Permalänk
Medlem

Moderkort till Phenom II x3 720?

Tjena!

Vilket moderkort till en phenom II x3 720 bör jag välja? känns som en snårskog där ute :D.

Jag söker ett som ligger ganska precis på 1000 kr och som har integrerat grafikkort. Ska funka bra att överklocka på helst.

Några tips?

Permalänk
Medlem

Kollade på prisjakt och det finns inga ganska precis på 1000kr, du kan också välja vad du helst väljer, ATI eller Nvidia, så att du senare kan köra SLI - CF. Annars kan du köra på et M4A78 Pro

Permalänk
Medlem

jag använder denna
AUS M2N68-AM Plus

den ligger dock i budgettklassen, men överklockar grymt bra och gott om anslutningar tycker jag... sen är det ett etort plus att man kan ha alla amds processorer i den...

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk
Hedersmedlem

M4A78 PRO kan jag rekommendera!

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Lutar åt m4a78 pro, schysst pris och verkar som ett riktigt bra kort. Tack för hjälpen!

Permalänk

Jag kör ett m4a78t-e men då är det socket AM3. Väldigt nöjd med det kortet än så länge, men har bara haft det i ett par veckor ännu.

Visa signatur

WCG-dator: |AMD 2990WX @ 3.3GHz All Core| |ASRock Taichi X399| |Samsung 970 EVO M.2 500GB| |Quad Channel 64GB Corsair 2933Mhz @ 14-13-13-28-1T| |SilverArrow TR4| |PNY GTX 1080 8GB @ +185/+625MHz| |Corsair AX1200i 1200W| |Thermaltake Level 10 GT Snow Edition|

Permalänk
Medlem

spara pengar och köp ett AM3 moderkort när du får råd med det
DDR3 kommer bli allt vanligare snart
hur ser det ut med vanliga DDR minnen i dag?
nä nog skulle jag köpa ett AM3 system så att jag förhoppningsvis blir lite framtidssäker med mina saker

om det kommer något som heter AM4 så skulle jag inte tro att det kommer vara kompatibelt med DDR2 men säkerligen DDR3 men detta är bara mina egna spekulationer

men har du redan DDR2 minnen så spar du ju dom pengarna annars kan du ju alltid sälja dom till någon som vill ha mera minne

lycka till vilket du än väljer

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem

Om du vill ha en möjlighet att även låsa upp den fjärde kärnan på prollen så kan ju Asus M4A78-E vara en idé.. lite över budget dock..

Visa signatur

<| Phenom II X2 550 @ X4 3,4 Ghz | GA-MA790X-UD4 | 4 Gb OCZ Platinum DDR2 6400 @ 4-4-4-12 | XFX HD4850 1Gb | HAF 922 |>

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fadiie
Om du vill ha en möjlighet att även låsa upp den fjärde kärnan på prollen så kan ju Asus M4A78-E vara en idé.. lite över budget dock..

Den är instabil och klarar bara låga mHz så du tjänar inget på det..

Permalänk

tja! Vilket moderkort är bäst för överklockning och eventuell upplåsning av en fjärde kärna? Om det går utan sb 750!? https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/asus-m4n78-pro... eller https://www.inet.se/datorkomponenter/moderkort/gigabyte-ga-ma...
Budget: högst 800kr

Edit: nån som har en åsikt?

Visa signatur

Religion and greed cause millions to bleed

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av infexis
jag använder denna
AUS M2N68-AM Plus

den ligger dock i budgettklassen, men överklockar grymt bra och gott om anslutningar tycker jag... sen är det ett etort plus att man kan ha alla amds processorer i den...

lånar tråden. Hur kunde du överklocka din processor så mycket på multipliern eller jag kommer inte över 215 i fsb med mitt och en x2 245

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Hedersmedlem

Har du sänkt minnesdividern ett steg?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Humper
Den är instabil och klarar bara låga mHz så du tjänar inget på det..

Säker? Har man tur så kan man låsa upp kärnan och överklocka alla 4:a en bit. Och när han ändå kan välja moderkort så kan det ju fortfarande vara bra att ha ett där han kan testa.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lollol7
Säker? Har man tur så kan man låsa upp kärnan och överklocka alla 4:a en bit. Och när han ändå kan välja moderkort så kan det ju fortfarande vara bra att ha ett där han kan testa.

Låste upp fjärde kärnan på min 720BE, har inte haft en enda krash, har inte överklockat dock, tycker en extra kärna är bra nog

Permalänk
Medlem

jag kör med ASUS M4A785T-M det är en am3 bräda men det är ju cpu:n med.. jag har också en 720 BE med upplåst 4:e kärna som för tillfället tuggar i 3,1 ghz men jag har vart uppe på 3.57 ghz stabilt (17x210 1,48 vcore) men tempen stack i väg..

det är inbyggd grafik och optisk ljud utgång, är riktigt nöjd med vad dator presterar i förhållande till priset..

3Dmark vantage P7820 poäng, dator pris 5500 kr (köpt i delar)

mvh Peter

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |