Kingston släpper världens största USB-minne

Permalänk
Melding Plague

Kingston släpper världens största USB-minne

Minnestillverkaren Kingston rullar ut ett USB-minne med mer utrymme än någonsin tidigare.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Oh, ge mig :). Vore inte helt fel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Vore inte helt fel att ha deden minnespinnen^^:

Dock ser minnet rätt litet ut så världens störta är det nog inte men utrymmesmässigt är det säkert det:P

Permalänk
Medlem

Jisses.. "Jag minns när jag var liten och 12Gb på en IDE-disk (Bigfoot Quantum tror jag, 5,25" iaf) var stort" och så vidare.. Och jag är fan 21!?!

Permalänk
Medlem

Yes, den är typ dubbelt så stor som min hårddisk... (Ja, den är liten, men jag köpte den 2004...)

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk

Och den lär väl bara ta en sisådär sju timmar att fylla

Visa signatur

][- perfect -][

Permalänk
Medlem

Cool.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Penisförlängare ftw xD

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

alldeles för stor för usb 2 gränssnittet

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk
Medlem

Wow, snart känns det inte som om man behöver en extern hårddisk längre, utan bara lägga alla filer på ett USB-minne istället.

Tar mindre plats och man slipper pilla med strömförsörjningen osv.

Men hur bra är USB-minnen som backup? Finns det någon risk med att förlora data genom åren? Om man har till exempel en sticka i garderoben större delen av året och bara använder den till backup eller så, finns alla filer kvar där 5-10 år senare?

Permalänk
Medlem

På många av de jag köpt så finns det garanti på att dadan på minnet ligger kvar i 10 år. vet inte om det går att lita på. Men tror iaf de är säkrare än DVD skivor.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
alldeles för stor för usb 2 gränssnittet

ja helt klart. priset var också fel =/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazutoyo
Wow, snart känns det inte som om man behöver en extern hårddisk längre, utan bara lägga alla filer på ett USB-minne istället.

Tar mindre plats och man slipper pilla med strömförsörjningen osv.

Men hur bra är USB-minnen som backup? Finns det någon risk med att förlora data genom åren? Om man har till exempel en sticka i garderoben större delen av året och bara använder den till backup eller så, finns alla filer kvar där 5-10 år senare?

En extern hårddisk på 256gb är ju nästan gratis gämfört med detta usb minne

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Medlem

Fint, det tar bara 7,28178 timmar att fylla det med 10 Mb/s.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Lägre pris och med USB 3.0 så skulle den vara intressant.
Men 9 saltkorn, nix... Lägger det hellre på nåt annat.

Permalänk
Medlem

Man får en ganska kvick dator för det där priset.

Permalänk
Medlem

Stickan måste de facto vara varje IT-chefs värsta mardröm.

Visa signatur

❤️ Aruba, EdgeRouter, HPE, macOS & Armbian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trinitas
alldeles för stor för usb 2 gränssnittet

Spelar väl ingen roll om kretsarna är för långsamma för att ens utnyttja USB 2.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Inaktiv

Största, i dubbel bemärkelse.

Permalänk
Medlem

Kan väl vara bra om du vill gömma olagligt material från en polis rassia

Permalänk
Medlem

Åh men najs, ge mig den där!
Fast frågan är ju om man verkligen behöver ett usb minne med så mycket, ja tycker att mitt 16gb är stort

Visa signatur

Hur lång en minut är beror på vilken sida av toalettdörren man står

Permalänk

Ojdå, det där var inte dåligt. För 9000:- haha

Permalänk
Medlem

Himmel!
Så stort och så slött, jobbigt läge om man skall fylla den i ett och samma svep

Visa signatur

,( ,( ,( ,( ,( ,( ,( ,(
`-' `-' `-' `-' `-' `-' `-' `-'

Permalänk
Permalänk

Asså! =O

Permalänk
Medlem

Kommer säkerligen finnas på Clas Ohlsson för 199kr om sisådär fem år. Spännande vad man kommer imponeras över då. Jag tror inte det blir lagringsutrymme iaf.

Permalänk

Dum konstruktion som täcker de två närliggandra usportarna om inte ännu fler portar. Den skulle haft framtida stöd för USB3.

Har man 200gb samlat på ett usb minne kanske man bör överväga att skaffa sig en liten extern hårddisk istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Otroligt idag,
Skrattretande om 20 år.

Visa signatur

teh winnarz!!!!11

Permalänk
Proffsmoddare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rewind
Otroligt idag,
Skrattretande om 20 år.

Otroligt idag,
Skrattretande om 1 år. :)*

Visa signatur

[Project]
WING X99

Permalänk
Medlem

Om man nu behöver ha så mycket data portabelt och lättåtkomligt är ju http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=379314 100 ggr bättre alternativ, visste den är klumpigare men 10 ggr så snabb... Bara te o köpa ett esata + usb chassi till den. Skitprodukt imo.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.