Söker någon som är duktig på design men gärna php/sql också för ett projekt!

Permalänk

Söker någon som är duktig på design men gärna php/sql också för ett projekt!

Hej,

Jag håller på med ett litet projekt som jag under ganska lång tid till och från funderat och tänkt på men aldrig riktigt fått tummen ur men nu är det ändring på det!

Det jag vill göra är att bygga upp en egen lite privat torrent tracker för nära vänner och liknande, vi har tittat på OneSwarm men det är inte riktigt så smidigt som man vill men någon gång när dom fixat en vettig frontend och lite annat så kunde det vara ett alternativ
FTP har vi redan kört med men vi vill kunna nyttja enkelheten med torrents där man tankar från flera källor, det är enkelt att ladda upp en torrent och dom flesta är inte främmande för det idag.

Så som ni nu kanske förstår så är det inte vad som skall finnas på torrent trackern vi skall prata om då det bryter mot regler här på SWEC eventuellt.
Jag är inte heller intresserad av att starta en diskussion om vilken mjukvaru lösning man skall ha i grunden på sin tracker må det vara TBDev, TT, XBTIT osv så det behöver vi inte diskutera här!

Förnärvarande har jag en installation av PHPMyBitTorrent (PMBT) på ett vanligt webbhotell där man kan utveckla, testa och köra igång lite försiktigt om det nu äntligen blir något utav det.

Det jag nu i första hand är på jakt efter är någon eller några som kan tänka sig att hänga på detta projekt som designer och eventuellt php/sql kodare om det behövs. Jag har rätt bra kontakt med utvecklaren av PMBT och känner att jag har förtroende för hans tracker mjukvara och har därför valt att använda den.

PMBT använder sig av PHPBB3 som det interna forumet vilket också är en utav anledningarna till att jag valt att gå vidare med PMBT, det har även ett separat template system vilket separerar större delen av PHP/SQL/OSV ur den vanliga CSS och HTML koden. Man använder sig även utav separata språkfiler för att lätt kunna byta språk samt separera ut detta ur PHP koden.

Design:
Någon eller några som kan hjälpa till med att ta fram en riktigt schysst, simpel och välfungerande frontend i senaste Web 2.0 anda som fungerar i dom flesta webbläsarna. Den skall vara enkel och inte med en massa onödigt tunga bilder och annat, alltså en stilren och simpel frontend.

Ett exempel som inte är jätte långt ifrån vad jag söker är: http://chilldesigns.net/2009/02/torrentstrike-complete-redesi...

Fast jag skulle vilja ha ett ljusare och kanske inte riktigt lika mörkt tema, ljust och lättläst skall det vara!

En viktig sak gällande framtagandet av själva designen är att den även skall gå ihop bra med det integrerade PHPBB3 forumet, antingen om man stylar om det eller hittar ett snyggt PHPB33 tema som man kan utgå ifrån och bygga sidan runt.

Några exempel på PHPBB3 stilar som kan tänkas:
http://demo.phpbb3styles.net/1thank
http://demo.phpbb3styles.net/Serenity

Kanske även default temat kan gå att arbeta vidare ifrån då jag anser det vara rätt fräscht.

PHP/SQL:
Det finns självklart alltid en del saker man skulle vilja förändra eller förbättra även i PMBT så det är alltid intressant att skapa kontakter med någon som kanske kan optimera koden mer, hjälpa till med framtagandet av nya funktioner, ta bort gamla och liknande.

Finns det någon duktig PHP/SQL kodare så hör gärna av dig då det alltid finns plats för en sådan och garanterat ett behov av det.

Betalning med mera:
Som ni självklart förstår så drivs detta projekt på privat hobbynivå och det finns därför inga stora ekonomiska finansierings möjligheter även om jag kan garantera att det kommer att finnas en liten symbolisk summa pengar att få ut men inget gigantiskt.
Inget man kommer blir rik på utan det är mest för att vissa uppskattning för att du/ni tagit er tid att hjälpa till. Vi vill hellre ha någon/några som tycker att det är kul att vara del utav något och gärna stannar kvar med oss länge!

Men kan väl se dom pengar som eventuellt kommer vara inblandade som en donation för att man gjort något som folk uppskattar. Eftersom vi är pirater kan vi väl inte gå runt och betala för att få saker gjorda? Hehe

Det finns även möjlighet att om man är tillräckligt intresserad och delaktig på det hela att uppnå viss status innanför trackerns dörrar för den som finner det intressant.

Så är ni intresserade tar jag gärna emot ett PM här på forumet där vi sedan kan ta kontakt via annat lämpligt media så som msn, icq, irc, e-post eller vad det nu kan vara.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem

Jag har inte tid att avra med och hjälpa till, men jag kan tipsa att Soft har släpt källkoden till softmp3 och swedvd-r, länkarna liggger på swedvd-r's hemsida, men eftersom de flyttar domänen just nu så kan jag ej komm aåt länkarna, är du intresserad kan jag leta upp länkarna till dig när sidan är uppe igen.

Visa signatur

O o
/¯¯/_o___o___o___o____o__
\__\¯¯o¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o¯¯¯¯¯¯o I'M FIREIN MY LAZER!

Permalänk

Tjo!

Dom har jag redan och dom fungerar säkert bra men dom är fruktansvärt kladdiga tycker åtminstone jag. En miljon filer som börjar på samma namn, en heter new, en heter, old, en heter något annat, en heter ett, två, tre osv. Öppnar man en fil så hittar man inte direkt lätt då dom är väldigt modifierade skulle jag tro och det skulle kräva en tror jag duktig kodare för att fixa till en del små saker och mycket tid att sätta sig in i det.

Iof kan säkert en som hållt på mycket med trackers och tbdev säkert komma långt rätt snabbt men jag gillar något som är lite mer modernt.

Tycker PMBT verkar trevligare då den ständigt uppdateras, den har åtminstone vad jag tycker väldigt stabil och "ren" kod som är lätt att förstå. Och då jag som sagt har en del kontakt med utvecklaren eller iaf en av dom så känner jag att det finns möjligheter att få en del hjälp/tips osv där ifrån.

Men tack iaf även om jag tycker din post faller in lite under vad jag skrev tidigare i min post.

"Jag är inte heller intresserad av att starta en diskussion om vilken mjukvaru lösning man skall ha i grunden på sin tracker må det vara TBDev, TT, XBTIT osv så det behöver vi inte diskutera här!"

Mvh,
Viper

Permalänk
Medlem

@viper@god

Lite stöddig attityd tycker jag när du ska be om hjälp.
Tona ner den lite så kanske intresset ökar.

Visa signatur

Fractal Design Arc Svart | MSI Z68A-GD55 G3 REV B3 | Intel® Core i7 2600K, 3.4GHz, 8MB | Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP | MSI GeForce GTX 670 | Phanteks PH-TC14PE CPU Cooler (vit) | Corsair Power Supply 650W TX M, Modular, ATX, PS/2 | SSD (okänd tillverkare) + 2 äldre SATA2 diskar på 750 Gb, 350 gb. | OS: Microsoft Windows 10 home.

Permalänk
Medlem

Jag börjar ogilla den inkonsekventa modereringen av Sweclockers forum alltmer. Jag kommer ihåg en förfrågan om att samla en grupp människor till att programmera/webbutveckla, det stod inget om betalning utan skulle vara en ideell grupp. Det enda som stod var att man som medlem i en grupp delar lika på eventuella framgångar. Någon som kommer ihåg tråden? Det jag kommer ihåg är att den togs bort, tog typ två timmar bara innan den försvann. Men här står det helt öppet att ersättning skall förekomma, ändå tas inte denna bort. Hur svårt är det egentligen?

En simpel "jag vill ha hjälp, du får lite pengar"-tråd får vara kvar, när en "vi startar en ideell programmeringsgrupp"-tråd inte får vara kvar... det tycker jag säger en hel del om variationen på modereringen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlueEyes
@viper@god
Lite stöddig attityd tycker jag när du ska be om hjälp.
Tona ner den lite så kanske intresset ökar.

Ja jag skall väl låta bli att vara så oerhört "stöddig" då om det stör dig, även om jag inte kan förstå vad det var som var så "stöddigt" i min citering av mig själv.

Jag var inte intresserad utav andra tracker lösningar så jag kan inte förstå varför någon postade att swedvdr och softmp3 källkoden finns ute. Kan du säga mig vad det har för relevant med tråden eller det jag efterfrågar? Inget emot postaren men anser att många trådar får många svar som inte har något med något att göra. Till vilken nytta skulle swedvdr eller softmp3 vara för mig då dom inte intresserar mig det minsta, jag är intresserad utav en eller flera personer som kan ta fram ett tema till PMBT inget annat.

Men du får gärna påpeka vad det är som är så "stöddigt" men gör det då i ett PM eller annat för du fyller inte precis tråden med nyttigare information.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av azoapes

En simpel "jag vill ha hjälp, du får lite pengar"-tråd får vara kvar, när en "vi startar en ideell programmeringsgrupp"-tråd inte får vara kvar... det tycker jag säger en hel del om variationen på modereringen.

Eftersom jag studerat reglerna och kollat och inte hittat något som min tråd skulle bryta emot så postade jag den här.
Kan det ha funnits något i tråden du pratar om som brutit mot regler eller annat så förståeligt om den försvinner.

Men kan inte säga något om fallet som sagt då jag inte har en anning om vad det var för tråd.

Mvh,
Viper@God

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viper@god
Eftersom jag studerat reglerna och kollat och inte hittat något som min tråd skulle bryta emot så postade jag den här.

Trådar där folk ber om hjälp mot pengar brukar hamna under §9 om marknadsföring om jag minns rätt.

Permalänk

Du har väl kanske rätt där You var lite osäker faktiskt på den regeln men då jag är helt säker att jag sett liknande trådar tidigare här iof det kanske är en nyare regel eller något så tänkte jag att jag provar min lycka här på forumet.

Skulle det nu bryta mot reglerna får väl tråden raderas och så får jag använda mig utav marknaden.

Dock är det ju även som jag skriver att "betalningen" kan mer ses som en donation då det kanske poppar upp någon som egentligen inte vill ha betalt utan vill hjälpa till men jag vill ju på något lämpligt sätt ändå vissa min tacksamhet för det personen isåfall gjort eller gör.

Men som sagt det är ju upp till das moderators!

Mvh,
Viper@God