Permalänk
Medlem

Bärbar i 15000 till 20000 klassen.

Hej hej.

Idag har jag i stor förvirring spenderat säkert 4 timmar till att leta efter en bärbar. Jag har aldrig ägt en bärbar dator så det blir min första. Och första gången ska ju vara nått speciellt. Jag har sparat mig så länge nu.
Har några önskemål som jag vill datorn ska klara.

* Max 16" skärm, eller bara den är smidig. Tänkte kanske ta med på föreläsningar i skolan.
*HDMI ut
*DL brännare
*Lätt och smidig
*Tyst
*Snygg
*Bra batteritid
*Den ska klara spel. Inte för jag spelar så mycket men planerar att spela starcraft2/diablo 3 och dom kommer nog inte va så krävande.

Kanske omöjligt att fylla alla krav?

Har fastnat lite för Asus g50vt, men verkar ha seg processor. Bara 2,26 ghz.
Även Macbook Pro lockar, men den saknar ju hdmi. Spekulerat kring Dell Studio XPS 16, den har inte så styvt grafikkort.

Ja ni hör hur odrägligt svårt jag har det. Dessa västerländska problem gör mig tokig. Nån som varit där jag är nu, eller nån som bara ser en uppenbar lösning? Snälla hjälp mig.

Permalänk
Medlem

Jag sitter i princip samma sits, dock ligger min budget runt 15-lappen som mest.. De jag väljer på är Sony Vaio FW31ZJ (2,66Ghz, 4GB minne, 1080p-skärm, och något random ATI-kort som inte är direkt upphetsande) eller en HP HDX 16-1200 (slö processor men mycket skönare grafikkort)

Har ingen aning om vilken jag ska välja

Visa signatur

RIP! [2500+@3200+]-[Abit AN7]-[Club3D Radeon 9800XT 256mb]-[2xMaxtor 160GB S-ATA@RAID 0]

Permalänk
Medlem
Visa signatur

MSI GX660 Core i5-480 4GB 500GB 15.6 ATI HD5870
MSI GX740 17'' Intel i5-430M/640GB/4GB/ATI HD5870

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av capefear
Här http://www.mycizmo.com/scandinavia/index.php?main_page=index&...

Nice. Tack.

Permalänk

"Letar den rätta ... Har sparat mig så länge nu ... "

har bara ett tips - testa, det är asskönt