ingen bild på skärmen, hjälp med felsökning

Permalänk

ingen bild på skärmen, hjälp med felsökning

Halloj

När jag startar datorn så får jag "ingen bild" på skärmen och jag har scoutat runt lite på massa forums och försökt lösa det, jag har testat med följande för att lösa problemet:
bytt skärm och testat, bytt plats på minnen, CMOS reset, dragit ut allt onödigt som cd-rom och hårddiskar utan windows på. men ingenting hjälper.

När den dog så kunde jag höra att datorn kom in i windows för den spelade intro melodin, så de kan inte ha varit något annat fel än att jag inte såg skärmen.

Till saken hör att jag skickade in mitt grafikkort på lagning och fick tillbaka det för 1,5 vecka sedan, var dock ett helt annat fel på grafikkortet den gången. Allt fungerade felfritt ända till idag då den bara dog, med största sannolikhet så är det grafikkortet igen, dock tror jag inte att det är samma grafikkort som jag skickade på lagning men jag vet inte om jag fick någon annan som dom reparerat eller om jag fick ett nytt.

Men vad jag läste på forumen var att det förmodligen var fel på moderkortet eller grafikkortet och jag måste ju reda ut vilken av dom det är innan jag kan skicka tillbaka det till ASUS för lagning igen. Mitt problem är dock att jag inte känner någon som har ett PCI-E grafikkort som jag kan testa med.

finns det något annat sätt att se vilken av komponenterna det är fel på?
eller har ni kanske nått tips på något annat som jag inte testat för att lösa problemet?

har följande komponenter
intel E6750
asus P5K-e
asus 8800gtx 768mb
corsiar dominator 2x1gb 800mhz
corsair HX 520W

tack på förhand.

Visa signatur

E6750, p5k, 8800gtx, 2gb 6400 corsair dominator, antec case precformance 182p, 500+200 HD.