Permalänk
Medlem

Är Steam Säkert?

min pappa är inte övertygad att steam är ett säkert alternativ när man ska köpa spel.

så jag tänkte att ni experter kunde skiva vad ni tycker om steam.

sen så visar jag honom vad ni har skivit så kanske han litar på steam. '

tack!

Permalänk
Avstängd

För mig har Steam alltid funkat bra, har inte vart några som helst problem..

Frågan om det är säkert? ja det är säkert att handla ifrån steam.

MVH

Visa signatur

Gigabyte: EP45T-EXTREME, Intel: E7400, Kingston: HyperX 1600MHz, MSI: R4830 OC Edition... :P

[img]url=http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=654346][img]http://valid.canardpc.com/cache/banner/654346.png[/img][/url][/img]

Permalänk
Medlem

Stor företag med många kunder nöjda kunder!

Permalänk
Medlem

Nej de bluffar och lurar alla som köper av dem...

De är förmodligen den största speldistrubitören på nätet i världen. De kommer inte att ta din pappas pengar. Visst spelen är ganska dyra men utöver det så är det absolut ingen fara att köpa spel ifrån steam.

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk

Steam fungerar finfint.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Nej de bluffar och lurar alla som köper av dem...

De är förmodligen den största speldistrubitören på nätet i världen. De kommer inte att ta din pappas pengar. Visst spelen är ganska dyra men utöver det så är det absolut ingen fara att köpa spel ifrån steam.

Varför skulle de inte ta emot hans pappas pengar? Vad är det för fel på dom pengarna?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X, ASUS TUF B650-Plus wifi, Kingston Fury Beast 32GB 6000Mhz CL30, Kingston KC3000 2TB, Sapphire 7800 XT Pulse, Peerless Assassin 120, DarkPower 630W, Benq XL2411T + DELL U2312HM, Phanteks Eclipse P400S

Permalänk
Medlem

Jag har inhandlat ett 20 tal spel från steam och alltid använt mitt VISA kort. Har en så länge inte haft något problem med varken skuma transaktioner eller uteblivna varor

Lycka till att övertyga din gamle man, så fort min dotter har åldern inne så kommer jag börja fylla frugans steamkonto med barnspel, vill inte ha dom på mitt

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

Steam är ett seriöst företag, jag har köpt 5-6 spel genom dem med Visa kort och det har funkat Perfekt varje gång.

Farsan: Bara att köpa från Steam, de lurar ingen

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Han syftade på att TA i bemärkelsen att lura honom.

Kolla om det aktuella spelet finns billigar på skiva än på steam, det är ändå en kod du reggar på steam om det gäller Valves spel.
Sedan finns det en sida man kan köpa koder till steam med, kommer inte på namnet nu. Den skall vara märkbart billigare med.

Det som är det osäkra med steam är att man kan råka ut för att ens konto hackas.
Men har men ett bra långt lösenord och inte klickar på gratis steamspel länkar som snor dina uppgifter så är det ingen fara,

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av boris_vodka
Varför skulle de inte ta emot hans pappas pengar? Vad är det för fel på dom pengarna?

läs en gång till :>

Visa signatur

my specc: lian li pc-p50, Gigabyte GA-EX58-DS4, intel i7 920@3200 MHz , powercolor 6970 2gb , corsair 3x2GB DDR3 1600,corsair force 120g ssd disk, 2x500GB HD, northQ 850W 4x Noctua NF-P12-1300, Noctua NH-U12P SE1366 CPU Fan, creative X-FI sound blaster Xtreme gamer.

Permalänk

Har säkert handlat 50 spel därifrån (har räknat till $670) och det har alltid funkat utmärkt. De kommer absolut inte lura dig.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte GA-EP45-DS3 CPU: Intel C2Q Q6600 @ 3,61 GHz (1,48 vCore) med ZeroTherm NV120 Prem. GPU: Sapphire Radeon HD6950 1GB Minnen: Kingston HyperX PC6400 2x2GB CL5 HDD: Samsung SpinPoint F1 320GB PSU: Corsair TX650W Chassi: Antec Three Hundred
Citera mig om du vill vara säker på att få svar.

Permalänk
Sötast

Re: Är Steam Säkert?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Geist
min pappa är inte övertygad att steam är ett säkert alternativ när man ska köpa spel.

så jag tänkte att ni experter kunde skiva vad ni tycker om steam.

sen så visar jag honom vad ni har skivit så kanske han litar på steam. '

tack!

Världens största e-spel distributör körda av Valve, en av de mest kända speltillverkarna i världen.

Låter som något att inte lita på

Permalänk
Medlem

om han inte vågar så kan han ju använda e-kort, det funkade utmärkt när morsan skulle betala med det

Visa signatur
Permalänk

har köpt 64 spel genom steam än så länge. Kan bara säga att tjaa, det är en riktigt bra tjänst, man har allt samlat, man ser vad sina vänner gör o man har lite statistik över sitt spelande.. är dock livrädd för VAC-ban! vad som hellst kan ju hända och man blir bannad från multiplayer för evigt, låter inte roligt!

Men den finansiella delen? Valve lurar ingen skulle jag aldrig tro, de har mitt fulla stöd och förtroende, de är säkra att handla hos!

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Jag antar att trådläsarens pappa tänker likadant om alla download "butiker" och tänker helt enkel att det är säkrare att köpa produkten på skiva (helst i lokal butik?)

Visa signatur

breathe, smile and be happy

Permalänk
Medlem

Haft mitt Steam sedan 4 oktober 2003. Aldrig hänt blivit av med något eller liknande.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har köpt ca. 60 spel från steam med mitt VISA kort utan några problem alls!

Din farsa kan vara helt lugn!

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem

har aldrig hört om någon som råkat ut för något!
dock är det alltid bäst att använda e-kort eller liknande tjänster på nätet. OAVSETT vart man handlar!

Permalänk
Medlem

Har köpt ett antal spel därifrån, deras weekend deals är guld!

Är säkert, men jag använder e-kort när jag handlar på internet. Har aldrig hänt något.

Visa signatur

PS3 Slim 750GB PSN: Asseroth
Dator:
i7 4790k | Gigabyte GA-Z97P-D3 | 32GB DDR3 | SanDisk SSD 128GB, OZC SSD 256MB, Toshiba 4TB, Toshiba 3TB | AMD Radeon R9 290x 4GB| Corsair CS650W | Fujitsu 27" 1080p & AOC 24" 1080p | Windows 10 Pro x64

Permalänk
Medlem

Berätta gärna om resultatet sen, lyckades vi på SweC övertyga din farsa?

Visa signatur

[System] |Crosshair lll formula | BEx4 955 3.2Ghz | HD 6870 | 8gig ddr3 | X25-M 80gig G2 | 2x1TB | Antec 1200 | Corsair 650W | 24' '+ 24'' | win7 x64
[Laptop TimlineX 4820] 14'' | 5650 | i7

Permalänk

vill bara lägga till att jag handlat in massa spel med mitt Visa kort och fungerar bra och litar på dem till 100%. Aldrig varit något problem

Visa signatur

| MacBook Pro 2016 Touch Bar 15" |

| 16GB Ram DDR4 2133 MHz | i5 6500k | RX 480 4GB | ASUS Z170-A | Fractal Design XL | Corsair TX650W |

CITERA FÖR SVAR

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vigilent
har aldrig hört om någon som råkat ut för något!
dock är det alltid bäst att använda e-kort eller liknande tjänster på nätet. OAVSETT vart man handlar!

Nej nej. Använd INTE e-kort. Kanske säkert att handla med men för jävligt om du skulle vilja använda ångerrätten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sonyboj
Har köpt ett antal spel därifrån, deras weekend deals är guld!

Är säkert, men jag använder e-kort när jag handlar på internet. Har aldrig hänt något.

Använder också E-korts funktionen, känner man sig lite säkrare, även att det kanske inte är någon fara. E-kort rekommenderas av mig, aldrig haft några som helst problem med den funktionen!

/zzZz

Permalänk
Medlem

Steam är säkrare än att köpa köttfärs på ICA.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Steam är säkrare än att köpa köttfärs på ICA.

+1

Men iaf, Steam är säkert.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Avstängd

Steam är så säker som man behandlar det, ge aldrig ut dina inloggnings uppgifter, inte ens till "steam", alltså någon som säger sig jobba på steam..

Riktiga steam arbetare frågar aldrig efter uppgifter som redan vet om.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Risken är att ditt steam account blir hackat så att ditt lösenord byts. Mitt vart det, men jag skickade in en bild på min orange box cd key och fick tilbaka kontot igen.

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Steam är ett program från företag som tjänar x antal miljoner varje dag... Men precis era pengar kommer dom ta ! Haha, du hör själv hur det låter

Visa signatur

Yeah yeah

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oskario
Risken är att ditt steam account blir hackat så att ditt lösenord byts. Mitt vart det, men jag skickade in en bild på min orange box cd key och fick tilbaka kontot igen.

sådant händer ju bara om man kör utan antivirus! vi tar förgivet att du inte klantade dig själv och gick på ett phising försök eller liknande
skönt att dem kan fixa det om det händer iaf!

Permalänk
Medlem

Steam e de bästa gjorts, du har en fet spel samling på ett account och du slipper allt skit me cd skivor o cd keys updated patchar med mera. allt laddas ner av sig själv, ingen cd skiva behövs heller. synd att man itne e över 18 än så jag kan itne köpa spel därifrån men kommer att göra de när jag blir :DD

Visa signatur

https://hackernet.se - Wiki med inriktning open source och nätverk.