Senaste Nvidia drivrutiner krånglar :S

Permalänk

Senaste Nvidia drivrutiner krånglar :S

Tjena, hämtade nyss senaste drivrutinerna (182.50) till mitt Asus gtx 285. Det fungerar att installera dem men när jag sen startar om datorn så går gpu-fläkten ner till typ 20-30 rpm när den är uppstartad igen och om jag drar upp hastigheten igen i nvidia controllpanel eller Asus smart doctor så tar det någon sekund så är den nere på 20-30 rpm igen.
Någon idé om varför detta sker ?

Permalänk
Medlem

Re: Senaste Nvidia drivrutiner krånglar :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeBenke123
Tjena, hämtade nyss senaste drivrutinerna (182.50) till mitt Asus gtx 285. Det fungerar att installera dem men när jag sen startar om datorn så går gpu-fläkten ner till typ 20-30 rpm när den är uppstartad igen och om jag drar upp hastigheten igen i nvidia controllpanel eller Asus smart doctor så tar det någon sekund så är den nere på 20-30 rpm igen.
Någon idé om varför detta sker ?

jag har samma problem... eller a... står att fläkten går i 20 rpm och den läser inte heller av minnes temp? samma för dig?

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Har du senaste asus smart doktor samt gamer osd, kör du med den "egna" asus-nvidia drivrutinen.

Har ett asus 8800gts och det funkar inte med drivrutiner från nvidias hemsida samt så krånglar det med tidigare asus-program.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av donald1963
Har du senaste asus smart doktor samt gamer osd, kör du med den "egna" asus-nvidia drivrutinen.

Har ett asus 8800gts och det funkar inte med drivrutiner från nvidias hemsida samt så krånglar det med tidigare asus-program.

jag har allt det nyaste från asus... testade även att installera om det "äldre" smart doctor från cdn jag fick med då vill det inte ens starta...

kan det vara så att den nya grafikkortsdrivrutinen inte funkar med smart doctor? borde vara kasst fel isåfall... :S

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av STimmyS
jag har allt det nyaste från asus... testade även att installera om det "äldre" smart doctor från cdn jag fick med då vill det inte ens starta...

kan det vara så att den nya grafikkortsdrivrutinen inte funkar med smart doctor? borde vara kasst fel isåfall... :S

testade nu med den gamla grafik drivrutinen och nu funkar det igen... så smart doctor oc nyaste grafik drivrutin funkar ej...

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road

Permalänk

Det jag kör är 182.06, sd 5.34 samt osd 2.07.0112 dessa funkar med 8800gts 512.

Visa signatur

I7 8700k, MSI Z390 gaming pro Carbon AC, Corsair 3000Mhz rgb 32GB, Corsair H115i, Samsung EVO 850 500G, Intel 520 SSD 180G, Crucial MX500 500G, Crucial ssd 750G, 2st Samsung 860 1Tb, MSI 1080 G-X. Corsair HX 850M, 2xHD, Bluray brännare. Fractal design r6 tg.

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HenkeBenke123
Tjena, hämtade nyss senaste drivrutinerna (182.50) till mitt Asus gtx 285.

Provat 185.85, vilket är de senaste?
http://www.nvidia.com/Download/index.aspx?lang=en-us

Man kör alla Geforcekort med NVidias drivare, inte Asus' eller andras.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

182.06 funkar med smart doctor....

Visa signatur

"I may be wrong, but I'm not uncertain."
Robert Heinlein, Glory Road