Permalänk
Medlem

Ny Mus Och ny musmatta.

Hej! time att köpa ny Mus och en Musmatta.
Jag spelar mest CS nu förtiden .

Jag är ganska bestämd att jag ska ha en Microsoft IntelliMouse Explorer 3.0 då jag har hört mycket bra om den.
Men jag vet inte vad jag ska ha för musmatta.
Den ska helst vara ganska stor.

Max pris för allt : 500-600kr.

tacksam för svar

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=156

Har en sådan fast med Icemat loggan på , helt underbar och håller för alltid (typ) !

3.0an är en rät okej mus men jag tycker det finns mös med betydligt bättre form (tex Ikari Laser/Optical eller MX518 och G5). Bäste tipset är egentligen att försöka hitta en butik där du kan klämma lite på de.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

jaa.. jag tänkte gå til en butik och testa lite men problemet är att jag bor gnaska långt bort från butiker som har Datormöss och sånt
men fortsätt att ge tips på musmattor!

Permalänk
Medlem

3.0 är den bästa musen jag haft. G5 kan jag inte rekomendera direkt har haft 3 st min ena bror en min andrar bror en alla ha gått sönder. Sen har jag en kompis som haft en g5 med men han slog sönder sin.

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av vargeEEEEn
http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=156

Har en sådan fast med Icemat loggan på , helt underbar och håller för alltid (typ) !

3.0an är en rät okej mus men jag tycker det finns mös med betydligt bättre form (tex Ikari Laser/Optical eller MX518 och G5). Bäste tipset är egentligen att försöka hitta en butik där du kan klämma lite på de.

Är det tyg matta det där ?

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk

saitek cyborg laser, SJUKT bra mus, den bästa jag haft, och då sitter jag med 3.0 nu, har även använt g5, lacehesis(hur det stavas vette fan, men det är deen där racer musen med 4k dpi), death adder...

nackdelen är att högerklickknappen pajade efter drygt ett år, samt att mjukvaran krånglade lite ibland, men det kan man leva med vid sidan om hur grymt bra precision det är på den, samt hur ofattbart skön den är, har fått 15-0 i kills-deths som sniper i tf2 med den bland annat.

Permalänk

har kört logitech g5, razer deathadder, saitek cyborg, microsoft 3,0, x7 , razer krait,

Som mus rekomomenderar jag razer Deathadder! bästa mus jag haft, särskilt om man har lite större händer

Musmatta, razer mantis, riktigt grym musmatta, stor o musen glider fint över ytan :), går att tvätta i maskin med om jag inte minns fel (bra för lan, någon klant lyckas alltid välta ut sin cola)

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Inaktiv

Jag kör en 3.0:a med en steelseries Qck-matta. Helt perfekt kombo, och när musmattan börjar bli sunkig så är det bara att köra den i 30 grader i tvättmaskinen så blir den som ny.

Har haft plastmusmattor och dom slits ojämt, har haft glasmusmattor och dom sabbar fötterna på musen. Tyg is the skit.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av compaqoffer
Jag kör en 3.0:a med en steelseries Qck-matta. Helt perfekt kombo, och när musmattan börjar bli sunkig så är det bara att köra den i 30 grader i tvättmaskinen så blir den som ny.

Har haft plastmusmattor och dom slits ojämt, har haft glasmusmattor och dom sabbar fötterna på musen. Tyg is the skit.

håller med dig kör sj 3.0 och sen tror jag den där musmattan du sa är väll en tunn tygg matta finns i 2 olika storlekar va ? om det är den är den riktigt skön kommer köra på en sån musmatta isf när min razer mantis blir utsliten

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pompa_kumla
Är det tyg matta det där ?

nix, glas.

Visa signatur

Går det bra, eller går det som vanligt?

Permalänk
Medlem

Vad tycks om denna då?
https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/steelseries-qck-hea...

Har denna ett tyg över sen under typ skumgummi eller är hela tyg?

Tycker ni jag ska köpa den och 3.0?

Permalänk
Medlem

QPAD CT Large, SteelSeries QcK+/heavy, SteelSeries 5L, Razer Mantis

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk
Medlem

Vad tycks nu då?

Har denna ett tyg över sen under typ skumgummi eller är hela tyg?

Permalänk
Inaktiv

det är en https://www.inet.se/datortillbehoer/moess/steelseries-qck-mus... jag kör med

Fast det kanske blir dyrare om du måste betala frakten.

Permalänk
Medlem

Jag sökte också länge efter den perfekta kombinationen av mus och matta.
Det är givetvis mycket personligt vad man föredrar.
För mig blev det till slut en Ikari laser tillsammans med en Qpad CT medium.

Ångrar mig inte en sekund. Jag kan omöjligen tänka mig något som skulle vara bättre.
Många lovordar Qpad. Den funkar nog bra ihop med Intellimousen också.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Medlem
Visa signatur
Permalänk
Medlem

logitech mx518 säger jag bara!
en hyfsat billig mus, snygg, översköön, och fullspäckat med funktioner!

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.

Permalänk

QPAD UC, Large då förslagsvis. Inte CT utan UC. Väldigt viktigt att du inte gör fel där. Jag har inte testat QPAD HeatoN men om det funkar i hans CS nivå lär det funka för dig

Permalänk
Medlem

Sitter själv på en Intelimouse 3,0 och en qpad HeatoN, fungerar KANON, hur nöjd som helst. Synd att det står heaton på mattan, men men.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HarmlessWarrior
QPAD UC, Large då förslagsvis. Inte CT utan UC. Väldigt viktigt att du inte gör fel där.

Hurså ? Qpad CT är en superb musmatta, kanske tom den bästa på marknaden enligt väldigt många.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Hurså ? Qpad CT är en superb musmatta, kanske tom den bästa på marknaden enligt väldigt många.

http://www.ocmodshop.com/images/reviews/input_devices/qpad_ct... Kan du se vart det kommer gå sönder direkt här?

Med närmare eftertanke så ser jag föresten att UC är lika dan. Hoppsan. Mitt fel. Jag försökte försvara QPAD men det är helt enkelt omöjligt.

Permalänk
Medlem

Vad är det för fel på bilden ?

Ser möjligen att den är lite krökt uppåt av någon anledning, samt att färgen ljusnat något på ett ställe.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk

Har själv köpt Intellimouse 3.0 och Steel Series musmatta och haft dem i tre dagar nu. Funkar ok men måste ändå säga att jag hade väntat mig mer av musen eftersom alla verkar tycka att den är så grym. (Har dock inte spelat något FPS med den ännu.) Själv tycker jag att den känns "rapplig" och inte alls gedigen. Kolla vidare om någon har ett tips på en vettigare mus.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 @ 3.8 GHz | Moderkort: Asus P7P55D Pro | GPU: XFX Radeon HD 5850 BE | RAM: Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 2x2GB CL9 | Nätagg: Corsair HX650 | Chassi: Fractal Design Define R2 | Ljudkort: E-Mu 1820 | HDD: WD Barracuda 500 GB | CPU-Kylare: Noctua NH-U12P | OS: W7 Professional 64-bit

Permalänk

ikari laser

Permalänk
Medlem

Jag tycker att fseries F30.r musmattan är den bästa man kan köpa just nu.
har testat qpad.. okey bra men inget för mig tyvärr.

min F30 funkar hur bra som helst tillsammans med Mx518 musen

Visa signatur

HP Pavilion 17-e016eo = 17,3" + A10-5750M + 8650G/8670M + 8GB + 1000GB.