FSX Flight Simulator X -tråden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
FSX/FsPassengerX/Config/more_option.txt

på raden "DisableTimeAccelerationCheck =0; // disable time acceleration reduced bonus"
byter du "0" till "1"

Klart!

Tackar

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem

Det där FSPassengerX låter som någonting jag borde skaffa. Är tillägget aktivt även under multiplayer?

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

jo men när man flyger på Ivao är det inte samma sak som att köra via FSP. Det är ett jävla pappers jobb med Bränsle osv

Permalänk
Medlem

Vad e det för inställning som suger mest kraft o ger FPS drops?
Jag har AMD Phenom II 955, 8 gig ram o HD4890.

Jag ligger på runt 20fps när jag glider runt på Arlanda. Jag har Standard Medium High inställt.

Har ni nå tips på vilka inställningar man ska ställa ner som man ändå inte behöver. Jag vill att flygplatser o flygplanet ska ha mycket detaljer. men Träd o hus runt omkring inte spelar så stor roll. Sen e det nice om man kan se berg o dalar rätt bra.

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
Vad e det för inställning som suger mest kraft o ger FPS drops?
Jag har AMD Phenom II 955, 8 gig ram o HD4890.

Jag ligger på runt 20fps när jag glider runt på Arlanda. Jag har Standard Medium High inställt.

Har ni nå tips på vilka inställningar man ska ställa ner som man ändå inte behöver. Jag vill att flygplatser o flygplanet ska ha mycket detaljer. men Träd o hus runt omkring inte spelar så stor roll. Sen e det nice om man kan se berg o dalar rätt bra.

Se tidigare inlägg och diskussion

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Vad har du för FPS Joeghurt?

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mullvaden83
Vad har du för FPS Joeghurt?

20-50 fps beroende på omgivningen.

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ok lite som jag då. Fy fan vad FSX e såååå ooptimerat. Lite synd asså. =(

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

När flyger ni nästa gång då?

Permalänk
Medlem

Jag ska flyga ikväll. Cessna 172. Måste träna inför morgondagen då jag ska flyga IRL från Vallentuna till Västerås och tillbaks med en jag känner

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Medlem

Ajdå.. Råkade skriva över "aircraft.cfg" filen för Boeing 747. Nån som har lust att skicka en default filen för den? Då blir jag väldigt glad! Kan skicka över via msn. Skriv pm.

Permalänk
Medlem

Vad krävs för att maxa spelet? Radeon hd4890 värkar ju få svettas på medium/high inställningar tillsammans med en phenom II 955.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Vad krävs för att maxa spelet? Radeon hd4890 värkar ju få svettas på medium/high inställningar tillsammans med en phenom II 955.

Mitt system i sign maxar spelet med 18-50fps. Geforce 8-9 serien verkar vara den mest optimerade serien till spelet helt klart. Då har jag även en hel del tillägg som gör spelet snygga på bekostnad av lite fps.

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oggyoc
Mitt system i sign maxar spelet med 18-50fps. Geforce 8-9 serien verkar vara den mest optimerade serien till spelet helt klart. Då har jag även en hel del tillägg som gör spelet snygga på bekostnad av lite fps.

Du borde nog kolla din signatur
Du kanske har denna datorn? "Amd Phenom x4 940 @ 3.0 ghz : Asus 8800gt @ överklockad : 2 gb 800 mhz @ 850"

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - RTX 3070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Lite bilder från dagens flygtur

Usch vad det var varmt och svettigt

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Lite bilder från dagens flygtur
Usch vad det var varmt och svettigt

Måste varit en trevlig flygtur

Ska själv snart flyga hem från taiwan, dock som passagerare och inte pilot:p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
Måste varit en trevlig flygtur

Ska själv snart flyga hem från taiwan, dock som passagerare och inte pilot:p

Om två veckor flyger jag aerobatics norr om Uppsala. Be there

Visa signatur

MacBook Pro 15" i5 520M 8GB GT330M 750GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Om två veckor flyger jag aerobatics norr om Uppsala. Be there

Be there or be square

Jag i Uppsala, trafikstad #1, nja tror inte det :p..

Eller hmm..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Vad krävs för att maxa spelet? Radeon hd4890 värkar ju få svettas på medium/high inställningar tillsammans med en phenom II 955.

GeForce 8-9 serien är bäst, vad jag hört är 8800 allra bäst av nån anledning, speciellt Ultra som fanns förut.
Vet inte om man får bättre prestanda om man skulle ta 2 fyrkärniga cpuer istället mot en, alltså server typ.

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Tog typ 3 veckor innan webhallen skickade min X52 pro men nu är den äntligen påväg

Finns det några färdiga "profiler" för FSX att ladda ner till joysticken så man slipper spendera 923 timmar på att assigna alla knappar?

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Du borde nog kolla din signatur
Du kanske har denna datorn? "Amd Phenom x4 940 @ 3.0 ghz : Asus 8800gt @ överklockad : 2 gb 800 mhz @ 850"

Hm va inget

Visa signatur

Dator1: Chassi Silverstone Fortress II : Cpu AMD Ryzen 7 1700 @ 3.85 GHz : GPU Sapphire R9 390 Nitro (backplate) : MB ASUS Crosshair VI Hero : Ram G.Skill 3200CL14 2x16 @ 1.35V 2933 MHz CL14 : SSD totalt ~2.5 TB : HDD totalt 6 TB
http://hwbot.org/user/oggy_dz2/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av joeghurt
Om två veckor flyger jag aerobatics norr om Uppsala. Be there

Du som är pilot på riktigt, hur stor skillnad är det i flygfysiken mellan FSX och i verkliga livet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fuzzmeister
Du som är pilot på riktigt, hur stor skillnad är det i flygfysiken mellan FSX och i verkliga livet?

Flyg ett extra 300 i några minuter så kan du besvara den frågan själv

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Flyg ett extra 300 i några minuter så kan du besvara den frågan själv

Har inte FSX för tillfället. Ska införskaffas när min nya rigg anländer.
antar att extra 300 är det där röda stuntplanet eller?

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av backspace
x-per : http://www.saitek.com/uk/down/x52pro.htm

Tackar, såg inte den på deras hemsida innan Får se hur jag gör, har fått hem den nu och shit vad knappar det är överallt, ggr3 också

Plus
Stora/Rejäla
Gött med separat gasreglage
Muspekarfunktion

Minus
Trodde jag bar i fjädrar när jag drog upp dom ur kartongen, väger inget alls, skulle vara nice med tung botten, men jao sugpropparna funkar på mitt skrivbord så det är lugnt.
Motståndet på gasreglaget går att ändra, eller jao bara ändlägena för efterbrännkammare och reversering, resten tycket jag är för löst!

Ska köra några timmar nu och se om jag kan fylla i listan om någon är intresserad, om ni är det så släng gärna iväg några frågor.

Tycker den är lite för dyr men jag tycker ändå ni ska köpa en om ni inte redan har!

Gamla, skitvärdelös, går inte att sätta gasen på noll, den flaxar i bottenläget mellan 0-20%, pottarna suger.

Nya då:

Hej hej

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Förresten, försöker hitta dom senaste drivisarna på internet men enda jag hittar är från Saiteks sida och 220mb i 30kb/s är lite drygt!

Googlar som fasen men hittar bara en 5 mb nerladdning

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Medlem

Vill minnas att jag faktiskt lyckades tanka ner dem med hyffsad hastighet när jag skulle ha tag i dem. Ett annat tips kan ju vara att kika i Saiteks forum, kan hända att användarna lagt upp dem på en snabbare lina.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX

Permalänk
Medlem

Ingen som har ett Saitek gasreglage till salu? Jag börjar tröttna på gasreglaget på joysticken jag har. ^^

Visa signatur

ASUS X570-F, AMD Ryzen 9 3900x, 16Gb RAM, Gigabyte 2070Super auros

Permalänk
Medlem

Tänkte bara att jag skulle tipsa om den här annonsen:
http://www.blocket.se/goteborg/Joystick_for_flygsimulator__Sa...

Märk dock att på bilden är det X52 och inte X52 Pro-varianten.
Köpte själv min X52 Pro begagnad och kan ju säga att jag är riktigt nöjd med vad jag fick betala, många av de här joystickarna verkar vara i väldigt fint begagnatskick eftersom folk inte har spelat så himla mycket med dem.

Visa signatur

Marantz NR1605, Rotel RB1090, Ino Audio piPs
SMSL SP200 THX Achromatic Audio Amplifier 888, SMSL M400, Audio-Gd NFB-11 (2015), Objective2+ODAC RevB, Audeze LCD-2 Rosewood, Monoprice M1060, ATH-M40x, Sennheiser HD660S, DROP X KOSS ESP/95X, Koss KPH30i, DROP X HiFiMan HE4XX