Fläkt problem XFX Radeon HD4890 XT

Permalänk
Medlem

Fläkt problem XFX Radeon HD4890 XT

Jag har problem med att fläkten tar i mot kåpan på mitt grafikkort.
Det jag undrar är om det är något man kan orda själv eller om det är lika bra att ta det på garantin och vara utan datorn ett tag.

Permalänk
Medlem

bara du som kan avgöra om det är värt att vara utan dator x antal dagar.

men själv skulle jag nog ta det på garantin , istället för att ghetto-modda och förstöra garantin

Visa signatur

| HAF932 | Ryzen 3700X @ 4,3 GHz | Gigabyte X570 Aorus Ultra | 32 GB G.Skill @ 3600 MHz | RTX 2070 @ 2 GHz | O2 + ODAC | MP600 1TB + 2x 2TB RAID 1 + 2x 2TB RAID 1 | Win10 Pro 64-bit |

Permalänk
Medlem

ghetto-modda . Det är nog sant att det är bättre att ta det på garantin. Det jag undrade mest var om det är lätt att fixa men det är
klart att så fort man rör något så rycker garantin.

Det tråkiga är att det ligger så lite i mot att när grafikkortet jobbar hårt så hörs det inte men när fläkten går ner i fart så låter det som ett spelkort i ett cykelhjul. vilket är både störande och säkert inte så bra för kortet.

Permalänk
Medlem

Skaffa Rivatuner och sätt fläkten på önskad hastighet. Det kan hjälpa. Dock så kommer ju fläkten tugga på men det blir "tyst"

Permalänk
Medlem

Menar du att det låter som t.ex. "bzzzzz" eller vad menar du?

Permalänk
Medlem

Nä det låter som om du stoppar in något i fläkten. Jag har öppnat och kollat om man snurrar fläkten så märker man att den tar i mot plasten på fläktkoppan.