Permalänk
Medlem

V (ABC tv serie)

V - Visitor / ABC ,November

Most people believe the aliens have arrived just when we needed them most. We're eager to embrace their generous offers of help, but while tracking a terrorist cell, Homeland Security agent Erica Evans stumbles upon something far more sinister. Erica discovers that the aliens have plans to infiltrate our governments and businesses, planting seeds for their plot to control mankind. Convincing anyone of the truth will be impossible because the Visitors have two powerful weapons. First, they've given the people faith with their reassuring presence and gifts. Second, they've rallied our youth. Thousands of teens, including Erica's son, have been recruited as 'Peace Ambassadors' but they're actually serving as unwitting spies. When Erica gets thrust into the resistance movement, she'll have to balance her covert activities with her job and her role as a mother, fighting to protect her son Tyler - even as he joins forces with the enemy.

Fler en jag som är väldigt exalterad över remaken av V som ska börja sändas i höst (Nån gång i november låter det som). Visst utan Jane Badler som sexig ödla känns det lite småstelt, men Morena Baccarin (från bl.a Firefly) funkar säkert rätt bra också.
Alltid lite risk att förstöra en redan suverän TV serie med remakes men jag tror på detta faktiskt trailern är väldigt lovande.

Producenten är Scott Peters som även gav oss "The 4400" och även GAMERN Jace Hall som bl.a startade "Monolith" och har gett oss en del spel som t.ex "Blood".

# Elizabeth Mitchell as Erica Evans
# Morris Chestnut as Ryan Nichols
# Joel Gretsch as Father Jack Landry
# Lourdes Benedicto as Valerie Stevens
# Logan Huffman as Tyler Evans
# Morena Baccarin as Anna, the leader of the Visitors
# Laura Vandervoort as Lisa, a Visitor
# Scott Wolf as Chad Decker, a reporter
# Alan Tudyk as Dale Maddox (FBI investigator)

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Medlem

Har Elizabeth Mitchell hoppat av från LOST för att vara med i V? Inte bra om det är så.....

Edit: Serien verkar hur bra som helst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheLayer
Har Elizabeth Mitchell hoppat av från LOST för att vara med i V? Inte bra om det är så.....

Edit: Serien verkar hur bra som helst.

Inte sett senaste Lost avsnittet ?

Detta måste ju vara nått alternativt slut på SG1 , Hallowed are the Ori !!!

Visa signatur

[X570 Aorus Elite][5800X3d][32gb ram][RTX3080][500gb 970 Evo plus M.2+ 2Tb 980pro M.2 ][Corsair AX850][Obsidian 800D][LG 27GL83A ][W10]

Permalänk
Medlem

De klart att jag sett senaste avsnittet av LOST, men trodde faktiskt att hon skulle fortsätta :´(. Finaste tjejen i LOST ju.

Permalänk

Jag väntar mycket, det är ju bättre att de gör ett försök och om serien inte skulle leva upp till den gamla så behöver man inte se den, såsom många gör med många andra remaker.

Mina farhågor är dock att de som många andra nya serier skall göra den trög, att Elizabeth Mitchell är med förstärker dessa misstankar.
Det finns så otroligt mycket material som de har att bygga på, konspirationen, hur folket på hemplaneten tycker agerar, kanske några allierade som i Star Gate efter någon säsong o.s.v. Men ändå är jag rädd för att det skall behöva gå ett par säsonger innan de ens avslöjar vad för allmänheten på jorden vad The visitors är för några. Och det är ej säkert att jag orkar/har tid att se på serien för det. Alltså jag hatar alla serier som har utfyllnadsavsnitt (inget händer förutom mer stålar i skådespelarnas plånböcker), ju fler ju sämre såna avsnitt ju sämre.

Men man får alltid hoppas på att det händer något, sedan ja den gamla serien är egentligen inte så bra. (finns en massa brister) Men det var en helt annan tid då man såg den (början av 1986), och på den tiden så var v för många väldigt grym. Speciellt för oss som inte var så gamla då, vissa av mina kamrater hade mardrömmar om serien. hehe

Så jag hoppas på att tv6 sänder denna serie också, hur serien än blir så kan det ju inte den gamla bli sämre för att det finns en ny uppföljare. För en gångs skull kan man då inte säga att de har brist på story för att göra en serie, det finns hur mycket som helst. Så förutsättningar för en bra serie finns verkligen.

Nå allt på trailern verkade grymt förutom två saker, prästerna (nej inte för mycket sådant bara) och så Elizabeth Mitchell, där jag verkligen hoppas hon får en helt annan typ av karaktär än i lost.

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Hoppas denna blir något, v är ju imba

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jo jag hade nog en av mina första typ "celeberity crush" variant på Jane Badler när man va knappt ur blöjjor. V är verkligen något speciellt jag känner faktiskt t.om 2 kompisar som är döpta efter Jane Badler's karaktär "Diana"

ljuva 80 talet

edit: det som lutar iaf att det ska bara vara en miniserie men man vet ju aldrig när deras fickor börjar klirra.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheLayer
De klart att jag sett senaste avsnittet av LOST, men trodde faktiskt att hon skulle fortsätta :´(. Finaste tjejen i LOST ju.

Nåja, än kan du ju hoppas. Det är bara 17 avsnitt kvar av Lost och om Juliette överlever lär hon inte vara med i alla dom så Mitchell skulle nog hinna vara med i både V och Lost.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheLayer
De klart att jag sett senaste avsnittet av LOST, men trodde faktiskt att hon skulle fortsätta :´(. Finaste tjejen i LOST ju.

Står med som skådespelare i säsong 6 på imdb.
Kommer säkert få se henne i många av avsnitten.

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.