 100/100 på båda, i två olika lokaler. Vi dedikerar inte en speciell bandbredd till varje enskild server. Vi dedikerar däremot bandbredd till varje spelare, just det är inte jag så involverad i när det gäller servrarna så hur mycket bandbredd det är kan jag inte svara på. Just nu går trafiken via en "local access", vilket ger 1-3 ms högre ping-tid. När resurser finns ska vi satsa på att dedikera en lina till lokalen.

Citat:

om de inte funkar med adsl lina så vill ja att du förklarar varför dom som kmr in med bäst ping har 20-50 i ping.

EDIT : har alla missat att ja även fråga lite angående att ta bort pingfiltret. vad de finns för för/nackdelar och vad som ändras / blir bättre / eller vad som blir sämre

Jag har inte någonstans sagt att det inte fungerar. För det gör det. Jag sa bara att det är inte så tillfredsställande. Dom med BÄST ping har mellan 20-50? pendlar den däremellan eller? Isf är det inte speciellt bra. Tvekar på att det går att lira seriösa matcher på en adsl server som står på en lina med 0,8 upload, skulle bli alltför mycket lagg. Det som händer när ping tiden inte är stabil är att det blir "choke" och "loss". Det innebär att paket som spelarna skickar till servern och tar emot från servern kan försvinna och så kallat "lagg" uppstår. Ibland kan det märkas genom sämre "hitbox" och dåliga "rates".

Vissa kanske gillar det, och det respekterar jag. Själv är jag mer kräsen av mig och skulle aldrig palla sitta och lagga fram i en match.

Visa signatur

=)

Permalänk
Medlem
Citat:

okey ^^ tack för alla svar tänkte ist för oh göra extra tråd så tilläger jag en här ^^
denna e för alla cs server kunniga ^^ ja har en hlds server på samma dator som ja spelar vilket ja vet dock inte e världens bästa men lirar ju inte på natten så då borde det gå bra ^^ ja undrar de här pluginet man skriver in i metamod plugins : win32 addons/booster/booster_mm.dll

ping booster asså funkar det ens ? ja kör ju fps fixer samt prio hög på hlds servern ^^ e de nåt ja behöver för oh få denna server mer stabil oh stabilare ping ?

Nu var det ju ett bra tag sen jag gibbade CS, men jag kom ihåg att jag provade sätta upp en dedicated server en gång.

Då behövde jag inte ladda något sånt där, utan jag gjorde något annat så att jag fick den på 1000 FPS.
Vad det var kan jag inte säga, du får söka på internet helt enkelt och sedan kan jag påpeka att detta inte är något avdelning för CS-servrar.

Jag kan rekommendera dig att fråga på t.ex Fragbite, där borde någon kunna ge dig ett vettigt svar på din fråga.

Sedan angående att du frågade om någon pingfilter så har jag bara hört att BBB har detta s.k pingfilter som gör att du får lite lägre ping.

Permalänk
Medlem
Citat:

Vi har två linor från Ownit, 100/100 på båda, i två olika lokaler. Vi dedikerar inte en speciell bandbredd till varje enskild server. Vi dedikerar däremot bandbredd till varje spelare, just det är inte jag så involverad i när det gäller servrarna så hur mycket bandbredd det är kan jag inte svara på. Just nu går trafiken via en "local access", vilket ger 1-3 ms högre ping-tid. När resurser finns ska vi satsa på att dedikera en lina till lokalen.

Jag har inte någonstans sagt att det inte fungerar. För det gör det. Jag sa bara att det är inte så tillfredsställande. Dom med BÄST ping har mellan 20-50? pendlar den däremellan eller? Isf är det inte speciellt bra. Tvekar på att det går att lira seriösa matcher på en adsl server som står på en lina med 0,8 upload, skulle bli alltför mycket lagg. Det som händer när ping tiden inte är stabil är att det blir "choke" och "loss". Det innebär att paket som spelarna skickar till servern och tar emot från servern kan försvinna och så kallat "lagg" uppstår. Ibland kan det märkas genom sämre "hitbox" och dåliga "rates".

Vissa kanske gillar det, och det respekterar jag. Själv är jag mer kräsen av mig och skulle aldrig palla sitta och lagga fram i en match.

nej den pendlar inte mellan 20-50 ping utan dom bästa som brukar komma in har 20 i ping eller 30 / 40 / 50 i ping och deras ping stannar ofta som max på nåt av de ja skrev de går inte över eller så. men de är oftast dom som kmr in från sverige.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

nej den pendlar inte mellan 20-50 ping utan dom bästa som brukar komma in har 20 i ping eller 30 / 40 / 50 i ping och deras ping stannar ofta som max på nåt av de ja skrev de går inte över eller så. men de är oftast dom som kmr in från sverige.

Okej, det är inte speciellt imponerande ping-tid i vilket fall. Dessutom är det inte bara pingen som blir sämre av en trög lina.

Hur som helst. Du frågade om det skulle bli bättre om du bad leverantörer att ta bort ditt pingfilter? Alltså, du skulle få bättre peer till enstaka användare, men det skulle knappast hjälpa dig när linan blir belastad.

Visa signatur

=)