HDMI knas samt hack-problem

Permalänk

HDMI knas samt hack-problem

Jag har ett nvidia geforce 9600gt matrix med 1xDVI, 1xHDMI samt tv-out
sedan precis köpt BenQ 24" TFT G2411HD(5ms) och en Deltaco HDMI-Kabel 19-Pin 1m v1.3 (ha - ha)(Guldpläterade).

Bara det att det funkar kanon med dvi adapter och en VGA kabel(den man fick med), men inte med HDMI-kabeln.

Är det några speciella inställningar som behövs göras innan man kan använda HDMI-"funktionen" fullt ut?

När jag har HDMI kabeln inkopplad, då står de att "no cabel connected"...

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8... försökte kolla samma sak som dom skrev. men hittade inget om ett inbyggt grafik-kort... (vet att jag inte har någon ingång på i/o-plattan... men man vet aldrig med bios)

Problem 2.

När jag spelar Cod4 med inställningarna:
Video mode - 1920x1080
screen refresh rate - 60hz
Anti-aliasing - 4x
sync every frame - Yes
shadows - Yes
Specular Map - Yes
Aspect ratio - Wide 16:10
Depth of field - Yes
Glow - Yes
Number of dynamic lights - normal
soften smoke edge - Yes
Ragdol - Yes
Bullet Impact - Yes
Model Detail - Normal
Water detail - Normal

Då hackar det, när man spelar... det problemet hade jag inte innan på min 17 tum-are. (inte samma inställningar med video mode och Aspect Ratio)

Kan det vara att jag har satt för höga inställningar för att skärmen ska palla med?:down:

Permalänk
Medlem

Min kompis hade problem med sitt PS3 och HDMI. Tror han fick nå felmeddelande med svart ruta sedan kom bilden tillbaka, fixade sig dock med en ny HDMI-kabel.

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

vad har du i övrig hårdvara?

Det är inte din skärm som inte orkar med, utan ditt Gkort, Ju högre inställningar/upplösning desto mer krävs av datorn och grafikkortet.

Du kan ju byta till högre refresh rate, det kan göra en del och stänga av v-sync. (sync every frame?).

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tcntad
vad har du i övrig hårdvara?

Det är inte din skärm som inte orkar med, utan ditt Gkort, Ju högre inställningar/upplösning desto mer krävs av datorn och grafikkortet.

Du kan ju byta till högre refresh rate, det kan göra en del och stänga av v-sync. (sync every frame?).

AMD athlon II 64 X2 dual core processor 6000+ 3.02 ghz, 2gb ram.
Behöver du veta något mer! bara att chinga till!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CloX
Min kompis hade problem med sitt PS3 och HDMI. Tror han fick nå felmeddelande med svart ruta sedan kom bilden tillbaka, fixade sig dock med en ny HDMI-kabel.

Med en ny? okej! det blir "sista lösningen"

Permalänk

Jag har fått lånat min morbrors HDMI kabel! och den funkade inte heller:S