Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Spel i fullscreen Fungerar inte

Permalänk
Medlem

Spel i fullscreen Fungerar inte

Om jag försöker köra ett spel i fullscreen blir bilden helt otroligt konstig. Sätter jag spelet på windowed t.ex med maximized i WoW så är allt som vanligt.

Bilden blir röd och blå/grön skiftande och man ser allt dubbelt. Försöker jag print screena så blir det en bild på skrivbordet, tar jag screenshot i WoW med deras print screen blir det inget anorlunda på screenshottet. I t.ex WoW kommer en ruta där det står: world of warcraft rating: excellent. Press ctrl + alt + insert to hide this tooltip eller nått sånt.

kör windows 7 RC, i7 920 oklockad med 9800 gtx+

Visa signatur

Intel i7 920 oklockad + Thermalright ultra-120 eXtreme | Gigabyte GA-EX58-UD3R | Asus 9800GTX+ DK | Zalman-600HP | Antec Nine Hundred | 6Gb Corsair XMS3 DDR3 1333MHz | skitigt 320Gb seagate o 1TB WD green power

Permalänk
Medlem

blir det om du går ut i deskop ochså?

När du menar olika färger det blir över hela skärmen? så det försvinner av sig sjlv senare?

Visa signatur

E8400 3.0 Ghz . Gigabyte EP35 - DS3R . 4GB Corsair 6400 . Corsair 450w . Asus Vento 3600 .XFX Geforce 260 216 896MB :)

Permalänk
Medlem

det är bara i spelet det ser konstigt ut, och ja över hela skärmen, men ibland på loading screen är det rött vänstra delen av skärmen och blått högra, imitten är det vanligt grafic eller ibland grått. försvinner aldrig i spelet förutom om ja sätter windowed mode.

Visa signatur

Intel i7 920 oklockad + Thermalright ultra-120 eXtreme | Gigabyte GA-EX58-UD3R | Asus 9800GTX+ DK | Zalman-600HP | Antec Nine Hundred | 6Gb Corsair XMS3 DDR3 1333MHz | skitigt 320Gb seagate o 1TB WD green power

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem testa att ta "Kontrollpanelen" och sen så tar du "Program" sen "Run programs made for previous versions of Windows" Så kör spelet med vista eller Xp så får vi hoppas det löser sig! :P.

Permalänk
Medlem

tack, testade det med alla olika inställningar, funkade inte med varken vista eller xp nån annan som har någon idé?

Edit: Vet vad felet är tror jag, 3D steroscopic är på i NVIDIA kontrollpanelen. Om jag stänger av det säts det på om jag startar nått me fullscreen.

Edit2: Fixade det, trycker jag ctrl + T i spelet sänger man av och på 3D stereoscopic.

Visa signatur

Intel i7 920 oklockad + Thermalright ultra-120 eXtreme | Gigabyte GA-EX58-UD3R | Asus 9800GTX+ DK | Zalman-600HP | Antec Nine Hundred | 6Gb Corsair XMS3 DDR3 1333MHz | skitigt 320Gb seagate o 1TB WD green power