Svart skärm efter installation?

Permalänk
Medlem

Svart skärm efter installation?

Hej,

Idag bestämde jag mig för att installera Windows 7 RC på min stationära. När installationen är klar och datorn bootar om sig, precis innan den ska in till skrivbordet så blir skärmen svart och skärmen går i standbyläge men allt annat lyser (burken, tangentbordet och musen)

Jag provade att gå via felsäkert läge men där får jag upp en ruta som säger att installationen är ofullständig.

Jag har tidigare installerat Windows 7 på flera andra datorer och det har inte varit några problem alls.

Jag antar att det är någon drivrutin som strular?

Specifikation på datorn: Asus p5b Deluxe, C2D 6600, Leadtek 8800gt, 2 GB ram samt Soundblaster X-Fi Xtreme Gamer.

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||

Permalänk
Medlem

Har du någon mer skärm eller kanske nån TV inkopplad också?
Om du har det, koppla ur dom.

Visa signatur

Windows 8 Pro x64 .... Intel Core i5 ..... 8 GB Ram ..... Samsung SSD 128 GB ..... och en del andra grejer

Permalänk
Medlem

Hej,

Nae har ingenting annat inkopplat, använder en 19 tums CRT skärm. Provade dessutom att koppla ur allt annat (musen, nätverksladden) på burken förutom tangentbordet och kabeln till skärmen. Men det hjälper inte...

Visa signatur

||i5-760@2.8GHz||4 GB Corsair XMS3||Sapphire 7950 3gb@810/1200MHz||Gigabyte P55 UD3||1TB Samsung F3||Hyper 212+||Fractal R2||Fractal 550W||

Permalänk
Medlem

Då är det en D-sub/VGA antar jag till skärmen. Har läst om andra här på forumet som haft problem med installation när en sådan skärm är ansluten. Problemen avlöstes genom att endast ha en DVI inkopplad. (Därefter går det däremot att använda CRT:n - själv installerade jag med min DVI inkopplad, och kopplade sedan in CRT:n med gott resultat.)

Trådarna finns i detta underforumet om du vill söka efter dem.

EDIT: Ser att tråden är rätt gammal. Skriv om du löst problemet och hur, det kanske kan hjälpa någon. /EDIT

Visa signatur

MSI B650 Tomahawk Wifi, 7800X3D, Noctua D15, 64GB Kingston Fury Beast, Sapphire Pulse 7900XT, Corsair RM750X V2, Samsung 990 Pro 4TB + MP510 960GB + PNY CS3030 2TB, Define R6, Win 11.
Sig uppdaterad 2023-12-28. Inlägg där bilar jämförs med datorer beaktas inte.