Permalänk
Medlem

Bästa chassit för 1500 kr

Ska köpa ett nytt chassi inom en månad och vet inte riktigt chassi jag ska ha. Min budget ligger på 1500 spänn, har sneglat lite på Antec P182, Cooler Master HAF 932, Antec Ninehundred Two, är det några bra chassin? Annars får ni gärna komma med förslag.

Några krav jag har.

* Rymligt

* Bra Kylning

* Relativt tyst, jag prioriterar kylning högre

* Det får gärna sticka ut lite

Permalänk
Hedersmedlem

ninehundred (ver1 iaf) har ju grym kylning men på tok för prålig, kass ljudnivå osv osv för MIN smak...

rymligt så kanske ett fulltower är ett alternativ t.ex. twelvehundred om du bara vill ha grym kylning eller något lian li om du kan hitta för den pengen.

edit: cooler master cosmos 1000 kan ju vara ett bra alternativ också

Permalänk
Medlem

Jag kör på CM HAF932. Kylningen är underbar, inga som helst problem med den. Rymligt som s*tan är det med, speciellt när d u kan dra nästan varenda kabel bakom moderkortsplåten. Ljudnivån är väl det som drar ner det hela lite. Chassit är till största delen perforerat och därför slinker ljud ut utan problem. Jag har dock löst det med fläktkontroller som gör att man knappt hör den när allt är på lägsta.

Permalänk
Medlem

Du skola icke använda annat chassi än Antec P182B

-Guds 7:e budord.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Vill han ha det rymligt och inte är så bekymrad över ljudnivån så kanske P182 är det bästa valet.
Personligen hade(läs: har) jag dock valt P182.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Applet
Vill han ha det rymligt och inte är så bekymrad över ljudnivån så kanske P182 är det bästa valet.
Personligen hade(läs: har) jag dock valt P182.

varför dock?

Permalänk
Medlem

Åkte till PC-City Idag och Fastnade för Cooler Master Cosmos 1100S, passade min smak iallafal. Är det nått att ha??

Permalänk
Hedersmedlem

cosmos s 1000 är iaf bra gerjor om du vill bygga en tyst dator (byt dock ut fläktarna)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SuperDator_92
Åkte till PC-City Idag och Fastnade för Cooler Master Cosmos 1100S, passade min smak iallafal. Är det nått att ha??

Ja det ska vara fint. Dock om man vill ha något liknande (invändigt) så verkar CM Storm Sniper vara ett bra alternativ. Gillar designen på den lådan bättre, lite mer subtil iaf.

Men vilket av de två du väljer är bara smak. Bra chassi båda två.

Visa signatur

[Intel i7 4770K] [ GTX 1070] [Asus ROG VI Gene] [Corsair AX860] [Corsair 16GB Vengeance LP] [120GBIntel 520] [Bitfenix Phenom M]

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nivv
Ja det ska vara fint. Dock om man vill ha något liknande (invändigt) så verkar CM Storm Sniper vara ett bra alternativ. Gillar designen på den lådan bättre, lite mer subtil iaf.

Men vilket av de två du väljer är bara smak. Bra chassi båda två.

Är inte CM Storm Sniper lite väl litet?