Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

frågor ang hdfilm mm

har en lcd tv med full hd. 1080p. kopplad till en dator! startar en hd film i format 1080p o det tokhackar: har ej hdmi på grafikkortet.. ett gammalt geforce 6800gts 256mb. är det för att graffekortet är piss eller vad tror ni?? det funkar om jag kör det på dator skärmen.... mvh frida

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Grafikkortet och processorn måste vara okej iaf för att det ska gå.

Installera Core AVC och mediaplayer classic och testa igen. Vad använder du för att spela upp nu?

Permalänk
Medlem

okej. men klarar grafikortet att spela upp hd format? och vad är det för skillnad på ett grafikkort med hdmi, e gröngöling på detta området. core avc hittar man? mediaplayer classic är det en speciell spelare eller ställer man om det i vanliga mediaplayer?? spelar i vlc. tack för hjälpen /frida

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

Antagligen är din processor för dåligt.
Det skulle kanske gå lösa med ett nytt grafikkort som har stöd för att avkoda hdfilm.

Permalänk
Medlem

men varför hackar det inte när jag kör med vanliga dataskärmen? ja jag är blond hahaha.

Visa signatur

loydenboy

Permalänk
Medlem

VLC fungerar dåligt för 1080 upplösning, nya nvidia grafikkort (9000 serien och nyare) och även nya ATI grafikkort (HD2000 serien eller nyare) klarar att hjälpa till med avkodning av video filmer.

Jag tycker att du skall prova först med CCCP som fungerar med nästan alla olika video filer utan att man behöver ställa in något själv.

http://www.cccp-project.net/

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Media player classic är en spelar du laddar hem, Core avc laddar du också hem.

VLC är inte bra eller optimerat på något sätt tyvärr.

Permalänk
Medlem

cccp laggar! hackar dock inte hehe så lite bättre....

Visa signatur

loydenboy