Radeon HD 4770 (RV740)-Tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr-nix
Whatever: kostar 1099 på komplett.se också & inwarehouse osv.

Korten finns på prisjakt men man har inte skapat någon radeon hd 4770 kategori ännu.

har du länk?

Glöm inte att vi inte har fraktkostnad hos Inet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dr-nix
Mitt 8800GT pajjade för ungefär en vecka sedan så jag ville inte vänta. Beställde ett XFX HD4770 från komplett.se.

Jag har kört utan prestanda-burk i flera veckor nu, det är som sockerberoendet, man behöver inte sin yber-stationära efter ett tag. (: Finns ju inga spel att lira nuförtiden heller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Jag har kört utan prestanda-burk i flera veckor nu, det är som sockerberoendet, man behöver inte sin yber-stationära efter ett tag. (: Finns ju inga spel att lira nuförtiden heller.

Näe, iof så går det bra att lira FM09 men jag varvar ju det med andra spel.

Men jag har ju en bunt spel som jag inte lirat igenom. Som Bioshock t.ex. Köpte det i julas på rea (steam).

Visa signatur

Fractal Design Define 7 w/ Seasonic FOCUS PX 850W | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | AMD Ryzen 9 5900X | 32GB TridentZ 3600Mhz DDR4 | Geforce RTX 3080 Ti

Permalänk
Medlem

Fördelen med att fortfarande sitta på en Athlon 64 3000+ med GeForce 7600GS + 1gb DDR RAM-->massor med spel som man inte testat när man uppgraderar.
Och skillnaden lär bli rätt stor. (siktar på PhenomII 940 + HD4770 till att börja med, sedan lägga till ännu ett 4770)

Permalänk

Jag bytte upp mig från 1.6ghz singlecore och GF 4 Mx, i hopp om att börja spela, men det blev inget, hårdvaruintresset tog över istället. Spelar aldrig.

Nu funderar jag på att sälja mitt 8800gt och köpa _ett_ 4770, tror ni det blir någon skillnad? Jag hade tänkt klocka extremt.

Permalänk
Hedersmedlem

Det blir inte någon jätteskillnad, men klockar du så

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Jag bytte upp mig från 1.6ghz singlecore och GF 4 Mx, i hopp om att börja spela, men det blev inget, hårdvaruintresset tog över istället. Spelar aldrig.

Nu funderar jag på att sälja mitt 8800gt och köpa _ett_ 4770, tror ni det blir någon skillnad? Jag hade tänkt klocka extremt.

Du borde väl vinna 25-40% totalt med överklockningen.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvopower
Jag bytte upp mig från 1.6ghz singlecore och GF 4 Mx, i hopp om att börja spela, men det blev inget, hårdvaruintresset tog över istället. Spelar aldrig.

Nu funderar jag på att sälja mitt 8800gt och köpa _ett_ 4770, tror ni det blir någon skillnad? Jag hade tänkt klocka extremt.

Du köper det bara för å klocka? verkar vara ett lättklockat kort åtminståne så verkar väl bra köp.

Visa signatur

Asus B650 TUF, Ryzen 7600X, 32GB 6000mhz DDR5, Corsair RM1000X, Powercolor 6900XT Red Devil Ultimate, 360mm Corsair AIO, MSI Velox 100P Airflow. Kingston KC3000 M.2.

Permalänk
Medlem

Beställde ett XFX 4770 igår på Komplett.se. Tror det kommer komma idag

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Beställde ett XFX 4770 igår på Komplett.se. Tror det kommer komma idag

Ge oss en recension? Dina egna överklocknings-resultat osv.

Permalänk
Medlem

Var inne på XFX hem sida...
Såg att de hade en bild på en kartong med HD 4770 med 1 GB!!!

http://www.xfxforce.com/en-gb/Features/4770.aspx#3
Är det möjligt att det kommer mån tro...

/Thomas

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wmthzet
Var inne på XFX hem sida...
Såg att de hade en bild på en kartong med HD 4770 med 1 GB!!!
http://www.xfxforce.com/ecms.ashx/ProductImages/4770box.jpg
http://www.xfxforce.com/en-gb/Features/4770.aspx#3
Är det möjligt att det kommer mån tro...

/Thomas

Definitivt. 1GB på 4770 är vettigare än 4850 med 1GB, ffa om man ska köra CF. Dessutom lär det kunna konkurrera med GTS250 ännu bättre då.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marteN_larsson
Definitivt. 1GB på 4770 är vettigare än 4850 med 1GB, ffa om man ska köra CF. Dessutom lär det kunna konkurrera med GTS250 ännu bättre då.

Ja, då får man vänta på den varianten då...

Permalänk

XFX 4770 med 1GB och customkylare skulle sitta perfekt.

Permalänk
Medlem

Fick inte mitt 4770 idag, får hoppas att det kommer imon.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wmthzet
Var inne på XFX hem sida...
Såg att de hade en bild på en kartong med HD 4770 med 1 GB!!!

Är det möjligt att det kommer mån tro...

/Thomas

Det lär ju inte kosta 1100:-

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Det lär ju inte kosta 1100:-

Nej men kanske inte > 1500:-

Det är en skillnad på 247 kr mellan det biligaste 4850 512 och det biligaste 4850 1 GB kortet idag på prisjakt.

Så låt oss säga runt 1200 kanske. Om det överhuvud taget kommer ett 1 GB 4770 kort.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wmthzet
Om det överhuvud taget kommer ett 1 GB 4770 kort.

Såg du inte lådan?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Såg du inte lådan?

Jo, det var jag som deklarera den
Men det är bara en bild, frågan är om det blir verklighet...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wmthzet
Jo, det var jag som deklarera den
Men det är bara en bild, frågan är om det blir verklighet...

Det kommer det med 100% säkerhet att göra

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Det kommer det med 100% säkerhet att göra

SÅg nu en artikel på Nordichardware oxå nu.

En fråga ang. CF (kanske inte ska tas här?) om man då köper ett 1 GB kort och setter det som första kort, kan man då köpa ett 512 MB kort som andra kort då utan prestanda förlust?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wmthzet
SÅg nu en artikel på Nordichardware oxå nu.

En fråga ang. CF (kanske inte ska tas här?) om man då köper ett 1 GB kort och setter det som första kort, kan man då köpa ett 512 MB kort som andra kort då utan prestanda förlust?

Jag har redan svarat i den andra tråden du skrev i

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Har det inte diskuterats i några recensioner om att det vore bortkastat med 1gb ram på 4770 i och med 128bit bussen...att det aldrig skulle kunna vara effektiv och då det skulle vara skillnad skulle det ändå vara ospelbart?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raffor
Har det inte diskuterats i några recensioner om att det vore bortkastat med 1gb ram på 4770 i och med 128bit bussen...att det aldrig skulle kunna vara effektiv och då det skulle vara skillnad skulle det ändå vara ospelbart?

Lika meningslöst som 1GB på 4850 eller GTS250 skulle jag säga, åtminstone när man överklockat minnet på 4770.

Visa signatur

System:
2500K - EVGA 780 SC

Permalänk
Medlem

Fick mitt XFX 4770 idag!!!

I instruktionerna står det "XFX does not support the use of two 4-pin to one 6-pin power cable converter"...
MEN... vad ligger med i lådan om inte just en sådan converter..

Funkar det med den? eftersom min bror beställt samma kort, och jag vet inte om hans gamla dator har en sådan 6-pin-kabel i sitt nätaggregat..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yeltzin
Fick mitt XFX 4770 idag!!!

I instruktionerna står det "XFX does not support the use of two 4-pin to one 6-pin power cable converter"...
MEN... vad ligger med i lådan om inte just en sådan converter..

Funkar det med den? eftersom min bror beställt samma kort, och jag vet inte om hans gamla dator har en sådan 6-pin-kabel i sitt nätaggregat..

Hmm jag har testat att både koppla in 1 och 2.
Grejen är den att jag inte får skiten att fungera.

Kör Vista 64bit.

Den klagar inte på installationen men det går heller inte att göra något.
Control center eller vad den nu heter finns inte under programs men den går att avinstallera från kontrollpanelen.

Detta är mitt andra AMD/ATI-kort. Hade ett förut och lovade mig själv att aldrig köpa ett nytt. Dumsnål som man är så gjorde jag det ändå.
Fan.

Permalänk
Medlem

Fick också mitt XFX 4770 idag, när jag hade plockat upp det och satt i det i platsen där det ska sitta. Sen kommer jag inte längre. Vart ska man sätta in den converten som man fick med? Är det sladden som går ifrån nätaggregatet? Vad ska det stå på kabeln? Någon som kan hjälpa mig lite :)?

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av simon10
Fick också mitt XFX 4770 idag, när jag hade plockat upp det och satt i det i platsen där det ska sitta. Sen kommer jag inte längre. Vart ska man sätta in den converten som man fick med? Är det sladden som går ifrån nätaggregatet? Vad ska det stå på kabeln? Någon som kan hjälpa mig lite :)?

Jag antar att det är en vanlig molex du ska använda. Du vet en såndär 4-pinnarskontakt som du kanske använder på någon äldre disk eller DVDbrännare etc. Just det ja, från nätaggregatet.

Jag har iaf bild på min men får inte in den jävla skitdrivisen från AMD/ATI.

Någon som har lust att byta mot nVidias motsvarighet?

Permalänk
Medlem

Så ska jag bara ta nån av dom 4-pinnarskontakter ifrån nätaggregatet då och sätta in i den där converten? Kan inte så mycket när det gäller att bygga datorer åså.

Visa signatur

Computer: Intel Core i5 2500K 3,3GHz, PowerColor Radeon HD6870 1024MB CrossFire, Corsair 8GB (2x4096MB), XFX Core Edition 750W 80+ Bronze, 1TB Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, Fractal Design Core 3000, Cooler Master Hyper 212 Plus
Mac: MacBook Pro Retina 13,3"

Permalänk
Hedersmedlem

Det är så om du inte har ett redan ifrån ditt nätagg, så du slipper konvertern?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)