Permalänk

Asus P6T vs P6T deluxe.

Vilken ska jag välja? Ska ha en i7 med 2 st Sapphire radeon HD 4890 2 GB kort.

Permalänk
Medlem

Kan inte så mycket om datorer, men delixe låter ju bättre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eldhand

Det där va dagens bästa!

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Citat:

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk

Kan någon svara? ska beställa idag!

Permalänk

Verkar inte skilja mycket, jag kollade på p6t och p6t deluxe v2. Vet inte om och var den första versionen säljs längre.

Det som skiljde var att det fanns två färre usb-portar och två färre sata-portar på vanliga p6t. Sedan var det olika ljudkretsar och olika nätverksstyrenheter på dem, deluxe v2 har en extra nätverksport.

Är det en ren prisfråga verkar det ju som att p6t vore bättre att köpa men det kan hända att deluxe-versionen är bättre för överklockning eller något annat de inte direkt kan ta med i produkt-specifikationerna.

Permalänk
Medlem

Det som skiljer dom åt är att Deluxen har 16+2 fas ström försörjning medans p6t bara har 8+2...

Går att läsa mer i denna test. http://www.anandtech.com/weblog/showpost.aspx?i=534

Permalänk
Medlem

Googlade (väldigt) snabbt och det verkar som att deluxe har två nätverksingångar samt fler USB-portar där bak. Kolla vidare själv är ett bra tips

Permalänk

Det är en grej som har stört mej lite, efter som det bara är 2-way på deluxe, sitter grafikkorts platserna längre ifrån varandra? Om dom gör det , kan det bli ett problem om man ska ha en crossfire-brygga. Finns risken att den inte är lång nog?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Raket Mannen
Det är en grej som har stört mej lite, efter som det bara är 2-way på deluxe, sitter grafikkorts platserna längre ifrån varandra? Om dom gör det , kan det bli ett problem om man ska ha en crossfire-brygga. Finns risken att den inte är lång nog?

Om grafikplatserna sitter längre ifrån kommer det väl med en längre brygga än med det moderkortet som har kortare avstånd från grafikkorten

Visa signatur

Intel i5 @ 2,66Ghz | Noctua NH-D14 | 4gb corsair 1600mhz | Asus P7P55D-E PRO | Antec p182 | Corsair 550w |Asus 6950 2gb upplåsta shaders, ASUS 5770 V2|Samsung SpinPoint F3 1 TB |Benq BL2400PT | LG 42PQ6500 | Steelseries Siberia v1 |Asus Xonar DX |Creative EP-630 | AKG K601 | Dynavoice F-6 EX 5.0 |Canton Reference 9.2 DC | Atacama Nexus 6| Onkyo 607

Permalänk
Avstängd
Citat:

Vilken ska jag välja? Ska ha en i7 med 2 st Sapphire radeon HD 4890 2 GB kort.

skildnaden mellan dessa 2 kort är kylningen på syd respektive nordbryggan. har du råd köp deluxversonen ..ska du inte klocka så duger P6t lika bra jag har den och jag kan klocka bra med den med

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Hade planerat att klocka så jag tar deluxe, tack för hjälpen allihopa! (förutom Eldhand xD)

Permalänk
Medlem
Citat:

Hade planerat att klocka så jag tar deluxe, tack för hjälpen allihopa! (förutom Eldhand xD)

Hoppas allt failar XD (gick jag över gränsen?)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Hoppas allt failar XD (gick jag över gränsen?)

vi tolkar det som att du skojjar

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kockski
vi tolkar det som att du skojjar

Juste........ skojja.........

hehehe

Permalänk

Hoppas på du Eldhand! jag är för bra för att faila!