Sweclockers @ Drawball, din hjälp behövs.

Permalänk

Sweclockers @ Drawball, din hjälp behövs.

Vad som har hänt det senste året på Drawball
Drawball just nu

Nu när Polen har tagit över hela bollen så tyckte jag att det var dags för swec att identifiera sig på internet. Självklart måste vi vara bland dom första att få upp våran logga på bollen efter polackernas raid.

Finss det intresse på swec för att genomföra en sån sak ? isf skriv å tråden på hjälps vi åt.:up:

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Sötast

Självklart är jag med på detta, min undran är....

Hur fan kan hela bollen vara övertagen åt en logga?

Finns det inte folk som ritar mer? Gav alla andra upp?

Hur är det möjligt?

Problemet är faktumet att de verkar ha resurserna att ha övertaget hela bollen, vi lär nog behöva ett enormt manskap för att lyckas hålla en ruta.

Permalänk

Fråga /B/ istället

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Självklart är jag med på detta, min undran är....

Hur fan kan hela bollen vara övertagen åt en logga?

Finns det inte folk som ritar mer? Gav alla andra upp?

Hur är det möjligt?

Problemet är faktumet att de verkar ha resurserna att ha övertaget hela bollen, vi lär nog behöva ett enormt manskap för att lyckas hålla en ruta.

Polackerna var några hundra stycken som samarbetade för att lyckas men drog sig sedan undan. Och Fullmoon /b/ planerar redan att göra en gigantisk swastika lr en pokeboll, vilket inte är så jävla moget.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Sötast

vad är /b/?

fast nä, varken hakkors eller poke är något som jag står för

Permalänk
Medlem

Browsern kukade ur helt,Fan är det där för nått ser bara en massa oförståeligt klotter.

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Sötast

Jaha, nu har jag påbörjat en svart liten fyrkant... ser ni den? hehe.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
vad är /b/?

fast nä, varken hakkors eller poke är något som jag står för

Ehmm /B/ är väl internets baksida kan man kanskesäga en 4chan grupp. Besök på egen risk!

http://one.drawball.com/

Verkar som det funnits en tidigare som de sparat och börjat på en ny

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Loggan

Ok nu finns det iaf en början på loggan, dock ser den förjävlig ut (sne och rektangulär) Härligt att se att det finns nån som jobbar. Jag ska börja att fylla i bara jag får lite mer färg.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

Snyggt, men någon saboterar.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk
Medlem

Går ju rätt fort för någon att sabotera det :/

Permalänk

vi var ju nästan klara så sabbade någon ju ...

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Kom igen nu swec, det är inte så svårt som det låter att hjälpa till. Det är bara att ha kvar drawball som en flik och när du bläddrar förbi den så måla lite och stöd oss. Nu har vi fått en början så nu måste vi försöka behålla den.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem

Håller man inte knappen när man målar så kan man måla hur mycket som helst trots att bläcket är slut verkar det som.

edit:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mösheröshen
Kom igen nu swec, det är inte så svårt som det låter att hjälpa till. Det är bara att ha kvar drawball som en flik och när du bläddrar förbi den så måla lite och stöd oss. Nu har vi fått en början så nu måste vi försöka behålla den.

Kan vara en bra idé att inte "idla" över loggan, för då ser sabotörerna att det är mycket aktivitet där.

Visa signatur

"The devil will find work for idle hands to do."

Permalänk

Jag använder ett program som heter SVG drawer för att göra ytterlinjerna till bokstäverna men har det sedan länge tillbaka, om nån fler kunde hitta programmet och använda det så skulle vi kunna arbeta snabbare.

Edit: programmet OBS! till mods, programmet verkar vara ett shareware program så inget att att reagera över.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Sötast

Höhöh grabbs.. varför börjar ni skriva på 100% zoom?

Kommer aldrig att synas på bollen.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Höhöh grabbs.. varför börjar ni skriva på 100% zoom?

Kommer aldrig att synas på bollen.

Hmmm jadu det är väl inte så svårt att räkna ut, är man 3pers som ritar så lyckas man inte med någonting stort iaf. Men vi har en början och om bara mer personer ansluter så ska vi nog kunna göra den synlig (runt 50st personer)

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mösheröshen
Hmmm jadu det är väl inte så svårt att räkna ut, är man 3pers som ritar så lyckas man inte med någonting stort iaf. Men vi har en början och om bara mer personer ansluter så ska vi nog kunna göra den synlig (runt 50st personer)

det har nog hänt mkt sen igår för jag ser inte loggan nånstans

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ja, och nu har flashback eller liknande forum tagit över..

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Sötast

Fan vad pinsamt med ett hakkors över hela bollen.

Fyfan vad jävla barnsligt. 13 åringarna tar över :/

Permalänk

Skriv ihop en lite guide så kanske någon mod kan göra en liten nyhet om detta? Så kanske många fler börjar måla.

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk

Vad har hänt emd sidan nu då?
Överbelastad?

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Fan va coolt! Att man inte hört talas om det tidigare
Sidan verkar ju inte funka nu iaf, 1st bollen kommer man ju till där den laddar sen inget mer, laddar hur länge som helst. Boll nr2 verkar ju inte finnas, kommer bara till någon rektangulär bild med swaztika och nån unge och vad det är. Och musik.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Medlem

Rätt så säker på att dom inte har råd med all bandbredd.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Handa
Rätt så säker på att dom inte har råd med all bandbredd.

Hehe nä, bandbredd är dyrt, därför ersätter de drawball med en krävande flashfilm

Permalänk

Kommer ihåg när vi höll på med det här sist och det gick åt helvete.
Allt som gjordes blev saboterat.
Även när man försökte hålla sig på en liten bit så blev det kattskit av alla som sabbade.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Kikat på Drawballfans.com, Drawballs forum. Hypah (snubben som hyr server och sköter Drawball) har fått stänga ner det tillfälligt, kanske tills imon eller tills den första September, detta därför att flagg-kriget tagit så mycket bandbredd så hans host debiterar ganska höga summor om han går över. Men eventuellt ska han fixa en ny server, och kanske en ny boll tills den 23:e alltså imon...så vi får se. Därför det inte funkar.

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk
Citat:

To clarify why I can't just pay for the extra bandwidth...

I get 1500 GB per month at a fixed price of just over $100 per month, but my host charges 50 cents/GB if I go over that limit. Drawball was hitting 200 GB/day from this flag war. If I hadn't taken drawball down yesterday, then if the trend continued, I'd have had to pay $100 extra per day, totaling $1,000 by September 1st, which is several times more than the server itself costs per month. I can't afford that, especially since 99% of the flag war people happen to run ad blockers...

200GB/dag är sjukt, tack /b/.

Visa signatur

| e2160@3200mhz | p6n sli v2 | 9600gt@690/1850/995 |

Permalänk

Nu är drawball uppe igen! försöka oss på något projekt?

Visa signatur

(\__/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination!

Permalänk

200Gb är väl inget

Visa signatur

I am Extrazz.