vad rekomenderas för ljuddämpning ?

Permalänk
Medlem

vad rekomenderas för ljuddämpning ?

Min data låter skit mycket så vad rekomenderas för ljuddämpning ?

Skulle vara tacksam om ni kunde länka några bra

Permalänk
Medlem

Om du menar ljuddämpning som i dämpmattor så rekommenderas ingenting. Dämpmattor kan hjälpa till att göra en redan tyst dator ytterligare lite tystare. Försök minska ljudnivån på andra sätt, kolla upp vad som låter och byt ut de kylare/fläktar som låter mot andra tystare varianter.

Permalänk
Medlem

Utifrån den informationen som jag har att tillgå med rekommenderar jag dig att ha datorn i ett annat rum.

Annars fungerar följande väl;
1. nya fläktar.
2. passivt nätaggregat
3. grafikkort som låter? klocka ner kortet och sänk hastigheten på fläktarna. Skapa sen en profil som klockar upp kortet igen när du ska spela.
4. ljuddämpade mattor.
5. se om det finns komponenter som vibrerar som i sin tur leder till oljud.

www.google.se

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk

Ljuddämpning är tyvärr totalt meningslöst, och ger inget som helst resultat. Ett ofantligt slöseri med tid och pengar. Varning!

Satsa i stället på tystare och effektivare fläktar, det - till skillnad från ljuddämpning - resulterar i en mycket tystare dator.

Visa signatur

"plattan som moderkortet är uppbyggt på (minns ej vad det heter)" - muhihihaha

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av astrob0y
2. passivt nätaggregat

Passivt nätagg känns ganska dumt då de oftast har väldigt dålig pris/prestanda. Bättre att ta ett som är kvalité typ corsair eller antec. Brukar även vara väldigt tysta om man inte använder effekten fullt ut.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem

Vatten kylning.

Visa signatur

Vem fan har pillat på mina inställningar ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tipsaossgärna
Ljuddämpning är tyvärr totalt meningslöst, och ger inget som helst resultat. Ett ofantligt slöseri med tid och pengar. Varning!

Satsa i stället på tystare och effektivare fläktar, det - till skillnad från ljuddämpning - resulterar i en mycket tystare dator.

Låter som du gjort fel/ använt fel material/ inte testat överhuvudtaget.
För ljuddämpning fungerar visst.

Men först och främst är det högfrekventa ljud från hårddiskar samt vibrationer från hårddiskar som dämpas. Det försvinner absolut inte.. Det krävs att hårddisken är tyst och sitter elastiskt upphängd redan från början.

Högljudda nätagg & fläktar går knappt att dämpa alls.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N