Permalänk
Medlem

denstore:
ivacy monitor går att få att autostarta med win, kan autoconnecta vid start och går att klicka i "disallow internet access if ivacy connection fail" om det nu är svar på din fråga.

haldu: jag kör med bbb`s 20/3 tjänst har ca 16/2.2 mbit uppmätt utan VPN tjänster igång. procentuellt sätt får jag bra hastighet men har man 100mbit får man med stor säkerhet mkt större försämring

Permalänk
Medlem

Tack PiZZaMaN,
Funkar den bara till Ivacy, eller även dold.se, som i mitt fall? Antar att det blir negativt svar på det, och i så fall får man väl fundera över andra lösningar.:)

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
denstore:
ivacy monitor går att få att autostarta med win, kan autoconnecta vid start och går att klicka i "disallow internet access if ivacy connection fail" om det nu är svar på din fråga.

Jag har läst rykten om att det inte alltid funkar.

Det finns dock en guide på Ivacys forum om hur man ser till att Comodo (brandvägg) stoppar anslutningar för en känt p2p-applikation ifall man tappar anslutningen. Enligt uppgift ska det vara liknande i Sygate-brandväggen.

En liten varning bara: det verkar som att IPv6-tunnling kan smyga sig förbi brandväggsreglerna, så det kan vara bra att avinstallera IPv6/Teredo ifall man har det.

Permalänk
Medlem

Jag rekommenderar att testa med en safe torrent, typ en linux distro. Där kan du leka runt med inställningar osv. Är bara disconnecta din VPN och se att torrenten dör ut när du återupptar din vanliga connection. Om du har gjort allt så tappar utorrent direkt kontakt med internet. Vill du vara extra säker blocka firefox, anti-virus osv.

Ivacy har varit lite konstigt de sista två dagarna, har tappat connection var 30/60:e minut. Just nu fungerar det perfekt dock. Problemet jag hade var att windows vägrade rediala ivacy när den dog. Har inte lyckats få det att fungera än. Vill inte sitta på OpenVPN eftersom dom har ingen SP utan bara moskva som val. SP är väldigt bra, går t.o.m att spela spel via dom, latency är låg, eftersom det är nära sverige.

Permalänk
Medlem

köpte ivacy igårkväll och i morse var den nedkopplad.
Någon som vet något litet gratis program som kan logga uppkopplingen så man kan få en lista på tider den har problem att komma ut på nätet?

Det sjuka med ivacy är ju att dom har en fildelningssida =D http://www.filesharing.site
Testade att dra ned ett scrubs avsnitt igår och det gick i full hastighet ned. håller på att ge ett bidrag till den sidan nu. ledtråd: senaste avsnittet av mytknäckarna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
köpte ivacy igårkväll och i morse var den nedkopplad.
Någon som vet något litet gratis program som kan logga uppkopplingen så man kan få en lista på tider den har problem att komma ut på nätet?

IPSEC (Ryssland) kopplade ner lite då och då för mig, PPTP (Ryssland) verkar stabilt så här långt (har i alla fall kört i tio timmar eller så). Har inte testat OpenVPN ännu.

(Du kanske bör redigera ditt inlägg lite angående vad din trafik består av...)

Permalänk
Medlem

vad har ni för hastigheter när ni fildelar det är det som är intressant.

för vanlig surfning spelar det inte så stor roll om det går på en sekund lr 10 sekunder inte för mig allafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arcticslayer
IPSEC (Ryssland) kopplade ner lite då och då för mig, PPTP (Ryssland) verkar stabilt så här långt (har i alla fall kört i tio timmar eller så). Har inte testat OpenVPN ännu.

(Du kanske bör redigera ditt inlägg lite angående vad din trafik består av...)

Har kört Ivacy ca en månad nu och har oxo haft problem på sistone med att det kopplar ner. Följande gäller för mig i alla fall:

- De ryska servrarna funkar bäst och ger högst hastighet. Av ryssvarianterna verkar PPTP vara stabilare än IPSEC, medan IPSEC ger bättre hastighet.

- Jag har ikryssat rutan att blockera internetaccess när ivacy kopplar ner. Det har funkat felfritt med utorrent.

- Dock, när ivacy har kopplat ner har jag varit tvungen att starta om datorn, för det verkar som ivacyblockeringen kvarstår trots att jag avlutar Ivacy monitor. Problemet kan vara att det diffar med Microsoft firewall, men jag har inte ringat in riktigt vad det är ännu..

- Innan anstormningen av nya användare fick jag ca 8/0,6 med utorrent och Ivacy, och jag har 10/1 lina. Ny går det segare, kanske 4-5 Mbit ner..

BiffKo

Permalänk
Medlem

Är mullvad nått att satsa på...
Maxar min lina där nämligen..

Visa signatur

Amiga 1200 /Blizzard 1230 Mk-IV 32meg /60GB HD/

Permalänk
Medlem

Till er som lliksom mig kör med ivacy och tycker att det viktigaste med denna typen av tjänster är utorrent bör kika på denna tråd:
Guide: uTorrent only through VPN! (Comodo)
http://forums.ivacy.com/index.php?topic=136.0
Har testat det nu och utorrens trafik tvärdör när uppkopplingen till ivacy går ned passar mig perfekt. förrutom en veckas ban på min enda fungerande vanligt torrentsidan för hitnrun undertiden jag lekte med programmet hehe

Permalänk
Medlem

Det där är väl en lösning, men jag greppar inte riktigt varför man inte bara kan spärra allt utom VPN:ens, dold.se i mitt fall, internettrafik? Borde inte det vara idealet ifall man använder VPN?
Man vill ju inte gärna komma på morgonen och se att man har kört vidöppet hela natten, bara för att ens VPN har lagt ner strax innan midnatt.

Visa signatur

Datorer, ett enkelt sätt att dagligen träffa idioter....

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
Till er som lliksom mig kör med ivacy och tycker att det viktigaste med denna typen av tjänster är utorrent bör kika på denna tråd:
Guide: uTorrent only through VPN! (Comodo)
http://forums.ivacy.com/index.php?topic=136.0
Har testat det nu och utorrens trafik tvärdör när uppkopplingen till ivacy går ned passar mig perfekt. förrutom en veckas ban på min enda fungerande vanligt torrentsidan för hitnrun undertiden jag lekte med programmet hehe

Som jag nämnt så smet IPv6 igenom Comodo för mig trots reglerna - den kanske bara hanterar IPv4?

Hur som helst, jag avinstallerade v6 (Teredo) och nu blir det dött när Ivacy stängs ner.

Permalänk

Någon som vet om jag kan vara inloggad med t.ex relakks på 2 st olika datorer samtidigt. om t.ex tjejen skulle vilja utnyttja tjänsten osv.

Permalänk
Musikälskare

Mullvad funkar för mig, bra hastigheter

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

Finns det gratis VPN?

Permalänk
Medlem

En seedbox i Ryssland är bättre, då tankar du med SSL med ftp från din disk du har filmerna i Ryssland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PiZZaMaN
[B]köpte ivacy igårkväll och i morse var den nedkopplad.
Någon som vet något litet gratis program som kan logga uppkopplingen så man kan få en lista på tider den har problem att komma ut på nätet?

För det första se till att du har en firewall eller ett program som VPNetMon. Känner inte till det där med IPv6, men har hört rykten om det.

Efter lite research så ser jag att PCtools Firewall tar hand om IPv6. Det går att ställa in precis som comodo. Skall själv byta firewall senare idag. Finns ingen som helst info på comodo om IPv6, var en *1* år gammal thread som väckts till liv nyligen men ingen respons från comodo.

Jag använder just nu comodo/win xp, har också sett till så att comodo blockar utorrent från att använda "default network interface", och bara har access till internet när jag är ansluten via VPN. Fungerar perfekt. När VPN droppar ner så dör utorrent direkt.

Hade stora problem med att reconnecta till VPN när tjänsten disconnectade. Men efter mycket test av olika program så hittade jag ett litet ett CiDial, fungerar helt perfekt och tar knappt något minne alls. Den reconnectar till din VPN tills den har återfått connection, den har inte svikit mig en enda gång hitills. Den loggar och när detta händer så du ser att den verkligen fungerar. Hade stora problem med windows egen redial, den fungerade knappt aldrig, patetiskt!

Men, för att göra det enkelt se till att du har följande saker:

* VPN redial som fungerar.
* Se till att du använder en firewall/program whatever för att *stoppa/döda* program som försöker ta sig ut när VPN connection dör. Ett bra exempel är utorrent som direkt återupptar connection med din *vanliga* connection. Spelar ingen roll om du har VPN när detta händer, alla ser din verkliga ip adress. Det är skrämmande hur snabbt windows/utorrent återgår till din riktiga IP när du disconnectar från ditt VPN. Ingen varning, inget alls, du vet knappt om det själv.

Heh, jo en seedbox är också dyr. Vilket VPN inte är

Permalänk
Medlem

Jag har en router hemma som stödjer VPN tunnlar, kan jag konfa den för att ansluta till ivacy eller måste jag ha deras programvara?

edit: verkar inte behövas.

Permalänk
Medlem

Nästan billigare att skaffa VPS i vissa fall.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Nästan billigare att skaffa VPS i vissa fall.

hit me, behöver en schysst och stabil VPS med minst 100/100 anslutning till kunden.

Sen kör man bara openvpn så kan man sitta ett tiotal personer och dela på kostnaden.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AdtranZ
hit me, behöver en schysst och stabil VPS med minst 100/100 anslutning till kunden.

Sen kör man bara openvpn så kan man sitta ett tiotal personer och dela på kostnaden.

Eller så övertalar man nån gammal släkting som bor i en lägenehget ansluten till ett stadsnät att man får ställa en burk hos denne
Sen är det bara köra med Bahnhof, T3, Alltele, Ownit, Netatonce eller någon annan leverantör som inte för loggar.

Visa signatur

e6600@3.2GHz@1.35v + P5B deluxe + corsair 2gb pc6400 + HD4350 m.m.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huldu
För det första se till att du har en firewall eller ett program som VPNetMon. Känner inte till det där med IPv6, men har hört rykten om det.

Efter lite research så ser jag att PCtools Firewall tar hand om IPv6. Det går att ställa in precis som comodo. Skall själv byta firewall senare idag. Finns ingen som helst info på comodo om IPv6, var en *1* år gammal thread som väckts till liv nyligen men ingen respons från comodo.

Jag använder just nu comodo/win xp, har också sett till så att comodo blockar utorrent från att använda "default network interface", och bara har access till internet när jag är ansluten via VPN. Fungerar perfekt. När VPN droppar ner så dör utorrent direkt.

Hade stora problem med att reconnecta till VPN när tjänsten disconnectade. Men efter mycket test av olika program så hittade jag ett litet ett CiDial, fungerar helt perfekt och tar knappt något minne alls. Den reconnectar till din VPN tills den har återfått connection, den har inte svikit mig en enda gång hitills. Den loggar och när detta händer så du ser att den verkligen fungerar. Hade stora problem med windows egen redial, den fungerade knappt aldrig, patetiskt!

Men, för att göra det enkelt se till att du har följande saker:

* VPN redial som fungerar.
* Se till att du använder en firewall/program whatever för att *stoppa/döda* program som försöker ta sig ut när VPN connection dör. Ett bra exempel är utorrent som direkt återupptar connection med din *vanliga* connection. Spelar ingen roll om du har VPN när detta händer, alla ser din verkliga ip adress. Det är skrämmande hur snabbt windows/utorrent återgår till din riktiga IP när du disconnectar från ditt VPN. Ingen varning, inget alls, du vet knappt om det själv.

Heh, jo en seedbox är också dyr. Vilket VPN inte är

CiDial verkar göra sitt jobb men mitt nästa problem är att jag inte kan reconnecta igen när anslutningen dött. lät CiDial köra på i över 10min men det gick inte. Läste om nån/några som fick starta om datorn när anslutningen dött för att kunna ansluta igen. Det verkade minst sagt jobbigt så jag testade med att av-aktivera och sedan direkt aktivera nätverkskortet och sedan funkade det att ansluta igen. skumt som fan. klockan är mkt nu så det får bli att undersöka det närmare. Låter ju som det är nått i XP eller routern (dlink 655) som strular
Någon som har någon ide om vad som kan strula + ett botemedel hojta till.

huldu: kör du med ivacy oxå? använder du monitor programmet?

Permalänk
Medlem

Jag kör ivacy. Kör inte med deras program längre.

Det viktiga med CiDial var att man stänger av windows egen redial. Dom verkar konflikta med varandra och med CiDial behöver man inte ha på windows egen, som verkar enormt buggad ändå.

Jag har konstigt nog inte haft ett enda problem med CiDial. Hade problem med nästan alla de "andra" redialers jag använde. Därför blev jag så förvånad när den minsta av dom var den som funkade bäst. Se till så att du har markat i settings "Auto Reconnect". Och glöm inte att stänga av windows egen "redial" i din Ivacy connection.

Det är enkelt att testa om CiDial fungerar som den ska. Starta upp CiDial, den skall direkt connecta till Ivacy. Sen disconnectar du Ivacy manuellt. När detta händer så skall CiDial direkt försöka återansluta, den försöker tills den har lyckats.

Permalänk

Har lite funderingar angående ivacy här, det sägs ju att trafiken går genom Schweiz och därmed är ganska säkert vad gäller lagar hit och dit om nån nu skulle börja gräva i det. Dock hittade jag följande under användarvillkoren:

Governing Law

These Terms and Conditions shall be governed by and construed in accordance with UK law. Disputes arising in connection with these Terms and Conditions shall be subject to the exclusive jurisdiction of the UK courts.

Har detta någon påverkan på tjänsten? Kommer det isåfall tas upp i engelsk domstol och inte schweizisk? Kanske har minimal betydelse men man blir ju lite nojjig

Permalänk

Det där låter som om det bara gäller mellan Ivacy och deras kunder, att man redan i avtalet anger vilka lagar avtalet skall tolkas efter, ifall man inte kommer överens längre fram.
Jag tror inte dom kan diktera vilka lagar som gäller gentemot utomstående.

Går trafiken över Schweiz förresten? Om man fyller i något annat än "same as access point" i sitt Ivacy konto står det att man får "double VPN", trafiken går först till ryssland och sedan till t.ex. U.K (och mycket långsammare) Jag trodde att trafiken verkligen gick till en dator i ryssland och sedan till en i UK men det hela kanske sker i Schweiz?

Ivacy går förresten mycket bättre nu tycker jag, speciellt ipsec till st petersburg.
Jag har kommit upp i över 2 MB med bittorrent.

edit:

Om man gör traceroute mot det ryska ipnummer man får av Ivacy går man från telenor direkt till RU.retn.net.

Permalänk
Medlem

www.Linkideo.com verkar köra obegränsad bandbredd/hastighet någon som prövat dem?

billiga var det också.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Någon son vet hur man ställer in Ivacy i dd-wrt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huldu
Jag kör ivacy. Kör inte med deras program längre.

Det viktiga med CiDial var att man stänger av windows egen redial. Dom verkar konflikta med varandra och med CiDial behöver man inte ha på windows egen, som verkar enormt buggad ändå.

Jag har konstigt nog inte haft ett enda problem med CiDial. Hade problem med nästan alla de "andra" redialers jag använde. Därför blev jag så förvånad när den minsta av dom var den som funkade bäst. Se till så att du har markat i settings "Auto Reconnect". Och glöm inte att stänga av windows egen "redial" i din Ivacy connection.

Det är enkelt att testa om CiDial fungerar som den ska. Starta upp CiDial, den skall direkt connecta till Ivacy. Sen disconnectar du Ivacy manuellt. När detta händer så skall CiDial direkt försöka återansluta, den försöker tills den har lyckats.

Huldu: Läste mera på ivacy, gjorde om allt och nu funkar det kalas. som sagt var det konflikt mellan redial programmen. dock blir jag nedkopplad med ganska exakt 1.5tim mellanrum men det är inget problem längre tack vare dig dock är det ju önskvärt med bättre stabilitet.
kör manuellt configurerad anslutning mot ipsec + CiDial.

Permalänk
Medlem

Funderar på att ta http://www.linkideo.com/ och deras unlimited for 10 € / Månaden.

Någon som testat den?

Visa signatur

En trött jäkel.

Permalänk

Känns att Cyberghost VPN funkar inte, går man hit http://www.auditmypc.com/anonymous-surfing.asp

efter att ha aktiverat det så ser det likadant ut när man inte aktiverat det.

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64