Permalänk
Medlem

Bild 21: Den lilla röda sladden med den vita plastbiten i änden. Den hänger ju helt löst i din annars väldragna låda. Kan det vara nåt med den?

Permalänk
Medlem

Kan det vara det vita runtom kortläsarn bakom gallret?
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/29672-full.jpg

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
Bild 21: Den lilla röda sladden med den vita plastbiten i änden. Den hänger ju helt löst i din annars väldragna låda. Kan det vara nåt med den?

kopplade bort fläkten från matroxkortet och kör passivt. Den lät förfärligt. Tänk dig en sportmotocykel som kör mot dig, fast ett lägre ljud förstås, ca samtalston.

EDIT: Såg att du menade den STORA sladden. Den är kopplat till fläkten på sidan av chassit. Tyvärr så måste sladden lossas när sidan tas av.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fruktfan
Kan det vara det vita runtom kortläsarn bakom gallret?
http://www.sweclockers.com/upload/gallery/29672-full.jpg

Den är inte vit i verkligheten, den är svart. Blixten var för stark

Permalänk
Medlem

Kan det var den lilla *utväxten* där usb uttagen sitter på framsidan och att du vill att dom ska ta upp en av dom oanvända (nu kommer jag inte på vad det heter men du kanske fattar?) "slotsen".

Ge mig påskägg! Komeer nog sitta hela natten och försöka klura ut detta :S

Permalänk
Medlem

Att det är röda dioder i främre fläkten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fruktfan
Kan det var den lilla *utväxten* där usb uttagen sitter på framsidan och att du vill att dom ska ta upp en av dom oanvända (nu kommer jag inte på vad det heter men du kanske fattar?) "slotsen".

Ge mig påskägg! Komeer nog sitta hela natten och försöka klura ut detta :S

Inte det.

För er som inte orkade läsa denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

så kan jag berätta att jag håller på med 3D och liknande:). Vad kan jag ha gjort med en av bilderna. Det är svårt att se min handling. Men inte omöjlig. Har kollat med andra personer om detta och det är inte omöjligt se felet.

Jag har varit tydlig på att jag inte gillar avvikelser och detta är en avvikelse för mig samt det passar inte in på datorn, rummet eller min personlighet:P

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Trent023
Att det är röda dioder i främre fläkten?

Dem är snygga. Kopplade ur den starkt lysande blåa powerleden på fronten.

Så de röda dioderna kan man säga är den nya powerleden i chassit och jag behövde inte modda något.

Permalänk
Medlem

Ska lägga mig nu. Stanna inte uppe för länge:D

Permalänk
Medlem

Skräp under nätverket

Bild 3 nerifrån borde stå upp..

Bilden på de fyra hårddiskarna, namnen är upp och ner på maxtor diskarna..

Kan inte komma på fler dumheter nu

Dock en fråga, vad är det till höger om skrivaren?

Permalänk
Medlem

Va fasen! Är det inte en diskettstation monterad på en av bilderna? Det hör väll inte till på en sådan dator:-)

Permalänk
Inaktiv

Kan det vara på bild 14, ser ut som att du har satt i ett PCI-grafikkort? Som dessutom är rätt gammalt?

Permalänk
Medlem

kan det vara bilden med de fyra hårddiskarna? där en är mörkare och ligger snett.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vejto
Skräp under nätverket

Bild 3 nerifrån borde stå upp..

Bilden på de fyra hårddiskarna, namnen är upp och ner på maxtor diskarna..

Kan inte komma på fler dumheter nu

Dock en fråga, vad är det till höger om skrivaren?

Det är en del av en annan fråga, vad är de två okända pci-korten förnågot

Det är sant att etiketterna är felvända, men det är inte påskägget.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Camel-en
Va fasen! Är det inte en diskettstation monterad på en av bilderna? Det hör väll inte till på en sådan dator:-)

Finns ingen diskettstation

Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Kan det vara på bild 14, ser ut som att du har satt i ett PCI-grafikkort? Som dessutom är rätt gammalt?

Det är inte ett PCI-gafikort, men är gammalt och är från 2003. Kör ju med HD4350 i denna setup.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [El Nino]
kan det vara bilden med de fyra hårddiskarna? där en är mörkare och ligger snett.

Inget med hårddiskarna att göra. Bara dåligt fotograferande:)

Det finns en person som har nästan gissat rätt i detta forum, men inte besvarat frågan fullt ut;).

Permalänk

Rakt framför en..
något med skärmen..
ser ofta men som är onödig...

Permalänk
Medlem

Nu är ju klockan runt 1 tiden? Är vi inte värdiga?
Kan dom ovärdiga i sånt fall få någe mer tips?

Permalänk
Medlem

Har samlat ihop alla tips som jag har gett er. Läs noga

Det är något vi ser ofta men som är onödig.
Jag gillar inte avvikelser
Det gäller datorn

Bara en bild är felaktig. Kolla på rummet och på så sätt lära känna min karaktär, då finner ni möjligen felet.

Det är något som finns på en bild som bör egentligen inte vara där. En avvikelse från sakerna.

Alla som har följt mina inlägg om datorköpet sedan december - januari kan gissa vad jag använder datorn främst till.

Tyvärr så är det fel och jag vet att det är svårt att komma på. En skarpsynt person ser felet

Det är något som inte passar in på datorn.

Felet gäller bara den nya datorn och det är på datorn som felet finns. Kolla nogrannt

För er som inte orkade läsa denna tråd
http://www.sweclockers.com/forum/sh...threadid=859262

så kan jag berätta att jag håller på med 3D och liknande. Vad kan jag ha gjort med en av bilderna. Det är svårt att se min handling. Men inte omöjlig. Har kollat med andra personer om detta och det är inte omöjligt se felet.

Jag har varit tydlig på att jag inte gillar avvikelser och detta är en avvikelse för mig samt det passar inte in på datorn, rummet eller min personlighet

Sammanfattning
Något med och på datorn (på kan syftas med ovanpå, på sidan, på fronten etc etc.
Bara en bild
Grafiskt
onödigt
är en avvikelse
Något som ser fel ut när man tittar noggrant på det

Permalänk

påskägget. På bilden när hunden sitter på sängen ser det ut som att det står KUK på lådan. vid hundens öra

Visa signatur

lådan: lian li lancool pc-k62 cpu : 2500k på den finns en h50. mobo: asus p8p67. Ram 2x4 corsair pc-16000. Gpu: gigabyte gtx 470 soc
psu: hx650 hdd: random Western digital caviar 250 gb+ 500 gb wd blue caviar
skärm: g2420hd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErsdaHL06
påskägget. På bilden när hunden sitter på sängen ser det ut som att det står KUK på lådan. vid hundens öra

Detta måste jag se.

Det handlar om något på datorn

EDIT: Vilken timming att örat är på plats när bilden tas.

Permalänk
Inaktiv

Bild 14 igen, kabeln till fläkten på kortet jag nämnde senast är inte inkopplad. Enda sladden i hela galleriet som inte är inkopplad förutom den i förpackningen. Det kallar jag avvikelse

Permalänk
Medlem

Åtta i kväll kommer svaret, den som prickar rätt innan dess får ett pm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KlavKalashj
Bild 14 igen, kabeln till fläkten på kortet jag nämnde senast är inte inkopplad. Enda sladden i hela galleriet som inte är inkopplad förutom den i förpackningen. Det kallar jag avvikelse

Det var planerat att ta bort fläkten också men upptäckte att fläkten behövs när jag tar bort sidoplåten.

Kortet är ungefär som ett grafikkort, som ATIs All-in-Wonder-kort. Den flir HET HET HET utan något som kyler.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fruktfan
Nu är ju klockan runt 1 tiden? Är vi inte värdiga?
Kan dom ovärdiga i sånt fall få någe mer tips?

Ni som har försökt komma på svaret är värdiga. Försöker trots att ni inte vinner något förutom ära.

PS!
Kan det vara något fel på fronten?

Permalänk
Medlem

Nu har jag ett förslag till, inte för att det stämmer med dina ledtrådar menmen..

Tycker det ser ut som att en prollefläktens blad är framför metallådan på andra bilden nerifrån..

Helvete vad svårt det är.. kan du inte säga vilken bild som är fel men inte vad som är fel runt 5-6 tiden i eftermiddag?

Permalänk
Medlem

Riktigt klurigt är det, men skoj! Har stirrat mig blind på bilderna, räknat flikar, jämfört färger, jag har gett upp

Edit: http://www.sweclockers.com/upload/gallery/29656-full.jpg
Jag tycker mig inte se *utväxten* fast det kanske beror på ljuset?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vejto
Nu har jag ett förslag till, inte för att det stämmer med dina ledtrådar menmen..

Tycker det ser ut som att en prollefläktens blad är framför metallådan på andra bilden nerifrån..

Helvete vad svårt det är.. kan du inte säga vilken bild som är fel men inte vad som är fel runt 5-6 tiden i eftermiddag?

hade redan planerat det

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fruktfan
Riktigt klurigt är det, men skoj! Har stirrat mig blind på bilderna, räknat flikar, jämfört färger, jag har gett upp

Edit: http://www.sweclockers.com/upload/gallery/29656-full.jpg
Jag tycker mig inte se *utväxten* fast det kanske beror på ljuset?

Jämföra färger är bra.

japp det beror ljuset

Permalänk
Medlem

Då kommer nästa gissning, på sista bilden, har du tagit färgen från minneskortläsaren och lagt runtom usb uttagen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fruktfan
Då kommer nästa gissning, på sista bilden, har du tagit färgen från minneskortläsaren och lagt runtom usb uttagen?

No

Permalänk
Medlem

Väntar alla på att jag ska säga vilken bild som felet är på?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lundstrom.emil
Väntar alla på att jag ska säga vilken bild som är felet är på?

Ja!

Permalänk
Medlem

eSata porten kanske?

Permalänk
Medlem

Då tar vi det nu.

Felet/påskägget/mitt lilla arbete finns i sista bilden på dator

Permalänk
Medlem

Måste ju säga att klistermärkena är onödiga och man ser dom ofta!