Dåligt köp? SE C901 med telenor för 349:-/månad... + Ett 16 Gb minneskort!

Permalänk

Dåligt köp? SE C901 med telenor för 349:-/månad... + Ett 16 Gb minneskort!

Hej!

Jag hamnade i klorna på en nitisk försäljare på cityterminalen. Vilket slutade med att jag komm hem men en ny mobil.

Det blev en Sony Ericsson C901 + ett mineskort på 16 Gb för 349:-/ månad i 24 månader.

Men man får ju en SE W995 för samma pengar från tre! Å jag har tre från början...

Min fråga är nog mest om man kan häva köpet? Jag har inte brytigt nån förpakning eller så men jag vet inte hur det funkar med abonemang...

Jag är försäljarnas våta dröm! Godtrogen å lättlurad...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Ring och hör med kundservice, de är nog bättre på detta än sweclockers.

Permalänk
Medlem

mm, jag har också hamnat i de berömda klorna

Var på minisemester i stockholm förra året med min tjej,,

vi gick förbi Phonehouse =P

en säljare kom fram när jag klämde lite på mobilerna och frågade om jag behövde hjälp..

Jag hade just avslutat ett 24mån abonemang med telia och ville få en bra mobil billigt om jag förlängde

det slutade med att jag köpte en kass mobil (enl mig) Samsung Soul U900
jag tyckte den va cool då men ack så fel jag hade,,

Och abonemanget, ja det har jag kvar... 299/månaden i 24månader (1år kvar)

men fyfan va dum ja kände mig,, när jag kom hem så hade de samma mobil eller bättre och bara 269/månaden i 18 månader,, fyfan,,

Jaja, jag sålde mobilen på blocket för 700kr mindre än billigaste butiken,, och står å betalar telia 299/månaden fast jag inte ens ringer för 100

har varit till både telia och phonehouse någon vecka efter det där men inte gick det att hävda att man blivit felguidad,, man skriver ju på värsta kontraktet =(

och jag var också så lättlurad så jag tog försäkring å det... =( 249kr åt h-vete på det me... gick nog lätt back 1500kr på den där affären på 3 veckor..

samt minst 100kr varje månad i 24månader för att jag är en sucker å gick med på 299kr/månaden för att mobilen skulle bli billigare..

Du kan ha lättare att göra det då du brytit förpackningen..

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk

Jo det verkar som att man har gjort en prakttabbe... Det verkar inte finnas någon som helst ångersrätt när man handlar i butik!?

Så jävla korkat när min ekonomi är körd i botten redan... Tre har ju tre månaders uppsägningstid oxå så jag får dubbla abonemang nu oxå. :S

It sux to be me!

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr Avalanche
Jo det verkar som att man har gjort en prakttabbe... Det verkar inte finnas någon som helst ångersrätt när man handlar i butik!?

Så jävla korkat när min ekonomi är körd i botten redan... Tre har ju tre månaders uppsägningstid oxå så jag får dubbla abonemang nu oxå. :S

It sux to be me!

Handlade du i en butik? Och i vilken?
Om det var tattare som stod med i gången med en temporär disk så ska du ha 14 dagars ångerrätt.
Dom flesta butiker har även öppet köp.

Permalänk

Nä det var klappmongona i telekiosken...

Jag fick byta till en C903 iaf så det är väll lite bättre men hadde jag handlat på nätet så hadde jag fått en W995 för samma pengar eller C903an för 199...

En dyr erfarenhet med andra ord men jag vet att jag ska hålla mig till nätet för jag klarar inte av försäljare. :/ Å det ser dom ju på en kilometers håll...

Visa signatur

|Modermodem: Asus A8N32-SLI Deluxe|AMD Athlon™ 64 X2 4400+|Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB|Albatron Geforse 9600 GT 512mb

Permalänk
Medlem

Gällande dessa satans försäljare: Förra veckan var jag på väg till Designtorget i Fridhemsplan varvid en försäljare från TELE2 hojtar till mig: "Har du hämtat ut din sommarbonus från oss än?". Innan jag hann svara frågade han om jag redan var kund hos dem och jag svarade att jag var det och berättade att mitt abonnemang går ut i januari. "Ja men då kan du inte få denna bonus, men jag har en superdeal åt dig! Dröj kvar en minut så ska jag kontakta kundservice och se om jag kan göra en fuling." Idiotens förslag var jag att skulle teckna ett nytt abonnemang och ha det parallellt med mitt nuvarande, men att det inte skulle börja gälla förrän mitt nuvarande går ut. "Vad tjänar jag på det?" frågade jag. "Ehm, du slipper teckna ett nytt abonnemang när ditt nuvarande går ut utan behöver bara ringa oss och aktivera det nya."

*suck*

Permalänk

Enligt distansavtalslagen så har du 14 dagar på dig att ångra köpet, ring till kundtjänst och ångra köpet.

http://www.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel.asp?lngCatego...