Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ori
den låter ingenting om man jämför med en 360.

Det låter ju jättebra! Jag hoppas du menar en Xbox som läser från hårddisken och inte från DVD-läsaren, för i det senare fallet är den ju väldigt högljudd och då blir inte jämförelsen lika bra

Permalänk
Medlem

Är inne på att skaffa en sådan här som ersättare för min tvix, men undrar om man kan använda den till lite enklare spel också?
t.ex. gamla need 4 speed: most wanted?

Nån som testat?

Visa signatur

Intel Core i7 920, Asus Rampage III Gene, 6GB DDR3 1333MHz, GTX280

Permalänk
Medlem

Fick min 330 i början på förra veckan och är väldigt nöjd med den. Ljudnivån är väldigt låg på den, HDD en 2.5" 5400rpm låter mest, och det är inte mycket...
men vist det är inget prestandarad monster precis. vanligt surfande och sånt går hur lätt som hälls, en rar'ad DVD packar man upp på ca 2.30min, enda spelet jag testade (för skojs skull) är WoW på lägsta grafiken (dock i 1920x1080 upplösning) och det flöt på bra.
Har den stående under TVn och kopplat in en extern Iomega prestige1TB disk till den för extra lagring och kör med ett billigt Logitech EX100 trådlöst tangentbord/mus till den.
Perfekt till film, musik, torrents, bilder och annat. Grym guide här på forumet för DXVA/Hårdvaruaccelerering förresten.

Permalänk
Medlem

Någon som uppdaterat BIOS eller provat att överklocka den? Gör något av dem skillnad på ljudnivån?

Permalänk
Medlem

Jag tycker min blir lite varm. Dessa temperaturer har den vid ren start och inget program igång. Har ställt in fanmode på "auto" och har bios 1,4.

Känns varmt! Den står fritt i rummet, rumstemp ca 20C.

Vad har ni för temp på eran? Kör WinXp Home.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av robber
Jag tycker min blir lite varm. Dessa temperaturer har den vid ren start och inget program igång. Har ställt in fanmode på "auto" och har bios 1,4.

http://lh3.ggpht.com/_t1vUv8WRICg/Som1PT3cUSI/AAAAAAAAAr8/i1Y...

Känns varmt! Den står fritt i rummet, rumstemp ca 20C.

Vad har ni för temp på eran? Kör WinXp Home.

/R

Senaste Bios är 1.5 vet inte om det sänker temperaturen.Har beställt en ASrock men inte fått den än.

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Varför hänga upp sig på temperaturen :S ?

Luktar det bränt?

Funkar den inte?

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ClowneN
Varför hänga upp sig på temperaturen :S ?

Luktar det bränt?

Funkar den inte?

Jadu bra fråga. Verkar som att jag har fått en temperaturfetich på sistone
Vore dock skoj att veta era temps då min känns varm luktar inget men trisst.

/R

Permalänk
Medlem

är det någon mer än jag som har problem med att få ljud ur burken?
jag får varken ljud via HDMI eller SPDIF, jag har testat att köra xp32 pro och xp64 pro med samma resultat.

sett att det är en del som har problem när dom kör xbmc men hittar inte riktigt någon lösning om man kör windows.

drivrutinerna jag har är 1.0.0.42 och 6.0.1.1590. vad kan jag ha missat eller är det troligt att det är hårdvaruproblem?

Mvh
Karsten

Permalänk
Inaktiv

inga problem med ljudet här. har du aktiverat spdif i bios?

Läs en fantastisk test här --> h**p://benchmarkreviews.com/index.php?option=com_content&task=view&id=359&Itemid=69

14 sidor. imponerande!

OBS byt ** mot valfri bokstav

Permalänk
Medlem

ja dom står på auto och enable, även testat att avaktivera ljud via hdmi. men ingenting hjälper.

Permalänk
Hedersmedlem

Känner en kille som har den här burken och också hade problem med hdmi i xp.. han kör på vanliga ljudutgångarna istället. Jag har dock inte haft några problem i windows 7 och endast lite extra pillande i xbmc live.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

Hej! Efter att ha läst den här tråden tidigare bestämde jag mig för att köpa en sådan här dator då jag är i behov av en ny. Och idag så fick jag hem den.
Nu undrar jag, och tänkte fråga några mer tekniskt begåvade än mig själv vilket operativsystem är att rekommendera?

Kommer att använda datorn till surfing, poker, koppla in tvn och se filmer och kanske snitta nått gammalt klassiskt spel som CS en gång i månaden eller nått.(om möjligt)

Permalänk
Medlem

Jag kör Windows 7 och tycker det flyter på kalas.

Visa signatur

i7 4770k @ 4.6GHz // RTX 3060 12GB // 32GB DDR3 // ASUS Z87-A ATX // Corsair HX650W // Samsung 830 256GB // Antec P280 // Asus PA288QV 27"

Permalänk
Medlem

Vilket operativ...

Svar till främst: Roobbe

Jag får min snart och kommer att köra Ubuntu (Linux) på den. Har blivit lite småfrälst sedan jag kört det på min netbook och en lite äldre stationär. Funkar så smidigt och snabbt. Och att det är gratis förstås.

Min huvuddator kör jag dock Windows i.

Svaret till dig blir Windows 7! Ska du spela poker så klarar du dig inte långt utan det. De flesta pokerklienter stöder inga andra operativ.

Permalänk
Medlem

Kommer att köra Windows 7 64-bit när jag får min (förhoppningsvis nästa vecka).

Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!
Då har jag en annan fråga angående Windows 7.
Vilken av alla versioner som finns ute för nedladdning är att rekommendera?

Permalänk
Medlem

Tjena jag köpte nyligen denna skönhet.

Har prövat att köra en 720p mkv och jag följde knoxz guide, men det laggar jävligt mkt... allting tyder på att DXVA funkar. (processorn används knappt)

Så vad gör jag för fel? någon som vet?

Edit: kör windows XP

Permalänk
Medlem

Hejsan. Har en fråga angående denna dator.
Har ni provat något nyare spel på den, såsom cod4 eller liknande? Fungerar det att spela något sådant ens?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av YPro
Hejsan. Har en fråga angående denna dator.
Har ni provat något nyare spel på den, såsom cod4 eller liknande? Fungerar det att spela något sådant ens?

I nån av recensionerna spelar de just COD4 på den, finns någon video av det på youtube också. Det skall tydligen fungera så länge man håller sig till 1024x768 och inte alltför fläskig grafik.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Medlem

såg en video på den:) har själv en netbook och märkt att det är Htt på den, så fett coolt på asrocken då den har 4 virtuella kärnor:)

kan någon test cod4 så vore det grymt sjyst

Visa signatur

Intel Core i5 750 - Gigabyte UD3a-p55 - 2x2gb Corsair XMS3 1333Mhz - Sapphire HD5850 1gb - 2x W.D. Raptor 74gb Raid 0 - Zalman HP-750w - Fractal Design Define r2 Titanium

Permalänk
Medlem
Visa signatur

CPU:Intel Core i7 7700K 4.2 GHz 8MB Moderkort:MSI Z270 GAMING PRO CARBON GPU:MSI Radeon RX 480 8GB Gaming X Minne: Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3000MHz Hdd: WD Black 2TB 7200rpm 64MB Chassi:Phanteks Enthoo Luxe Tempered Glass Svart OS:Windows 10 PRO Monitor:AOC G2770PF 27" PSU:Corsair RM750x 750W Mus:Corsair Gaming Scimitar PRO RGB Svart Keyboard:Corsair Gaming K95 RGB Platinum MX Speed DVD/Blu-ray:ASUS Intern BW-16D1HT Headset:Creative Fatal1ty Gaming SSD:Samsung 960 PRO 512GB

Permalänk
Medlem

Kan spelbarheten vara jämförbar med en Macbook? De har ju samma grafikdel. Finns en hel del klipp på youtube där man spelar med en Macbook, så om de presterar likvärdigt vore det intressant.

Permalänk
Inaktiv

Nya Windows 32 http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_32bit_190.62_whql.... 0ch 64 bitars http://www.nvidia.com/object/win7_winvista_64bit_190.62_whql.... grafikdrivrutiner ute nu Geforce 190.62 WHQL introducerar stöd för DirectX 11 Compute Shaders, eller DirectX Compute som Nvidia kallar tekniken.

Permalänk
Medlem

Hoppas verkligen att b-ray får in dom idag, min beställning har legat där rätt länge nu... *otålig*

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bugiam
Hoppas verkligen att b-ray får in dom idag, min beställning har legat där rätt länge nu... *otålig*

Samma här. Beställde i början på augusti och är riktigt otålig nu. Blir den ännu mer försenad hos b-ray åker jag över till inet och köper där istället. Såvida det inte blir en till massförsening.

Asus har förresten annonserat en EEE Box med ungefär samma specs som Asrock, men ingen läsare och 250GB hårddisk. Den har dock trådlöst, bluetooth och är mycket mindre. Blir det en till massförsening så blir det nog en sådan istället.

http://gadgetmix.com/index/asus-churns-out-ion-powered-eee-bo...

Permalänk
Medlem

Ljud via HDMI

Detta är en utmärkt liten HTPC. Jag har dock ett mindre problem kvar. Hur får jag till ljud via HDMI utgången? Som det är just nu får jag bara ljud via de vanliga ljudutgångarna. Det vore ju fint om jag slapp dra 2 kablar till TV'n.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0rk
Får jag man in studiemedel nu i nästa månad så är det mitt första köp, hej och iväg med popcorn hour maskinen

Varför skulle den vara så mkt bättre än en renodlad film och musik maskin?

Visa signatur

|| Citera för svar! ||

Chassi: Xigmatek Elysium | PSU: EVGA Supernova G2 750W | MB: ASUS Strix Z390-F GAMING | CPU: INTEL i9-9900K & Corsair H60 | GPU: Asus Strix RTX 2080 OC | SSD: Samsung 970 EVO 500 GB | RAM: HyperX Fury 4x8 GB CL16 2666 Mhz | Ljudkort: Asus Xonar D2X | Nätverkskort: TP-Link Archer TX3000E

Tangentbord: Keychron K8 Pro | Switchar: Boba U4 | stabilizers: AEboards Staebis V2

Permalänk
Medlem

Just för att det INTE är en renodlad film och musikmaskin? Man kan göra annat med den också.

På tal om leveranser: jag skulle tippa på att de flesta ÅF i Sverige, om inte alla, får utav samma leverans till Sverige idag. Att sticka till Inet och köpa en idag är ingen bra idé, då de heller inte har någon inne.

Återstår att se om jag får min nu då, ingen uppdatering av lev. dag på Inet heller, ännu... skulle vara segt att se "Idag" bytas ut till "8 dagar" =/

Permalänk
Medlem

Provade att hosta en css server idag, 25-40 FPS och då kör jag med 720p på min 24" och inte lägst på alla inställningar. blir nog bättre att låta min andra dator hosta men klart bättre resultat än förväntat! grym maskin!

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U