Vilken film såg du senast?

Permalänk
Medlem

Taken - 8/10

Skön action med intressant story, inte varje dag man ser en film på 90 minuter och tror det har gått en kvar

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk
Medlem

District 9 - 7/10

Jag hade högre förväntningar på den här filmen, enda sedan jag såg Blomkamps kortfilm och första trailen till den nya filmen. Förutom de makalösa effekterna (speciellt med tanke på filmens budget) är det egentligen en ganska tunn film. De etiska frågorna som jag hoppades på var nästan icke-existerande, och jag störde mig bl.a. på

att räkorna framställdes som ointelligenta djur, trots att de är så pass intelligenta att de är kapabla till rymdresor. Visst förklaras det att de flesta tillhör "arbetarklassen", men kom igen. Det uppvisas även en väldigt inkonsistent syn på utomjordingarna. Ena stunden skratar Wikus själv åt hur deras ägg exploderar när de aborterar dom, för att sedan vägra skjuta utomjordingen när han blir tvingad av MNU att testa vapnen.

Dold text

Men trots alla felen var det en ordentlig bioupplevelse, och jag kan inte ge den mindre än en sjua. Kommer gärna att se den igen när jag får chansen.

Inglourious Basterds - 8,5/10

Lämnade mig verkligen inte besviken. Tycker som många andra att den kändes lite långdragen på vissa ställen, och saknade de nästan klassiska Tarantino-dialogerna, men i det stora hela så var den underbar. Inte mycket mer att säga egentligen.
Hans Landa (Christoph Waltz) är nog den bästa karaktären jag har sett i en film på flera år. Hade kunnat lyssna på hans historier och skrönor i timmar. Hoppas på att få se Waltz i fler internationella filmer.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

WALL·E - 9/10

Vilken underbar och gullig rulle. Trodde aldrig att jag skulle gilla en animerad film så här mycket. Otroligt snyggt animerat. Rolig och gullig story som är riktigt lätt att följa även om det inte finns så mycket dialoger. Sköna karaktärer, speciellt WALL·E.
Passar både vuxna som barn, rekommenderas!!

Raising Arizona - 7/10

Helt okej rulle men jag förväntade mig mer av nån anledning. Kanske för att det är Coen bröderna som gjort filmen?

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Tack för tipset! Ska ses. Men har filmerna någon som helst koppling till varandra?

Inte egentligen, hämnd trilogin behandlar väl samma tema, hämnd då. Det är den koppling de har.

Själv såg jag "The Prestige" för andra gången igår. Den är väl värd en andra koll, då kan man koncentrera sig på alla ledtrådar och allt annat som man missade första gången.

Permalänk
Medlem

Drag me to Hell - 7/10

Skräckis med glimten i ögat, man märket att det är Raimi som sitter bakom spakarna

Children of Men - 7.5/10

Har senaste åren byggt upp ett litet hat mot framtidsfilmer där allt är förlorat och hela världen har blivit ett rent hellvete...jag vet inte men jag börjar väl bli lite less på hela grejen. CM var dock helt okej, idén är väl inte helt omöjlig och den kändes ändå någorlunda intressant. Imponerades av en del stridsscener i slutet av filmen, riktigt bra gjort.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

District 9; Galet bra film, nyskapande. Man blir indragen i filmen på ett annat sätt än va man brukar bli. Slutet var faktiskt lite oväntat på sätt och vis (ni som sätt filmen förstår säkert), budskapet i filmen var väl helt okej med. 10/10

The Last House on the Left; Verkade rätt intressant, men tycker filmen spårade ut när skurkarna väl kom till huset och slutet var ju bara för mycket. Dock gillar jag Garret Dillahunt och Joshua Cox skådespeleri, tycker dom har rätt sköna karaktärer i denna filmen. 6/10

Insomnia; Denna filmen var förutsägbar, inte så mycket mer att säga om det. 6./10

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Såg igår Linje 123 Kapad med bl a John Travolta.

Ger den 7/10. Inte något jag vanligtvis kollar på. Tyvärr hände inte så mycket som man hade hoppats. Men värd att se

Permalänk

District 9: Ganska långtråkig film, stör mig på att handkameror är en ny trend. 7/10.
Stockholm Boogie: En av de få svenska filmer jag sett hela. 6/10
Underworld: Rise of the Lycans; En film i min smak, vampyrer, varulvar. Fantasy! Jag gillade den. 8.5/10

En sak till eder alla som ger 10/10. Finns det verkligen ingenting ni stör er på i filmerna ni ger 10/10 till? Är allt helt perfekt? Skådespelarinsatser, specialeffekter, handling?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger
District 9: Ganska långtråkig film, stör mig på att handkameror är en ny trend. 7/10.
Stockholm Boogie: En av de få svenska filmer jag sett hela. 6/10
Underworld: Rise of the Lycans; En film i min smak, vampyrer, varulvar. Fantasy! Jag gillade den. 8.5/10

En sak till eder alla som ger 10/10. Finns det verkligen ingenting ni stör er på i filmerna ni ger 10/10 till? Är allt helt perfekt? Skådespelarinsatser, specialeffekter, handling?

helheten

Visa signatur

pff

Permalänk

2001

Lite seg inledning men väl när man kommit igenom den och börjar förstå så är det helt underbart visst finns det småsaker man kasnke stör sig på när man sett nyare filmer men med tanka på tekniken de hade då så är det ett mästerverk! 2010 är inte fy skam den häller

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Forrest Gump - 8.5/10

Gick på fyran alldeles nyss. Jag gillar filmer som berättar hur en speciell person har haft sitt liv. Benjamin Button går ju i samma spår och jag gillar den med. Dessutom spelar Tom Hanks väldigt bra i denna film, han spelar ju verkligen riktigt dum. Denna film är en klassiker.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem

District 9

Inget speciellt, störde mig på att i princip alla karaktärer var så otrovärdiga. Känns överskattad.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

District 9 - 10/10

Helt fantastisk rakt igenom! Satt som fastklistrad igenom hela rullen. Bra story och snygg gjord! Trodde inte på all "hype" men den blev bättre än jag trodde. Kommer ses igen snart.

Permalänk
Medlem

Watchmen

Permalänk
Medlem

Oldboy; tycker filmen var riktigt bra och jag blev fan arg på en utav karaktärerna i filmen. Inte ofta jag blir det, den som inte sätt den borde göra det. 9/10

District 13B; Tror jag det heter, kom över en dubbad verison -.- och filmen var allmänt kass överlag, såg inte ens klart den. Trailern var bättre än filmen.

Visa signatur

pff

Permalänk

Oldboy - Riktigt bra rakt igenom. 8/10

Inglorious Basterds - Mästerverk! 10/10

District 9 - Hade höga förväntningar som inte infriades. De kunde ha gjort så mycket mer med storyn och upplägget. 6/10

Starship troopers 3 - Förstår inte varför jag ens började kolla på den. Skräp. 1/10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bluetiger

En sak till eder alla som ger 10/10. Finns det verkligen ingenting ni stör er på i filmerna ni ger 10/10 till? Är allt helt perfekt? Skådespelarinsatser, specialeffekter, handling?

Ger jag en film 10/10 så är _allt_ bra.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
District 9 - 10/10

Helt fantastisk rakt igenom! Satt som fastklistrad igenom hela rullen. Bra story och snygg gjord! Trodde inte på all "hype" men den blev bättre än jag trodde. Kommer ses igen snart.

Är det ett april skämt eller

Tror halva biosalongen sov till denna kalkonrulle!

Betyg: 1/10

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Är det ett april skämt eller

Tror halva biosalongen sov till denna kalkonrulle!

Betyg: 1/10

Tror jag verkligen. 8.6/10 på imdb säger ganska mycket

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Betyg: 1/10

Om möjligt ännu löjligare än att sätta 10/10.

Visa signatur
Permalänk

Vi har inte ens en bio längre och orkar verkligen inte lägga tid och pengar på att köra 7 mil till närmaste och sen likalång tillbaka. dessutom på 1-2 filig väghelvete. folk undrar varför folk laddar ner? ja där har jag iaf en 'större' anledning att göra det.

Jag skulle gärna vilja se D9 men verkar som man får vänta tills det kommer något dvd släpp tråkigt nog.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Om möjligt ännu löjligare än att sätta 10/10.

Förstår inte varför det skulle vara löjligt att sätta 10/10, eller för den delen 1/10. Alla tycker väl olika och bedömmer ur sina egna sätt?

Fullmoon- Nog är det värt att vänta på dvdn också. Directors Cut ryktas om att vara runt 20-30 minuter längre.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Förstår inte varför det skulle vara löjligt att sätta 10/10, eller för den delen 1/10. Alla tycker väl olika och bedömmer ur sina egna sätt?

Fullmoon- Nog är det värt att vänta på dvdn också. Directors Cut ryktas om att vara runt 20-30 minuter längre.

Jo, håller med
Han är lite speciell s.c.s.i. han vill att alla ska tycka som han! Trist! Bara att inte bry sig!

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

The Uninvited - 4/10

Rätt så rutten rulle som försöker vara något märkvärdigt. Jag erkänner att jag trodde filmen skulle sluta på ett annat sätt, trodde denna filmen skulle vara riktigt förutsägbar. Men sen kom twisten i slutet som bara visade sig vara löjlig. Annars bjuder filmen på rätt så dåligt skådespel och det vanliga peek-a-boo-skräcket, dåligt!

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
The Uninvited - 4/10

Rätt så rutten rulle som försöker vara något märkvärdigt. Jag erkänner att jag trodde filmen skulle sluta på ett annat sätt, trodde denna filmen skulle vara riktigt förutsägbar. Men sen kom twisten i slutet som bara visade sig vara löjlig. Annars bjuder filmen på rätt så dåligt skådespel och det vanliga peek-a-boo-skräcket, dåligt!

Se originalet (A tale of two sisters), mycket bättre!

Permalänk
Medlem

Fick för mig att se Star Wars III - Revenge of the Sith ikväll.
Storyn i sig tycker jag är helt okej, det finns egentligen inte så mycket att säga om den. Däremot så är jag fundersam kring, egentligen alla tre av de "nya" filmerna, det känns som att de har fläskat på alldeles för mycket.
Den här bilden säger ju egentligen allt:

Tänk om de hade gjort alla filmer på 80-talet, i "rätt" ordning också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JackeShan
Förstår inte varför det skulle vara löjligt att sätta 10/10, eller för den delen 1/10. Alla tycker väl olika och bedömmer ur sina egna sätt?

Att sätta en etta på en film där uppenbart mycket tanke, omsorg och arbete har lagts ner, och som innehar kvalité som upplevs av i princip alla som har sett den är löjligt. Man kan väl tycka att filmen var tråkig och ointressant, men att inte erkänna någon kvalité alls, vilket man alltså inte gör med ett sådant betyg, är trångsynt och framförallt småaktigt.
Likaså gäller betyget 10. Visst, allt är subjektivt, men ett sådant betyg antyder på att man anser filmen vara helt utan fel, något jag tror de flesta kan enas om inte existerar. Det känns helt enkelt ogenomtänkt, och visar på fanboy-tendenser. Enligt mig då, naturligtvis.

Och som du själv skriver, alla tycker väl olika, och jag tycker att sådana betyg är löjliga.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jo, håller med
Han är lite speciell s.c.s.i. han vill att alla ska tycka som han!

Du försöker alltså förlöjliga min åsikt eftersom den inte stämmer överens med din egen, och drar samtidigt slutsatsen att jag vill att alla ska tycka som mig? Du är en sann, självironisk stjärna.
Och om det får dig att känna dig bättre så är ditt tyckande totalt oviktigt för mig.

Edit: Drag Me to Hell - 4,5/10
Väldigt förvånad över det höga betyget på imdb. Tyckte att den var rätt tråkig, och utöver en del äckliga scener (vilket är positivt) så var det mesta riktigt klichéartat. Och störde mig oerhört på huvudrollen (Alison Lohman), riktigt beige skådespeleri.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

2001: A Space Odyssey

Min absoluta favoritfilm.

Visa signatur

| Antec p183 | Intel i7 920 |Asus P6T Deluxe v2 | Corsair 750w | PowerColor 4890 Plus | Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 6GB CL9 | Western Digital Caviar Black 640GB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Jo, håller med
Han är lite speciell s.c.s.i. han vill att alla ska tycka som han! Trist! Bara att inte bry sig!

Sa forumets största troll...

Visa signatur

Medlem #14

Permalänk
Medlem

Never Back Down

Ungdoms-fightingfilm, helt okej, nothing special. 6/10

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!