Sekvencia köper positiva omdömen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -Boris-
Men ni, om ni gör så här så kommer det se ut som att alla dåliga betyg kommer från deras fula reklam. Folk kommer inte se att betyget är berättigat från deras hemska "service" och oärliga metoder.

Beteendet som de uppvisar genom "reklamen" säger mer än nog, åtminstone för mig, för att inte handla från dem.

Det är inget mindre än fullständigt genomkorkat.

Permalänk
Inaktiv

Haha, den hemsidan var bland det sämsta jag sett! Fastigheterna måste ju ha blivit kvar efter dom fyllt i nån webshop-mall eller något...

Satans crackrökande pappskallar till amatörer....

Permalänk
Medlem

Jag tycker inte man skall snacka massa skit om dem om man inte har handlat där och blivit dåligt behandlad, negligerad eller lurad. Mitt omdöme är min åsikt om deras kampanj. Det är fakta, inga antaganden. En demonstration, liksom.

Jag har även skrivit ett mail till dem och skrivit vad jag tycker om det hela, bett om ursäkt för onödiga kommentarer samt gett förslag att de bör skriva klart och tydligt på förstasidan vad som hänt, att de ber kunder om ursäkt för vad som hänt och att de jobbar hårt för att få nöjda kunder och hoppas på vår hjälp för att skapa en bra nätbutik. Men jag utelämnade inte tanken om att de kanske är helt och hållet oärliga som kameraexperten till exempel, i mailet.

Nu går jag och lägger mig, god natt!

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark

Permalänk
Avstängd

Vad tycker ni om detta då (gäller ej sekvencia, utan Indomo)? http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=7809
Nästan alla bedömningar kommer från butiken. Det kan ju vara lika gärna vara dom själva som gett sig själva betyg. Väldigt lite kommentarer dessutom

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Vad tycker ni om detta då (gäller ej sekvencia, utan Indomo)? http://www.prisjakt.nu/butiksinfo.php?f=7809
Nästan alla bedömningar kommer från butiken. Det kan ju vara lika gärna vara dom själva som gett sig själva betyg. Väldigt lite kommentarer dessutom

Indomo är ju gamla Gtek inget fel på dom. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem

Jag känner igen loggan från länge tillbaka... Jag har för mig att den loggan var vinnande bidrag i någon tävlig företaget hade för typ 1000 år sedan... Någon mer som kommer ihåg detta?

Jag tänke först att företaget var någon ny skojare som inte har koll på vad de håller på med... men Sekvencia har ju så gamla anor att ingen ens kommer ihåg dom = ).

Visa signatur

Har en tyst dator.

Permalänk
Medlem

Ja slog till med en fastighet när ja ändå va i gång, dom låg ju i "Fyndhörnan"

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_jj
Indomo är ju gamla Gtek inget fel på dom. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Va ju faktiskt inget fel på Gtek, men lite dåligt att dom har gett betyg själva.

Visa signatur

ninoscript :: Intel i9 9900k @ 5 ghz | Kingston HyperX 3200 mhz 32 gb | Gigabyte 2080Ti RTX Windforce OC | EVGA SuperNOVA G3 1000w | Samsung EVO 970 250 GB nvme m.2 | Samsung EVO plus 1 TB nvme m.2 | Asus z390-f Gaming | Fractal Design r6 blackout windowed | Creative Soundblaster AE-5 gaming | Philips Fidelio x2 + boom mic | Qpad CT large | Corsair Ironclaw RGB | Corsair strafe RGB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SnakeDragon
Det är ett imponerande utbud av produkter de har, från datorer och kameror till fastigheter och natursten...?!

Fastighet
http://sekvencia.se/service24/PartDetail.aspx?q=p:10500087;c:...

Natursten
http://sekvencia.se/service24/PartDetail.aspx?q=p:10500122;c:...

Hehe, undra hur mycket frakten går på när man beställer en fastighet.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonas_jj
Indomo är ju gamla Gtek inget fel på dom. http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Ok, jag tyckte det såg så misstänkt ut när alla bedömningar är gjorda från butik. Frågar personalen kunden vad dom tycker om butiken?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

Bara genom att titta på sidan så ser man ju att företaget är oseriöst.

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av POMAH
jag tycker det är ett bra intiativ. Om vi leker med tanken att det sekvencia säger stämmer så har de haft problem med olika leverantörer mm. Om dessa är nu lösta så vill de ju kunna få upp sitt snittbetyg så att folk vågar handla där.

De betalar inte folk för att lägga betyg på Prisjakt, allt de säger är bara att om man tar sig tid för att lägga ett betyg så får man rabatt i butiken.

Vore bättre om de informerar om deras problem och ber folk att strunta i gamla betyg och ge nya.

Och vadå inte betalar? Hela 10% av vad man köper betalar dom för bra betyg.

Permalänk
Medlem

Alltså..jag vet inte men jag tycker faktiskt synd om dem samtidigt som jag tycker det de gör är otroligt trist och inte så genomtänkt.

Ännu ett bottenapp får jag väl tyvärr säga:(

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

een etta fick det bli

Visa signatur

LG OLED77CX • Intel i9 10900K @ 5.0GHz • Noctua NH-D15 • ASUS Strix Z490-H • Corsair 32GB DDR4 3200MHz • GIGABYTE RTX 4080 • Phanteks Evolv X • Corsair RM 850W V2

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nino
Va ju faktiskt inget fel på Gtek, men lite dåligt att dom har gett betyg själva.

Var har dom gjort det?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Ok, jag tyckte det såg så misstänkt ut när alla bedömningar är gjorda från butik. Frågar personalen kunden vad dom tycker om butiken?

Jag antar att man kan fylla i på deras hemsida vad man tyckte om köpet och så kommer det automatiskt in på prisjakt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loxus
Var har dom gjort det?

Jag antar att man kan fylla i på deras hemsida vad man tyckte om köpet och så kommer det automatiskt in på prisjakt.

Skumt å ge betyg innan man ens har fått produkten..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0dy
Lägga ett BRA betyg är vad dem vill att man skall göra. Bättre är det att förklara läget på förstasidan genom att vara ärliga med om de haft seriösa problem. Butiker skall FÖRTJÄNA bra betyg.

Man verkar dock inte behöva förtjäna ett dåligt. Hur många som sätter betyg på Sekvencia nu har haft någon som helst kontakt med företaget?

Visa signatur

Fractal Design Define R5 | Aorus X570 Elite | AMD 5900x | MSI Radeon RX 6800

Permalänk

LOOOL!
dom säljer...FASTIGHETER..

jaa, kostar det 0 kronor och dom dessutom har det PÅ LAGER så varför inte slå till...
läser man egenskeprna på villorna står det "defective slope" och "papier-maché"!

oh man, fick mig ett gott skratt av det hela^^

trodde sen att det var till nåt "spel", men det är faktiskt irl i turkiet.

Visa signatur

shintel + novideo stationär, shintel + novideo bärbar, Ayymd bärbar 4 teh memez
One of my absolute top games: Natural Selection 1, a Half-Life 1 mod
1. Install HL1 2. Follow instructions: https://www.ensl.org/articles/1086 skim: https://www.ensl.org/articles/464 Warning: Bring thick skin for salty vets! ^^
Också: PlanetSide 2 https://en.wikipedia.org/wiki/PlanetSide_2

Permalänk

Går ju inte att hitta företaget på allabolag.se ens en gång, och organisationsnumret är SE860130099201, kanske jag som missförstått men innebär inte det att personen är född 1986?

Googlar ni Sekvencia så kommer ni knappt hitta något positivt på de första tio träffarna, bara se den här länken: http://www.tbg.nu/news_show/138519/2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vasadu
Jag känner igen loggan från länge tillbaka... Jag har för mig att den loggan var vinnande bidrag i någon tävlig företaget hade för typ 1000 år sedan... Någon mer som kommer ihåg detta?

Jag tänke först att företaget var någon ny skojare som inte har koll på vad de håller på med... men Sekvencia har ju så gamla anor att ingen ens kommer ihåg dom = ).

Japp jag minns detta, det var artikel och bild på killen som gjorde loggan, där han höll upp en kartong på ett grafikkort eller liknande han fick som betalning. Maxidata var tidningen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niro_the_crazy
Hehe, undra hur mycket frakten går på när man beställer en fastighet.

Det är gratis och du kan hämta det i butiken också!

Visa signatur

Fractal Design R5 | AMD 5800X3D | Asus ROG Crosshair VII Hero (Wi-Fi) | EVGA GeForce RTX 3090 24GB FTW3 ULTRA | 32GB G.Skill Trident Z 3600MHz CL14 | Ett gäng M.2 NVMe SSD| Corsair 750W | ROG RYUJIN 240 with Noctua Fans |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av omega
Skumt å ge betyg innan man ens har fått produkten..

Kan ju vara så att man skapar ett konto när man beställer nått och sen får man ett mail efter man har fått sin pryl som vänligt ber om att man lämnar ett omdöme på deras sida, som då är direkt kopplat till Prisjakt.
Lite som betygsystemet på ebay.

Deras sida är ju väldigt integrerad med Prisjakt, på många produkter ser man Prisjakt-betyget direkt, vilket är smidigt.

Permalänk

Funkar la kanonbra. Dom som skriver en bra recention lär ju skriva mer om dom blir blåsta när dom redan fått sina 10%.

Visa signatur

"You know what's fun to do? Rent an adult movie, take it home, record over it with The Wizard of Oz, then return it so the next guy that rents it is thinking. 'When is this Dorothy chick going to get naked?'"
- Mark Pitta

Permalänk

http://www.booli.se/Bostad/Hus/M%C3%A4larh%C3%B6jden/Pettersb...

Enligt adressen de uppger på hemsidan verkar företaget från en 8,5-miljonersvilla i mälarhöjden.

Visa signatur

WS: GA-P35-DS3L, E7400 @ 3,36GHz, 4x2GB PC-8500, 9800GT 512MB GDDR3, OCZ SSD 30GB, 1TB SATAII
FS: Point of View ION 330, 2x1GB PC-6400, Adaptec RAID 2405, 12TB SATAII
FTP: D201GLY2, 1GB PC-5400, 4GB CF, 500GB SATA

Permalänk
Avstängd

Detta är väldigt oetiskt av Sekvencia.

Man bör definitivt se upp med dem, vore det ett seriöst företag, så skulle det inte syssla med sånt här bedrägeri, inte heller skulle de behöva det.

Kanske borde vara olagligt?

Fy skäms på dem!

Permalänk
Medlem

Lägre än Glogalnet!

Visa signatur

E-penis:
i9 9900k @ 5hz | Aorus Master Z390 | 2x16GB Corsair 3200 LPX | ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB | Phateks Evolv X | EVGA SuperNOVA G2 750W | Corsair H115i PRO | 6TB HDD | Asus MG279Q 27" | Asus Claymore Core | Logitech G403/G35 | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Haha, den hemsidan var bland det sämsta jag sett! Fastigheterna måste ju ha blivit kvar efter dom fyllt i nån webshop-mall eller något...

Satans crackrökande pappskallar till amatörer....

Att jämföra dom med crackrökande pappskallar är väl inte riktigt rättvist, det är ju ett hån mot mot crackrökande pappskallar.

Permalänk
Medlem

Har köpt mitt A790GXH av dem (fanns ingen annan som sålde dessa när jag ville ha ett). Kortet är levererat och företaget som var mellanhand vid faktureringen ringde mig en månad senare för att höra om jag hade fått leveransen.

Visa signatur

LianLiPC-V355bequiet!E9-480W-MSIB350M-Mortar-Mint22-WD-BlackSN850Ryzen7™2700MSI RX6500XTSONY-65"TV-ZD9
LianLi"denÄldre"Windows10-vid-behovRyzen7™2700-den-också

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av t0dy
Jag menar, folk är väl inte SÅ dumma att de faktiskt köper något av dem när de skriver SÅDÄR. Ow maj facking gaaad...

Du minns inte hur många snillen som förskottsbetalade till Datorbutiken när de hade ekonomiska bekymmer? Det finns otroligt gott om nötter bara på detta forum såg man ju då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
Du minns inte hur många snillen som förskottsbetalade till Datorbutiken när de hade ekonomiska bekymmer? Det finns otroligt gott om nötter bara på detta forum såg man ju då.

Godmorgon. Självklart finns det alltid några puckon, men vad jag sa kanske hjälper till att minska antalet om de läser tråden?

Visa signatur

P8Z77-V | 2600K | NH-D14 | 4x4GB Corsair 1600MHz LP | GTX 680 DCII OC | 520 180GB | EcoGreen F4 2TB
WD RED 3TB | AD-7280S-0B | HALE90 550W | Define R3 Titanium | Win 7 Pro ENG från Dreamspark