Permalänk

Riktigt smart lösning! Och ett jävligt stilfullt hem!

Bra jobbat! 10p

Visa signatur

Dator 1: |Intel i7-3939K | Noctua NH-U12P | Asus P9X79 | ATI 6950 | 16Gb DDR3 | 2 TB HDD | Corsair HX 650W |Fractal Design Define R3| Dator 2: Phenom 9550@2,6Ghz | Gigabyte GA-MA790X-UD3P| ATI 3870 | 4GB DDR2 | 500GB HDD | Seasonic 600W | Cooler Master Elite 333 Bärbar: Acer eee 1000HE Kamera: Nikon D90
http://www.sweclockers.com/galleri/5337-hylla-bli-skrivbord

Permalänk
Medlem

Fyfan vilken cool lösning!!!

Verkligen bra gjort!

/Mvh sedde.

Permalänk

Mycket bra! Jag bugar och båckar till dig min herre och det är inte ofta jag gör något sådant till någon. Bra smak på design och bra inredning i ett hus\lägenhet.

Äntligen!

Permalänk
Medlem

Mycket snyggt!
Ska nog göra mig något eget i samma stil. Dock blir det i syfte att ha som mediaspelare på fester
Gillar inte att folk pillar på min burk så detta känns ju helt klockrent!

11 poäng från min sida

Visa signatur

"Allt du säger skall vara sant, men du behöver inte säga allt som är sant" - Göran Persson

Permalänk
Inaktiv

fett coolt 10 P

Permalänk

Wow
En fråga bara: Måste man upp och gå för att fixa filminställningar, exempelvis volym, eller går det att sköta från soffan? Dum fråga kanske..

Permalänk
Medlem

Sjukt häftigt, 20p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rymdvanilj
Wow
En fråga bara: Måste man upp och gå för att fixa filminställningar, exempelvis volym, eller går det att sköta från soffan? Dum fråga kanske..

Det sköter man från soffan! Har en MX Air mus som har hand om mediacenter som rullar på tv/projektor. Mediacenter startas alltså aldrig på touchscreenen... Även om det är coolt och ganska skoj att scrolla filmer etc på skärmen så är det inte speciellt praktiskt i längden.

Måste tacka för alla grymma kommentarer! Det uppskattas!

Visa signatur
Permalänk

Nästa steg, tv-bordet är din touch pad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lilleputten
Nästa steg, tv-bordet är din touch pad.

hehe, tanken var faktiskt att bygga in skärmen i soffbordet först... men efter en del funderande så kom jag fram till att det nog är mest praktiskt att ha kvar laptopen på soffbordet och ha touchscreenen separat. Mest för att jag nästan uteslutande surfar och chattar från soffan, touchscreen i all ära, men ett hederligt tangentbord och mus är svårt att ersätta när det handlar om dagligt arbete.
Dom är helt enkelt bra på olika saker, och det gäller att inse begränsningarna i viss teknik och inte bara köra på för att det är "coolt".

Dock, man ska aldrig utesluta någonting, vem vet vad som kommer härnäst...

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Multi-touch

Det finns program som gör om en vanlig touchscreen till multi-touch.
Googla bara efter Multi-touch software så borde du få upp några bra länkar.
Snyggt jobbat i alla fall.

Permalänk

det härvar bland det absolut snyggaste och stilrenaste jag sett i "moddnings väg"

mkt snyggt 10P

Visa signatur

// Patrik (rookie)
AMD Phenom II x2 555, ASUS MA478T-E, Corsair XMS3 4GB DDR3 PC3-12800 1600MHz, SSD OCZ-AGILITY2 40Gb, Radeon 4850 X 2 CF,
Windows 7 Ultimate 64-bit

Permalänk
Medlem

Re: Multi-touch

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DachmanX
Det finns program som gör om en vanlig touchscreen till multi-touch.
Googla bara efter Multi-touch software så borde du få upp några bra länkar.
Snyggt jobbat i alla fall.

Dessa program funkar vad jag vet bara till vissa typer av touch paneler som kan känna av flera punkter samtidigt. Dessa paneler är avsevärt mycket dyrare att köpa löst tyvärr. Såvida man inte bygger dom själv med IR dioder och en webcam...

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Sjukt bra!
10p

Posta gärna vad du har för projektor, duk samt ljudsystem.

Visa signatur

q9550@3,4Ghz, GTX275, 4GB DDR2 Corsair XMS2//HTPC AmdX2 4600+ passivt kyld med scythe ninja mini, Antec NSK 2480

Fractal design arc midi r2// core i7 4770k@ 4,4ghz :)
// corsair h100i // corsair hx 850m// asus maximus VI hero//
Corsair vengeance pro 2400mhz// intel ssd 335 180gb// gigabyte gtx 780 OC@1200mhz Core//win 8.1

Permalänk

Sjukt nice bygge! men som media Ceter om du har lite mera kräm att driva det med rekommenderar jag staaaarkt XBMC helt otroligt nice gratis media center http://xbmc.org/

10p !

Visa signatur

Någon har tagit min signatur! någon som vet var den är?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Asteroid
Sjukt bra!
10p

Posta gärna vad du har för projektor, duk samt ljudsystem.

Projektorn är en Sanyo Z4, Duken är motordriven 89" och ljudsystemet är ett ombyggt Z5500

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaDevil666
Sjukt nice bygge! men som media Ceter om du har lite mera kräm att driva det med rekommenderar jag staaaarkt XBMC helt otroligt nice gratis media center http://xbmc.org/

10p !

Tack men jag är inget stort fan av xbmc... har aldrig varit det av någon anledning. När jag ändrar nästa gång blir det snarare till en mac mini med Front row eller alternativt Plex.

Visa signatur
Permalänk

dig har jag sett på prisjakt med dina z5500 har jag en oerhört stark känsla utav

Visa signatur

Allting går upp för mig när solen går ner.

Permalänk

Häftigt och orginellt

Permalänk
Medlem

Alltså shit va snyggt det blev. 10 P
Haha kan man få ritningen till väggen

Visa signatur

Fractal Design Define R3 || Corsair HX- 750W || MSI P67A-GD55 || i5 2500K || 2*4GB Corsair Vengence 1600MHz CL9 || Gigabyte 560 ti soc || Samsung Spinpoint F3 HD103SJ || CM Hyper 212+ || 3x Gentle Typhoon 1450rpm

SonyVaio Pro 13 ||

Permalänk

10p dirr, Fett snyggt!

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

Jäkligt snyggt! Klar 10:!

Permalänk
Medlem

Hela ditt vardagsrum är fantastiskt. 10p i allt.

Den dagen jag har min egen lägenhet/hus, är det så här jag vill ha det..

Permalänk
Medlem

Ha ha ha PARTYPALACE!! IIIHAAAA !
Lysande hela iden och jag gillade "fönstren omkring tv:n.
Ja hela lyan speglar en ren personlighet.

Permalänk

Fyfan vad snyggt vardagsrum du har! 10p

Visa signatur

Kom alltid ihåg att du är helt unik. Precis som alla andra.

Permalänk
Medlem

helt jävla awsome! snyggaste lägenheten jag har sätt på länge! nice med touch också

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk

helt brutalt coolt.

Permalänk
Medlem

wow, just wow

Ser riktigt snyggt ut, jag vill med ha i min Hembio

10p utan tvekan.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk

10P direkt, snyggt som fasen!
Bara jag som kom att tänka på ett användningsområde för den S.K. Ipaden eller liknande?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk
Medlem

Fan de snyggaste jag sett på Sweclockers tror jag.
10/10 och det röstar jag nästan aldrig!
Mer bilder och jag blir glad!!!!