Permalänk
Medlem

Itunes, sök

Hej, någon som vet om det finns ett kortkommande för att komma upp i sökrutan i itunes? Stört mig ganska länge på detta nu.. att antingen klicka eller sitta och tabba!
Vore trevligt om någon hade en lösning till detta lätta problem=)

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Det finns inte något sådant kommando implementerat i iTunes. Vad man dock kan göra är att trycka CTRL + F och sedan påbörja skrivandet av låttiteln så markeras den (underförstått är att du inte hamnar i sökrutan med det kommandot).

Permalänk
Hedersmedlem

Inte ett direkt svar, men kör Quicksilver med en egen trigger (hotkey) för "Search iTunes" så kommer du vara väldigt nöjd sen.
Vill jag t ex lyssna på Dream Theater - Systematic Chaos i party shuffle så kör jag, oavsett vilket program jag är i: alt+space, sysch (söksträngen behöver inte sitta ihop, så den hittar rätt), enter. Voilá, första låten börjar spelas i party shuffle (eller numera iTunes DJ) med resten köade.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F / Ryzen 5800X3D / 48 GB 3200 MHz CL14 / Asus TUF 3080 OC / WD SN850 1 TB, Kingston NV1 2 TB + NAS / Corsair RM650x V3 / Acer XB271HU (1440p165) / LG C1 55"
NAS: 6700K/16GB/Debian+ZFS | Backup (offsite): 9600K/16GB/Debian+ZFS

Permalänk
Medlem

alt+cmd+f kanske.

Och som vanligt på Mac Os så fungerar detta i alla program, testa din webbläsare och mail.app t.ex.

Visa signatur

//An NT server can be run by an idiot, and usually is.//

Permalänk
Medlem

Kanske binda spotlight till ett enkelt kommando? Själv har jag cmd - space.

Sen ställer du in i spotlight att musik visas först av sökresultaten.

Sen bara söka på

Visa signatur

|MacBook|Macbook Air
Medlem i signaturgruppen hjälpsamma Appleanvändare.

Permalänk
Medlem

najs ska testa direkt! Tack för svar!

Visa signatur

doh;)

Permalänk
Medlem

Testa programmet songbird . http://getsongbird.com/ Vet inte om det är bättre, men man kan inte veta förän man testat!

Visa signatur

4690K, 16GB ram, 1,25TB SSD, Radeon 7750
100% PASSIVT