Att återkomma till Anarchy Online!

Permalänk
Hedersmedlem

Fick ju ta och köpa boostern.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Har aktiverat mitt konto igen men spelet kraschar hela tiden när jag försöker starta det.
Så fort jag klicka på 'Play' så blir skärmen svart och nästa sekund är jag ute i desktop igen.

Vad kan problemet vara? Min dator syns i min sig och jag kör med Windows 7 Rc1 x64.

Jag kan inte iheller kontakta supporten via deras hemsida, kommer upp en massa html kod efter jag klicka på send messege oavsett vilken browser jag försöker med. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

va väldigt längesen jag spelade det kom inte så jätte långt dock. men ca lvl 120 som en sån MA snubbe. kommer inte ihåg vad alla yrkena hette haha

Visa signatur

Jag har en SpElDaTa

Permalänk
Medlem

fortfarainde ingen grafikuppdatering?

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fenix
fortfarainde ingen grafikuppdatering?

Nä tyvärr inte, vet inte vart det har tagit vägen. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

när det gäller funcom så har man lärt sig att saker skjuts upp ordentligt,. minns när dom satte release date på AoC för väldigt länge sedna,. ja köpte ny dator för det, 1½-2 år senare kom spelet. Så det tar väll ca 1 år till innan uppdateringen kommer.

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X // Corsair iCue H150i RGB PRO XT // G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB (2x16GB) 3600Mhz CL16 // ASUS GeForce RTX 3080 12GB TUF GAMING OC // Asus Tuf Gaming x570 Plus // PSU: Corsair RM750W v2 // Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic // Keyboard: Corsair K70 MAX // Mouse: Redragon M686 // Display 1: Dell S3422DWG // Display 2: Gigabyte G32QC QHD // Cam: Nikon D7500 //

Permalänk
Medlem

Körde själv på rk 2 men går det att flytta?

Visa signatur

Stationär:Mac mini early 2009 + Apple Cinema Display 23" Alu
Laptop: Lenovo Z61p | MBP mid 2012

Permalänk
Medlem

Ingen som vet vad problemet kan vara om man inte kan starta spelet?

Klickar på play och sen blir bilden svart för nån sekund och därefter är man tillbaks till skrivbordet. >_<

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Haha, ja jägarns, kanske man skulle damma av sina gubbar:

lvl 176 crat
lvl 215 MA
lvl 209 Shade
lvl 155 Trader
lvl 166 ENF

Sen en drös jag inte minns. Någon som lirar på RK2?

Fan nu blev man nostalgisk, minns när man XP runnade 1-200 på 8 dagar via missions enbart, innan alla uppdateringar och expansioner, det var grejer.

Undrar vad mina nippys e värda nu för tiden, hoppas de är rare som fan, var ju några hundra millar per blad för några år sen.

Visa signatur

eminemBNJA: Oh I like that Baby. I put on my robe and wizard hat.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r1cke
Undrar vad mina nippys e värda nu för tiden, hoppas de är rare som fan, var ju några hundra millar per blad för några år sen.

Nippys säljer för 150-250mille styck ungefär just nu. På RK1 alltså.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Ingen som vet vad problemet kan vara om man inte kan starta spelet?

Klickar på play och sen blir bilden svart för nån sekund och därefter är man tillbaks till skrivbordet. >_<

Ingen aning. Mina vänner som kör W7 och AO säger att det fungerar underbart. Drivrutinstrubbel? Låter som något med graffekortet. Prova en äldre drivare..

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Ingen aning. Mina vänner som kör W7 och AO säger att det fungerar underbart. Drivrutinstrubbel? Låter som något med graffekortet. Prova en äldre drivare..

Fick spelet att fungera efter x-antal ominstallationer av det heh.

Finns det nån som helst information när eller om ens de ska uppgradera grafiken i Anarchy Online? De tänkte göra det för länge sen men det verkar som de har gett upp på det? o.O

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Motorn är på gång. Det finns screenshots, videos, prov på hur opifex ser ut - gamla vs nya motorn etc.

Means (game director) skriver om det ibland om hur det går.. det tar sin lilla tid men men. Vet inte något estimerat datum.. förra sommaren var det ju snack om först, nu denna sommaren.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Hmm hur kom man nu till Elysium igen? (längesen man spelade heh)

*edit*
Hittade nu.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Har kollat mer på motor-fronten. De började ordna för att använda OGRE-motorn.. men nu i våras insåg de att något inte fungerade..så nu jobbar de med AoC-motorn istället. Means (game director) hoppas på innan årsskiftet, iallafall på testservern.

Spelar på som vanligt, är det någon som undrar något så finns jag på atlantean. /tell lniya, numara, miip, tesit, ayae, noih, bollmongo...

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Bah nästa år då för nya grafik motorn... >_<

Tyvärr så känns det lite segt att spela med gamla grafiken för min del iallafall, vore kul och se hur det skulle vara med nya grafiken.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Entusiast

Någon som vet hur dom har det med stats resets?

En av anledningarna till varför jag slutade spela var att jag hade fått slut på dom, och jag var mitt uppe i att få min Doktor 2 st klor ifrån den där alien attack raiden(som utspelade sig i grand canyon liknande ställe) om ni kan namnet på dom klorna samt kan säga hur enkelt det är att få tag på ett par nuförtiden upplys mig gärna.

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag
Någon som vet hur dom har det med stats resets?

En av anledningarna till varför jag slutade spela var att jag hade fått slut på dom, och jag var mitt uppe i att få min Doktor 2 st klor ifrån den där alien attack raiden(som utspelade sig i grand canyon liknande ställe) om ni kan namnet på dom klorna samt kan säga hur enkelt det är att få tag på ett par nuförtiden upplys mig gärna.

De ger ut nya hela tiden, iallafall fullständiga när de ändrat något stort. Och man får ju för varje title level, samt var tionde alien level eller så om jag inte minns fel. Nuförtiden kan man dessutom köpa resets för pvp-poäng som man får i battlestations (kom med Lost Eden-expansionen).

Klorna du talar om: Blades of Boltar. Det går ganska ofta raids i APF..uh..vilket nummer det nu är. Men det finns bättre martial arts-vapen som droppar av Dreadloch-bossar, vilka även de kom med Lost Eden. Dock kan jag starkt rekommendera Pistol för doktorer numera, de har precis ordnat så att pistoler fungerar mycket bättre för de klasser som har perk:en pistol mastery (doktorer bland andra). Dessutom droppar det ett par finfina pistoler från Dreadloch-bossarna. Man kan även uppgradera pistolerna som droppar från The Beast till nya, ännu bättre pistoler.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya