Permalänk
Medlem

Installerat både Firefox 3.6 och opera 10 alpha. Inte testat opera så mkt, gillar inte den som webläsare i överlag. Men känner stor skilnad på firefox 3.0.8 och 3.6.1 när det kommer till att scrolla på websidor. Har kört minefield ganska länge på windowsburkarna, första gången jag kört det på linux nu.

EDIT: Nu efter att ha kört opera10 en liten stund kan jag hålla med om att det är märkbart snabbare än Firefox 3.6.1.

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

om de nu går långsamt får du väll felsöka lite?
Jag har då aldrig haft några problem med detta.

VAD går långsamt? att resolva namnet eller är det att ladda själva sidan?
hur ser resolv.conf ut? vilken isp? ping ping.sunet.se ? traceroute ping.sunet.se ?

Permalänk

kör nvidia beta 185.19 med firefox 3.6.1 och det går verkligen sjukt fort, tror att problemen med långsamt firefox snart är ett minne blott.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elgot
Tyvärr lär väl inte just de där förändringarna hjälpa så mycket då de endast ger nya alias till din egen dator, men om man tycker att dns-uppslagning tar för lång tid kan man på samma sätt lägga till andra adresser. Till exempel:
62.119.189.4 www.dn.se dn dagensnyheter

Eller

$ sudo aptitude install bind9

plus ändra till 127.0.0.1 i /etc/resolv.conf

Permalänk
Medlem

Litet tips kan ju vara att installera Swiftfox. Ger dig lite extra fart på firefox iaf eftersom den optimerar firefox efter din CPU.

Edit: En länk är ju aldrig fel http://getswiftfox.com/

Permalänk
Medlem

Firefox 3.6.1 är nog långt snabbare än swiftfox

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT

Permalänk
Medlem

Varför kör folk bara Linux? Ni kan ju ta och testa BSD familjerna också, det finns ju t.e.x PC-BSD,DesktopBSD, Midnightbsd som jag rekommenderar i och med att jag är port comitter där

PCBSD,DesktopBSD,Midnightbsd är ju baserade på Freebsd, så det finns mycket hårdvara som funkar där. Jag menar Linux är ju inte det enda open-source operativsystemet.

Eller så testar ni Open,Net,Freebsd

Ha en trevlig kväll

Permalänk
Medlem

varför inte minix?

Visa signatur

"Be not afraid of life. Believe that life is worth living, and your belief will help create the fact." - William James

Permalänk
Medlem

Vill du locka över folk hjälper det nog om du nämner några fördelar.

Visa signatur
Permalänk

typ som att man kan glömma allt som heter problemfri flash, opensource-lösningarna och linuxkompabilitets-pluginen får flash till linux att verka effektiv och smidig.

Permalänk
Medlem

Well det är ingen hemlighet att firefox är långsammare i linux än på windows till att börja med.
Sen så har linux en sämre flash acceleration än windows och OSX.

Hade samma problem på min laptop tidigare.. inte hunnit reflektera över hur det är med nya drivrutiner och 9.04. Men jag tror inte den kommer nå den prestanda jag får med Windows 7 och Opera iaf.

Visa signatur

i5 2500k, GTX770SLI, 8GB RAM