ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neti4ever
Köpte på Steam..
Tog mig 30min att tanka hem..

och det kostade? Steam-versionen verkar ju vara ordentligt mycket dyrare.

Permalänk

49,99 euro..

Förvisso dyrare men så mycket snabbare leverans.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Fan Mr. Bravo, du gör mig deprimerad med dina "rapporter" ;P
För jag ser vilken potential ARMA 2 har, och jag gillar spelet, men jag har ingen att spela med, publika servrar suger.. alla tk:ar alla och det finns ingen "struktur", man vet inte vad man ska göra och alla springer åt varsitt håll etc, allt är så rörigt.
Är färdig med kampanjen också, så har inte mycket annat än multiplayer kvar.

Hehe, jag rekommenderar som sagt också att prova lira med Anrop.se. Dom är helschyssta allihop och har blandade erfarenheter av spelen. Deras server finns alltid uppe och har en tillhörande TeamSpeak-server att använda. Ibland är den lösenords-skyddad och har beta-tester av banor och olika typer av moddar med bara communityn, vilket du lätt kan ta del i av genom att bara vara lite aktiv på forumet och spela moget på servern. Skönt är ju att alla snackar svenska, så slipper man behöva komma in i engelska kommandon också.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myrsloken91
Jag spelar gärna menig eller nåt liknande men hur är det med terminologin? Måste man använda samma kommandon som i lumpen eller hur är det? Själv kommer jag inte kunna gå lumpen eller rättare sagt får inte göra lumpen pga astma så jag kan inte ett skit om terminologin.

Det är som sagt ganska simpelt, och man lär sig snabbt om man börjar lira i sådana grupper. Som en simpel soldat så behöver du inte säga så mycket alls. Du rapporterar mest bara om du ser något fientligt eller dylikt, och då är det ju position och identifiering som är viktigast att få fram så fort som möjligt. Oftast börjar du med att säga "kontakt", vilket typ automatiskt innebär "halt" och "knästående" för hela gruppen, så man snabbt kommer i skydd och inte drar till sig mer uppmärksamhet. Sen följer du det med positionen, typ "klockan 2/höger, 100 meter", så att din gruppchef eller eventuella kamrater kan hjälpa till att identifiera och få sikte på målet. Därefter bedömmer gruppchefen vad som ska göras, och du behöver typ bara lyssna och lyda.
Sen jobbar väl olika gruppchefer lite annorlunda, tex hur "klockan" funkar. Vissa vill att klockan 12 är Norr, men eftersom alla inte har stenkoll på väderstrecket hela tiden så känns det inte särskillt effektivt i min värld. Enklast är att antingen utgå ifrån att riktningen ni går åt är klockan 12, eller att gruppchefen bestämmer ett tydligt objekt i omgivningen som klockan 12. Sen beror det ju väldigt mycket på situationen i sig vad man ska göra. Men är det några oklarigheter så är det bara att fråga gruppchefen, så det inte blir kaos senare.

Den viktigaste delen av kommunikationen är mellan de högre cheferna och gruppscheferna. Där gäller det att kortfattad och tydlig, för att undvika missuppfattningar och att blocka kanalen för andra grupper. Det är lite bökigt för nybörjare, särskillt när man måste ha koll på koordinater och sånt också, samtidigt som man hela tiden ska leda gruppen framåt. Jag fick prova på det här om dagen för första gången sen lumpen, och det blir lätt att man tappar bort sig och börjar mummla konstigheter när man inte är van Jag hade dessutom ett helt papper framför mig nerkladdat med koordinater, order och rek-rapporter, utöver kartan i spelet som var full av markeringar, sammlingsplatser och rutter man planerat ut. Vi hade ju inga hjälpmedel på, så det var bara karta och kompass som gällde. Bökigt som fan, men fyfan vad jag älskade det Ett bra exempel på att nöjet i spelet inte bara ligger i själva krigandet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av neti4ever
Om ni är Hårda Arma 2 spelare så kolla in www.operationreality.org communit
Dom spelar seriöst 2 gånger i veckan. Sitter på 2 dedicerade servrar, Teamspeak, FTP etc.

Dom kör även egna ihop snickrade scenarios som är grymt anpassade efter deras spel still dvs grymt realistiskt.

Har spelat en hel del med dom och det är ett gäng sköna lirare från hela världen.

ålder 18+ har jag för mig.

Nice! Det det där ska jag helt klart kolla in. Tack för tipset!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zAjben
Nice! Det det där ska jag helt klart kolla in. Tack för tipset!

Jag heter [SAS]Rec.Black7 på deras forum..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo

Det är som sagt ganska simpelt, och man lär sig snabbt om man börjar lira i sådana grupper. Som en simpel soldat så behöver du inte säga så mycket alls. Du rapporterar mest bara om du ser något fientligt eller dylikt, och då är det ju position och identifiering som är viktigast att få fram så fort som möjligt. Oftast börjar du med att säga "kontakt", vilket typ automatiskt innebär "halt" och "knästående" för hela gruppen, så man snabbt kommer i skydd och inte drar till sig mer uppmärksamhet. Sen följer du det med positionen, typ "klockan 2/höger, 100 meter", så att din gruppchef eller eventuella kamrater kan hjälpa till att identifiera och få sikte på målet. Därefter bedömmer gruppchefen vad som ska göras, och du behöver typ bara lyssna och lyda.
Sen jobbar väl olika gruppchefer lite annorlunda, tex hur "klockan" funkar. Vissa vill att klockan 12 är Norr, men eftersom alla inte har stenkoll på väderstrecket hela tiden så känns det inte särskillt effektivt i min värld. Enklast är att antingen utgå ifrån att riktningen ni går åt är klockan 12, eller att gruppchefen bestämmer ett tydligt objekt i omgivningen som klockan 12. Sen beror det ju väldigt mycket på situationen i sig vad man ska göra. Men är det några oklarigheter så är det bara att fråga gruppchefen, så det inte blir kaos senare.

Den viktigaste delen av kommunikationen är mellan de högre cheferna och gruppscheferna. Där gäller det att kortfattad och tydlig, för att undvika missuppfattningar och att blocka kanalen för andra grupper. Det är lite bökigt för nybörjare, särskillt när man måste ha koll på koordinater och sånt också, samtidigt som man hela tiden ska leda gruppen framåt. Jag fick prova på det här om dagen för första gången sen lumpen, och det blir lätt att man tappar bort sig och börjar mummla konstigheter när man inte är van Jag hade dessutom ett helt papper framför mig nerkladdat med koordinater, order och rek-rapporter, utöver kartan i spelet som var full av markeringar, sammlingsplatser och rutter man planerat ut. Vi hade ju inga hjälpmedel på, så det var bara karta och kompass som gällde. Bökigt som fan, men fyfan vad jag älskade det Ett bra exempel på att nöjet i spelet inte bara ligger i själva krigandet.

Jag måste verkligen hålla med om detta är sååå ballt.
Jag tänkte först att man skulle börja lira med dom flesta hjälpmedel på men jag har nästan stängt av allting efter bara några veckor. Men det gör något otroligt mycket för känslan, att navigera med gps kompass och kartan bara.
Inga löjliga sikten så du kan "spraya" från höften bara ironsight eller optisk tillsats som gäller.

Jag älskar varrenda sekund även om man inte ens strider.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Hehe, jag rekommenderar som sagt också att prova lira med Anrop.se. Dom är helschyssta allihop och har blandade erfarenheter av spelen. Deras server finns alltid uppe och har en tillhörande TeamSpeak-server att använda. Ibland är den lösenords-skyddad och har beta-tester av banor och olika typer av moddar med bara communityn, vilket du lätt kan ta del i av genom att bara vara lite aktiv på forumet och spela moget på servern. Skönt är ju att alla snackar svenska, så slipper man behöva komma in i engelska kommandon också.

Är du med i anrop.se...?

Måste man snacka i teamspeak om man vill vara med i anrop?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
Är du med i anrop.se...?

Måste man snacka i teamspeak om man vill vara med i anrop?

Japp, fast under nicket Tobe. Men jag har inte spelat så mycket med dom än, bara en gång här om dagen när vi provade en bana som någon höll på och snickrade med. Men jag är aktiv på deras forum och har slagit ihop mig med deras mod-team som jobbar med att konvertera och utöka den gamla "Swedish Forces Pack"-modden från ArmA1 till ArmA2. Så det kommer bli en hel del spelande med dom i framtiden.

Angående Teamspeak så tror jag inte det är ett krav än, iaf inte om du lirar "public" med dom, men det är typ ett måste om du vill hänga med i taktikerna och snacket och verkligen få den där känslan av inlevelse i squaden. Nu i början så jagar dom nya medlemmar och har därför inga högre krav på folk, men det kommer nog med tiden. I vilket fall så är deras server oftast öppen för alla, så det är bara att hoppa in och prova. Kolla runt på deras forum så ser du planerna på hur dom jobbar på att bygga upp sina squader och taktiker. Så fort dom har tillräckligt med aktiva medlemmar så kommer dom nog hålla servern låst mer och mer med tiden, och då bara lira med de insatta medlemmarna i duktigt organiserade matcher på bestämda tider.

Men som sagt, använd Teamspeak. Ska man lira taktiskt och effektivt så måste man ha kommunikation med alla i sin grupp. Du kan ju börja med att bara vara inloggad på deras ts-server och lyssna på dom under spelandet, för att se hur allt funkar och vad som sägs. Sen är det bara att börja delta mer och mer i snackandet när du kommer in i det. Det kommer garanterat att bli ett krav senare för att vara med i deras squad.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Citat:

Angående Teamspeak så tror jag inte det är ett krav än, iaf inte om du lirar "public" med dom, men det är typ ett måste om du vill hänga med i taktikerna och snacket och verkligen få den där känslan av inlevelse i squaden. Nu i början så jagar dom nya medlemmar och har därför inga högre krav på folk, men det kommer nog med tiden. I vilket fall så är deras server oftast öppen för alla, så det är bara att hoppa in och prova. Kolla runt på deras forum så ser du planerna på hur dom jobbar på att bygga upp sina squader och taktiker. Så fort dom har tillräckligt med aktiva medlemmar så kommer dom nog hålla servern låst mer och mer med tiden, och då bara lira med de insatta medlemmarna i duktigt organiserade matcher på bestämda tider.

Men som sagt, använd Teamspeak. Ska man lira taktiskt och effektivt så måste man ha kommunikation med alla i sin grupp. Du kan ju börja med att bara vara inloggad på deras ts-server och lyssna på dom under spelandet, för att se hur allt funkar och vad som sägs. Sen är det bara att börja delta mer och mer i snackandet när du kommer in i det. Det kommer garanterat att bli ett krav senare för att vara med i deras squad.

Okej, hmm.. synd bara att "min" dator står typ mitt i vardagsrummet ^^
Kan bli lite klurigt med TV, föräldrar.. etc..

Dessutom skulle jag bli tvungen att köpa nytt headset.. aja vi får se.

Permalänk

Var kan man hitta bra coop-missions för 3-4 spelare? Sen undrar jag om man verkligen ser alla servrarna i server browsern i spelet eller om vissa väljer att inte "publicera" servern där. Känns som att det är lite lite servrar, iaf lite servrar med 60+ spelare (pvp då).

Visa signatur

:: i5 2500K @ 4.5GHz 1.34V :: Asus P8P67 Pro :: 4x4GB Corsair Vengeance 1600MHz CL8 :: Asus GTX 670 :: XFX Core 650W ::

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SubMarine
Var kan man hitta bra coop-missions för 3-4 spelare? Sen undrar jag om man verkligen ser alla servrarna i server browsern i spelet eller om vissa väljer att inte "publicera" servern där. Känns som att det är lite lite servrar, iaf lite servrar med 60+ spelare (pvp då).

Här kanske du kan hitta några coop missions: http://www.armaholic.com/list.php?c=arma2_scenarios

På denna sida kan du se alla servrar samt antal spelare:
http://arma2.swec.se/server/list

Just nu är det 1274 spelare och 691 servrar online.

Permalänk
Medlem

Hade en skaplig körning innan jag började dö.. Tänkte inte på screenshot allt för mycket så det här är det jag kan bjuda på

http://pici.se/p/wcHMkNwQc/?size=medium

Jag högst upp (duh ^^)

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Lirade på Anrop servern och fick väl en OK score, det är lätt att vara i luften om det är bra folk på marken!

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

Nu har jag fått mitt Arma2 (beställde 22/6...) men jag har problem, server browsern listar bara 16 servrar och ett ofantligt antal röda X.

Jag har senaste versionen och jag har öppnat Windows-brandväggen. Har dock inte hittat någon info om vilka portar Arma2 använder så det skulle kunna vara routern som blockar. Någon som vet om man behöver portforwarda och isåfall vilka portar?

Tillägg: Alla servrar visar ping 2500. Bara ryska och asiatiska servrar visas. Inga filter på.

Tillägg 2: Får "Connecting Failed" (ja det står så) oavsett server.

[Uppdatering]

Startade om datorn, och plötsligt funger allt. Klassisk BIS-programmering. Nu har jag joinat över 15 servrar men med undantag för en PvP-bana på hangarfartyget har jag varken förstått vad jag ska göra eller för den delen sett en endaste fiende. EA, allt är förlåtet, kom hit och paketera spelet så att det går att använda! Situationen online är ju absurd.

Permalänk
Medlem

KÖpte spelet iförrgår jag, och samma som dig förstod jag inte mycket. Anrop.se Har teamspeak kanal, samt egen privat server, som är riktigt bra, Perfekt för nybörjare. Kolla in det och ge spelet en chans till. Den är värd det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av airhead
Nu har jag fått mitt Arma2 (beställde 22/6...) men jag har problem, server browsern listar bara 16 servrar och ett ofantligt antal röda X.

Jag har senaste versionen och jag har öppnat Windows-brandväggen. Har dock inte hittat någon info om vilka portar Arma2 använder så det skulle kunna vara routern som blockar. Någon som vet om man behöver portforwarda och isåfall vilka portar?

Tillägg: Alla servrar visar ping 2500. Bara ryska och asiatiska servrar visas. Inga filter på.

Tillägg 2: Får "Connecting Failed" (ja det står så) oavsett server.

[Uppdatering]

Startade om datorn, och plötsligt funger allt. Klassisk BIS-programmering. Nu har jag joinat över 15 servrar men med undantag för en PvP-bana på hangarfartyget har jag varken förstått vad jag ska göra eller för den delen sett en endaste fiende. EA, allt är förlåtet, kom hit och paketera spelet så att det går att använda! Situationen online är ju absurd.

Visa signatur

robinsjodin.se

Permalänk
Medlem

Alla problem med connection failed försvann efter att jag stängt av datorn, så det var väl någon skum glitch som konstigt nog inte försvann trots att jag startade om spelet flera gånger. Nåväl, hittade en server där folk visste vad dom gjorde till slut och vi vann faktiskt till slut efter 2½ timme.

Permalänk
Medlem

fick tipset om denna, trevlig låt

http://www.youtube.com/watch?v=-DLJPr2lyno

Tror killen är svensk, han kanske tom gömmer sig här

Ber om ursäkt om någon annan var snabbare

Visa signatur

p5edeluxe, 4gb corsair pc8500, q9550 @2.83ghz w Noctua, HIS 4870x2. 750w corsair. p182 antec

Permalänk

Mjo, han finns tydligen på Anrop.se

Nu jävlar är äntligen en i7 920, Gigabyte ex58-UD5 och en fet Noctua kylare på väg! Även en triss i Corsair Dominator 2GB stickor ligger redan här och väntar på att få svettas Nästa vecka blir det ös i ArmA2!

I övrigt så har jag väldigt svårt för att få nog av explosionerna i ArmA2. Bildspel!

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Köpte spelet i veckan men min dator har svårt för det, crashar ofta, får grafikbuggar plus att det är väldigt låg fps ofta. Har tänkt uppgradera datorn men velat vänta till det kommer kort som stödjer DX11, bara lite störigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pert
Köpte spelet i veckan men min dator har svårt för det, crashar ofta, får grafikbuggar plus att det är väldigt låg fps ofta. Har tänkt uppgradera datorn men velat vänta till det kommer kort som stödjer DX11, bara lite störigt.

Tråkigt att folk ska ha sånna här problem jag vart faktiskt chockerad över hur stabilt ArmA2 var, med tanke på behemias rykte så förväntade jag mig mycket crasher och dylikt.

Visst vissa saker kanske inte riktigt funkar som dom ska men det är otroligt stabilt.
Ända sättet jag fått arma att crasha va att skriva egna sqf script som den inte riktigt gillade, när man höll på med editorn.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk

Den tanken har slagit mig några gånger också. Jag har spelat det sen midsommar, men har aldrig varit med om att spelet har krashat, trots att man kör med en del moddar, hög grafik, väldigt långa rundor och hemmagjorda coop-banor (Med matte54's sällan korrekt fungerande script ). De enda felen har varit lite dåliga script och sällan förekommande grafikbuggar.

Hoppas det funkar lika bra i win7 när man provar på det nästa vecka.

Edit: Eller jo, förra helgen när vi coopade med ~45 pers så krashade det tillslut efter 4 timmar. Men det berodde då på ett dåligt script som spammade fram vildliv över hela banan, typ mer och mer beroende på hur många det var inne på servern. Tillslut tog minnet slut och spelet krashade

Visa signatur

Permalänk

Tror jag ska ta mig en runda in på anrop servern ikväll..

Permalänk
Medlem
Citat:

Den tanken har slagit mig några gånger också. Jag har spelat det sen midsommar, men har aldrig varit med om att spelet har krashat, trots att man kör med en del moddar, hög grafik, väldigt långa rundor och hemmagjorda coop-banor (Med matte54's sällan korrekt fungerande script ). De enda felen har varit lite dåliga script och sällan förekommande grafikbuggar.

Hoppas det funkar lika bra i win7 när man provar på det nästa vecka.

Edit: Eller jo, förra helgen när vi coopade med ~45 pers så krashade det tillslut efter 4 timmar. Men det berodde då på ett dåligt script som spammade fram vildliv över hela banan, typ mer och mer beroende på hur många det var inne på servern. Tillslut tog minnet slut och spelet krashade

ARMA2 + W7 funkar klockers

Det funkar sämre i WinXp åt mig hehe.... gissar att det är grafikkorts drivrutinerna...det blir väldigt vit väldigt ofta åt mig kan man säga i WinXp... som om man tittar in i solen typ.

Visa signatur

Xp1700+@Max 2689 mhz FSB@Max 250 SC(Synk) NF7-S rev 1.2
Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lastviking
ARMA2 + W7 funkar klockers

Det funkar sämre i WinXp åt mig hehe.... gissar att det är grafikkorts drivrutinerna...det blir väldigt vit väldigt ofta åt mig kan man säga i WinXp... som om man tittar in i solen typ.

Låter bra det

Känns ju också ganska rimligt att ArmA2 som är så processorkrävande borde funka bättre i ett nyare 64-bit system, som också hanterar flertalet kärnor bättre. Hoppas också grafiken fixas lite ja. Har lite problem med HDR-effekterna, som du säger, som får omgivningen att se kolsvart ut när man blir bländad, och super-ljus när man tittar ner i marken. Känns som att något är fel då det inte är lika extremt för alla.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Stäng av post processing om ni inte gjort det, men kan hålla med om att det är lite störigt att se i solens riktning.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem
Citat:

Låter bra det

Känns ju också ganska rimligt att ArmA2 som är så processorkrävande borde funka bättre i ett nyare 64-bit system, som också hanterar flertalet kärnor bättre. Hoppas också grafiken fixas lite ja. Har lite problem med HDR-effekterna, som du säger, som får omgivningen att se kolsvart ut när man blir bländad, och super-ljus när man tittar ner i marken. Känns som att något är fel då det inte är lika extremt för alla.

Det problemet finns ivarjefall inte i W7 åt mig sen tycker jag också det flytter bättre i W7(6gb ram + Phenom II 940BE @ 3.7ghz + 4870 X2). I WinXp så funkar ju bara 3gb typ.

Visa signatur

Thorton@Max 2801.8mhz+(L2@512) FSB@Max 291+! 2,5.3.4.11 DC(1/1)3.54 Vdimm 2x256 mb bh5 Dfi Lanparty Rev B(4440+/4095+)

Permalänk
Medlem

Har lirat demot lite nu och jag är fast. Har ju sina stunder med lite lagg och sånt, men har inte orkat ställa in det än.

Visa signatur

Acer Predator Helios Neo 16 | 14900HX | 32Gb DDR5 | RTX4070 | 2TB | 16" IPS 240Hz |

Permalänk
Medlem

Körde med fraps igång igår kväll för att kolla fpsen när jag körde med allt på Very high + längsta synfältet som gick ställa in men med AA off och då låg fpsen mellan 40-60fps hela tiden :). 60 fps va nog max pågrund av vsync på eller dylikt. Så W7 funkar fin fint.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pert

Hade samma problem tills jag bytte till nyaste drivrutinerna. Fick typ 15-25 fps oavsett inställningar. typ 35+ nu på high.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk

Är det ingen som lirar med Geforce 8000-serien som har problem med bluescreens här? Själv får jag bluescreen efter 5-10 minuters spelande. Läste lite på forum och kom fram till att massa hade samma problem? Lösningen? För mej fungerade det att ställa in fläkthastigheten på grafikkortet till max med rivatuner. Nu låter datorn som en jumbojet men ja kan spela. Underligt bara att ja inte haft problem i nåt annat spel, dessutom borde ju fläkten snurra snabbare om det behövs eftersom den är inställd på auto.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB