Permalänk
Medlem

Ränder i Bildskärmen.

Tjena, för ett tag sen så köpte jag ett XFX GeForce GTS 250 1GB
och installera det som man ska.
Efter ett par månader så började min dator att få bluescreen av spelet The sims 3 och efter det vart det bluescreen även av Call of Juarez: Bound in Blood .
Efter alla bluescreen så har det kommit fram ränder runt fönster som är öppna.
Någon som vet vad felet kan vara var snäll och svara.
Tack på förhand.-

Permalänk
Avstängd

statiskt elektricitet skulle ja tro..Va du jordad när du satte in kortet eller hade en antistatiskt armband på dig.har kortet fått en smäll kan det ta ett tag innan det syns..Låter som ditt kort är defekt.
Testa i en annan dator innan du returnerar det.

Visa signatur

ASUS Maximus III Formula || Intel i5-760@4.0Ghz || Noctua NH-D14 || Gigabyte GTX480 || 2x1TB sataIII raid0 || Corsair Dominator 1600Mhz@1800Mhz || Sound Blaster X-Fi Titanium - Fatal1ty Champion Series || Corsair HX850W || Logitech Z-5500 || AOC 619VH 26" || Obsidian 800D || Logitech G19 || Razer Copperhead 3G ||

Permalänk
Hedersmedlem

Om folk ska kunna hjälpa effektivt dig måste du skriva mer om ditt system.

Moderkort, chassi, minnen, effekt och märke på nätaggregatet, allt.
Skriv gärna ner temperaturer om du har kontrollerat dessa.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Palmie
Om folk ska kunna hjälpa effektivt dig måste du skriva mer om ditt system.

Moderkort, chassi, minnen, effekt och märke på nätaggregatet, allt.
Skriv gärna ner temperaturer om du har kontrollerat dessa.

det har väl ingen som helst roll i detta han säger ju va som är felet och det är väl lika från dator till dator ,blåskärmar och nu detta är ett gott tecken på att grafikkortet är paj ,jag råkade ut för samma sak ´med ett grafikkort jag införskaffade tog väl några månder innan samma sak hände.

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
det har väl ingen som helst roll i detta han säger ju va som är felet och det är väl lika från dator till dator ,blåskärmar och nu detta är ett gott tecken på att grafikkortet är paj ,jag råkade ut för samma sak ´med ett grafikkort jag införskaffade tog väl några månder innan samma sak hände.

Allt han sa var att han plötsligt fick blåskärmar.

Jag tänkte mer på att det kunde vara tråkiga temperaturer eller liknande.

Permalänk
Medlem

EDIT: Har hittat felet, det var min kabel som det var glapp i.

OKej, så vad ska man göra i mitt fall då ?
Ska jag lämna in datorn till någon support så dom får avgöra felet och sedan fixa felet eller går det och göra själv ?