Kvinnligt USB-minne från Elecom

Permalänk
Melding Plague

Kvinnligt USB-minne från Elecom

Datorer associeras med killar och tekniknördar är ofta av manligt kön. Nu satsar Elecom hårt på den andra halvan av befolkningen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Undrar om den vibrerar.

Visa signatur

-= Future Breed Machine =-

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av StRANGER
Undrar om den vibrerar.

Haha, +1!

Visa signatur

Main: ASRock Z390 Phantom Gaming ITX/ac | Intel Core i9 9900K | Corsair LPX 32GB 3200CL16 | EVGA RTX 2080 XC Gaming | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 EVO 1TB | Louqe S1 Ghost Limestone

Permalänk
Medlem

Min e större

Visa signatur

Stationär : I5-4670s | 16GB Ram | 1920x1200x2| HD7950 | 240GB SDD + 3TB + 2TB HDD|OSX 10.10
Bärbar: Clevo w230ss | I7-4810Qm | 16GB Ram |1920x1080| HD 4600+ GTX860M | 256gb msata SDD x2 + 1TB HDD|Windows 8.1

Permalänk

hahahaha +1 till StRANGER

Visa signatur

Stationär Corsair Obsidian 650D, Asus Rampage III Extreme, Intel i7 980X @ 4,4 GHz, Noctua NH-D14, Asus DCII GTX580 @ 940/1880/2480 MHz, A-Data DDR3 6x2GB 1600MHz CL7-7-7-20, 2x Intel X25-M G2 160GB i Raid0, Samsung Spinpoint F1 1TB, Auzentech Bravura 7.1, EVGA SuperNOVA G2 1000W PSU, Dell U2410

Permalänk
Trollfabrik 🫶🏻
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nickhe
Min e större

-1

Visa signatur

Kontaktas enklast via PM. Önskas svar i forumet citera mina inlägg eller pinga @Jacob. Finns även på Twitter.

"Science and technology have progressed to the point where what we build is only constrained by the limits of our own imaginations." – Justin R. Rattner

Permalänk

Bara jag som avskyr stora usb minnen? blockerar totalt närliggande portar.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
Bara jag som avskyr stora usb minnen? blockerar totalt närliggande portar.

You are not alone!

Permalänk
Medlem

Precis som med Dells Della så är detta ren idioti. Det finns f*n ingen anledning att göra en helt ny serie. Erbjud fler färger på nuvarande produkter istället.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Avstängd

mmm, feminint.

seriöst, behövs detta verkligen. USB-minne för kvinnor??
kommer väll snart med glitter och änglar på.

Men detta minnet var ju i alla fall inte så farligt, skulle inte märkt skillnad från detta och ett "vanligt".

Permalänk
Hedersmedlem

Så, vi ska lansera världens tråkigaste produkt, ett usb-minne, med en dussindesign som gjorts till döden över 9000 gånger innan, hur ska vi lyckas inbilla någon att de behöver just vårt översizeade plasthölje?

Vårt är det första för kvinnor, alla andra är för män! genialiskt!

Visa signatur

I am a prototype for a much larger s󠅄󠅘󠅕󠄐󠅞󠅕󠅕󠅔󠄐󠅤󠅟󠄐󠅒󠅕󠄐󠅟󠅒󠅣󠅕󠅢󠅦󠅕󠅔󠄐󠅑󠅞󠅔󠄐󠅥󠅞󠅔󠅕󠅢󠅣󠅤󠅟󠅟󠅔󠄐󠅧󠅑󠅣󠄐󠅟󠅞󠅓󠅕󠄐󠅣󠅑󠅤󠅙󠅣󠅖󠅙󠅕󠅔󠄐󠅒󠅩󠄐󠄷󠅟󠅔󠄞󠄐󠄾󠅟󠅧󠄐󠅧󠅕󠄐󠅓󠅑󠅞󠄐󠅙󠅝󠅠󠅜󠅕󠅝󠅕󠅞󠅤󠄐󠅤󠅘󠅕󠄐󠅣󠅑󠅝󠅕󠄐󠅖󠅥󠅞󠅓󠅤󠅙󠅟󠅞󠅑󠅜󠅙󠅤󠅩󠄐󠅧󠅙󠅤󠅘󠄐󠅔󠅑󠅤󠅑󠄝󠅝󠅙󠅞󠅙󠅞󠅗󠄐󠅑󠅜󠅗󠅟󠅢󠅙󠅤󠅘󠅝󠅣󠄞ystem

Permalänk
Medlem

Nyhets torka?

Visa signatur

i7 920 @ 4.4 Ghz - HT On | HD5870 | Vertex SSD | Thermochill 120.4 - Heatkiller 3.0 - EK5870 | Silverstone TJ07
TJ07 WeeMaan Edition :D

Permalänk
Medlem

Den skulle ha haft ett läppstift i andra änden.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WeeMaan
Nyhets torka?

Uff, blir så trött på dessa kommentarer...

USB-minnen är väll trevligt, men betvivlar att tjejer kommer att få upp ögonen för just dessa då det finns så många andra...

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB 6000Mhz DDR5 Dominator ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

"kvinnligt USB-minne"
Lynnigt och instabilt var första tanken som slog mig

Visa signatur

i7 2600k | P8P67Deluxe | Noctua NH-D14 | KFA2 GTX1080 EXOC | Corsair 750W | Corsair Obsidian 800D | Dell U2412M
America's Army: Proving Grounds

Permalänk
Medlem

Jag stör mig smått på att någon bestämmer att tjejer ska gilla rött, rosa och andra "tjej-färger". Jag minns att min syster gillade blått vilket ansågs som en "killfärg". Mitt USB-minne är grått, är det då riktat till män? Är grått en manlig färg som enbart kan användas av män?

Varför skapa dessa klyftor och hela tiden skilja på män och kvinnor? Det gäller andra saker också, men men...

Permalänk
Medlem

Jag är man och jag tycker nog att den röda färgen var riktigt snygg.

Visa signatur

| Errare humanum est |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frankof
"kvinnligt USB-minne"
Lynnigt och instabilt var första tanken som slog mig

Permalänk
Medlem

NÄMEN VILKEN ÖVERRASKNING jag har vita strumpor idag:D
(vad är nyheten med ett rött USB minne)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
NÄMEN VILKEN ÖVERRASKNING jag har vita strumpor idag:D
(vad är nyheten med ett rött USB minne)

att dom e tillräckligt dumma att marknadsföra det enbart för kvinnor.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry
Jag stör mig smått på att någon bestämmer att tjejer ska gilla rött, rosa och andra "tjej-färger". Jag minns att min syster gillade blått vilket ansågs som en "killfärg". Mitt USB-minne är grått, är det då riktat till män? Är grått en manlig färg som enbart kan användas av män?

Varför skapa dessa klyftor och hela tiden skilja på män och kvinnor? Det gäller andra saker också, men men...

+1

Permalänk
Medlem

Kvinnligt usb minne? fan då skulle dom ha gjort så att andra änden fungerade som en dildo också

Permalänk

eeh...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tg76
Kvinnligt usb minne? fan då skulle dom ha gjort så att andra änden fungerade som en dildo också

hoppas den kommer i räfflat utförande.

Visa signatur

Antec Performance P182 | Intel Core i7 920 | Gigabyte GeForce GTX 660Ti | Gigabyte GA-EX58-DS4 | Corsair XMS3 1333 MHz 6 GB | Samsung SpinPoint F3 | Corsair 650TX | Windows 7 x86-64 | QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Idén med kvinnligt USB-minne är ju naturligtvis bara en försäljningsgimick som någon, förmodligen PR-konsult eller liknande, kommit på.

Däremot kan JAG tänka mig att köpa ett eftersom jag heter Reine

Visa signatur

Antec Three Hundred | Asus M4A78T-E | AMD PII X3 720 BE @ 3.5 GHz | OCZ DDR3 2x2GB @ 1600 7-7-7-21 | XFX GTX 260 @ 720/1170/1520 | Noctua NH-U12P | Corsair 620W | Hitachi Deskstar P7K500 500GB | Dell 2209WA

Permalänk
Medlem

Nyhetstorka?

Permalänk

jo man kan ju undra...

Visa signatur

Lian V3000 plus | Asrock x870e Taichi | AMD 9800x3d, Watercool IV Pro| G.Skill Trident Z5 Neo RGB 32GB @ 6000 MT | EVGA 3090 FTW3 Ultra | Seasonic Prime PX 1000 | LG UltraGear 34GN850-B

Permalänk
Medlem

Min fru vill ha ett USB-minne i nått gummiliknande material (pubertetsskämt, hahahaha) för att det inte ska repa allt annat som ligger i handväskan.

Dessutom ska det vara titan innanför, ihopgjutet med kontakten så det inte går sönder som all annan plastskit om ungarna får tag på det, speciellt om de börjar bryta i det när det sitter i datorn.

Det ska ha en livslängd på 100 år och aldrig krasha. (Hon hatar det hon kallar manliga teknikprylar, där det går åt mer tid att få dem att fungera än att använda dem).

Och! det ska sitta en liten ficklampa i det, på kontaktsidan, så man kan se var man ska stoppa in det (haha igen), precis som på bilnyckeln.

På frågan om vilken färg det ska vara.. skit samma, men lila hade varit fint.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Den skulle ha haft ett läppstift i andra änden.

Spot on

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk

Vill-ha-faktorn är hög. Hoppas verkligen den kommer till Sverige.
Jag har verkligen längtat till denna produkten, har mailat komplett.se för att se ifall de kan ta in den.

Har även gjort en namninsamling på min blogg så att vi kan göra en gruppbeställning.

http://saemstanyheten.blogg.sweclockers.org

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Exry

Det är väl ingen som bestämmer att tjejer ska gilla "tjejfärger"? En tjej som inte gillar rosa lär ju inte köpa ett rosa USB-minne.

OnT: Såg väl OK ut, men känns onödigt att rikta in sig till bara kvinnor.

Visa signatur

2008-06-18 - dagen då jag tappade förtroendet för svensk politik

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW

Och! det ska sitta en liten ficklampa i det, på kontaktsidan,

Mycket bra idé! :). (mörkt bakom datorn).
Fattas bara usbkontakt som passar båda hållen.. jajja!